Tehnološki i dizajnerski dotjeran Volkswagen Polo stigao u domaće salone
Cijene kreću od 135.432 kn, no valja imati na umu kako se zbog nedostatka poluvodiča ne nude jeftinije varijante
Još smo na proljeće pisali o facelift izdanju Volkswagen Pola, a koji je sada, pri kraju godine, pristigao i na naše tržište. O popularnost i važnosti modela Polo moglo bi se puno pričati, ali dovoljno je spomenuti kako je riječ o modelu koji je na tržištu od 1975. godine i proizveden je u više od 18 milijuna primjeraka. Model je to i koji je uvijek vrlo visoko pozicioniran na ljestvici najtraženijih modela. Kroz godine Polo je rastao i razvijao se, pa je tako dimenzijama već prerastao i neke generacije većeg brata, Golfa.
Digitalizacija unutrašnjosti
Novopridošli model nije nova generacija Pola, već samo dotjerana, ali i dizajnerski, te tehnološki. Govorimo li o dizajnerskim promjenama, novi je Polo prepoznatljiv po detaljima sprijeda, ali i straga. Novi branici, stražnji poklopac te glavna i stražnja svjetla. Upravo su svjetla, novog izgleda, sada serijski izvedena u LED tehnologiji. Opcija su IQ.Light LED matrix glavna svjetla. Na Style razini opreme serijski, a na ostalima opcijski dolazi upečatljiva LED svjetlosna lajsna prednje maske. Time se stvara stilska poveznicu s ID. modelima, kao i posljednjim izdanjima Golfa i Arteona. Prema posljednjim trendovima, i na stražnjem je dijelu, ispod logotipa središnje postavljen natpis modela.
Putnička kabina donosi digitalizaciju i povezivost. Digitalna je instrumentna ploča, i to u početnom izdanju 8-inčna, odnosno 10,25-inčna uz nadoplatu. I na središnjem grebenu je 8-inčni zaslon infotainment sustava. Uz Ready2Discover uslugu nudi se mogućnost naknadne ugradnje navigacijske funkcije u obliku 'funkcije na zahtjev'. Moguć je i Online control unit (eSIM) te App-Connect Wireless, ovisno o paketu opreme.
Pored brojne serijske dostupna i opcijska
Obnovljeno izdanje Pola donosi i četiri nove boje, a ukupno je raspoloživ uz 8 boja. Riječ je o uni bojama Ascot siva (novo) i Pure bijela, metalik bojama Reflex srebrna, Rauch siva (novo), Reef plava, Kings crvena (novo) i Vibrant ljubičasta (novo) te boja s bisernim efektom Deep crna. Osim toga, boje karoserije Kings crvena, Pure bijela, Reflex srebrna i Reef plava mogu se kombinirati s krovom u crnoj boji Paket Mini black.
Ovisno o želji kupca opcijski su ponuđeni brojni elementi dostupni za nadoplatu. Tu su panoramski podizni/pomični krov, 17-colni alu naplatci, kuka za vuču, sound sustav Beats Audio s ukupnom snagom od 300 W. Ulazak i izlazak iz vozila olakšan je sustavom zaključavanja i pokretanja bez ključa Keyless Access, nudi se i govorno rukovanje naredbama dok je pogled u stražnji dio vozila moguće ograničiti zatamnjenim staklima. Za Style i R-Line pakete opreme osiguran je i sportski vozni postroj (karoserija spuštena za 15 mm) s elektroničkom blokadom diferencijala (XDS) i odabirom profila vožnje.
Samo dva benzinca od 95 i 110 KS
Sada, na početku lansiranja birati se može između dva benzinska motora. Riječ je o jednolitrenim trocilindričnim turbo modelima od 70 kW (95 KS) i 81 kW (110 KS). Početni motor, kakvog smo i sami imali priliku isprobati, serijski dolazi z 5-stupanjski ručni mjenjač. Snažnija pak verzija ima serijski dolazi s automatiziranim 7-stupanjskim mjenjačem s dvije spojke (DSG), koji je opcija kod početnog modela. Govorimo li o modelu koji smo imali priliku voziti, svakako se izvrsno snalazi u gradskom prometu, dok na otvorenoj cesti ne bi bilo loše da ima 6-stupanjski mjenjač. Polo se dobro vozi, udoban je, a osigurava i zavidnu količinu prostora u putničkoj kabini.
Uz IQ.Drive Travel Assist opremu novi se prediktivni sustav ACC (automatska regulacija razmaka) i potpora zadržavanja vozila na voznom traku Lane Assist stapaju u novi sustav potpore i tako omogućuju djelomično automatiziranu vožnju pri brzini do 210 km/h. Tada se serijski višenamjensko kolo upravljača opremljeno kapacitivnim površinama prepoznaju ima li vozač ruke na istom. To je naime propisano u 2. razini automatizirane vožnje u Europskoj uniji. Inače, svaki model Polo serijski je opremljen sustavima potpora kao što je sustav nadzora okoline Front Assist, uključujući City funkciju kočenja u nuždi, a sada dolazi i sa sustavom Lane Assist. Ipak, novi Polo serijski nema niti senzore za parkiranje, kao ni kameru za vožnju u nazad.
Life, Style te R-Line razine opreme
Na početku prodaje dostupne su tri razine opreme - Life, Style i R-Line. Kasnije se očekuje i GTI model, ali i povoljnija varijanta. Naime, nedostatak poluvodiča natjerao je mnoge proizvođače da iz ponude izbace jeftinije varijante, te prodaju samo skuplje modele. Life uključuje 15-colne naplatke App-Connect, središnji naslon za ruke uključujući dodatno USB-C sučelje u sredini stražnjeg dijela vozila te kožu za kolo upravljača i glavu ručice mjenjača. Dolazi uz Life presvlake sjedala te dekor uređenja unutrašnjosti Lava stone black.
Style i R-Line predstavljaju više razine opreme. Obje razine slijede različite fokuse u svojoj konfiguraciji, ali se mogu klasificirati na sličan način u pogledu razine opreme. Dok kod Style verzije do izražaja dolaze elegantne značajke, kod R-Line verzija u središtu pozornosti nedvojbeno dolazi sportski duh.
Style uključujući IQ-Light LED matrix glavna svjetla koja predstavljaju novitet u ponudi za ovu seriju modela. Nadalje, tu je individualizirani prednji dio vozila s poprečnim kopčama u kromiranoj izvedbi, LED svjetla za maglu te 15-colni alu naplatci Ronda.
R-Line uključuje branike u R dizajnu. Dojam samostalne i karizmatične dinamike u prednjem braniku ostavljaju crne poprečne i uzdužne prečke visokog sjaja na otvorima za hlađenje i njihov okvir. Tu su i IQ.Light LED matrix glavna svjetla te LED svjetla za maglu. U odnosu na verzije Life i Style stražnji dio vozila ističe se u donjem dijelu crnim difuzorom s integriranim ukrasnim završetcima ispušne cijevi u kromiranoj izvedbi koji je također izveden u visokom sjaju. Polo R-Line dolazi sa 16-colnim alu naplatcima Valencia. Kao i kod Style verzije, tu je infotainment sustav Ready2Discover. Sustav sjedala modela Polo R-Line opremljen je tkaninom za presvlake sjedala Karoso izrađenom od mikroflisa Art Velours. Dekor u unutrašnjosti je u Dark sivoj boji.
Cjenik modela Polo
model | snaga | mjenjač | cijena |
Polo 1,0 TSI Life | 70 kW (95 KS) | 5 | 135.432 kn |
Polo 1,0 TSI Life | 70 kW (95 KS) | DSG7 | 150.680 kn |
Polo 1,0 TSI Life | 81 kW (110 KS) | DSG7 | 159.803 kn |
Polo 1,0 TSI Style | 70 kW (95 KS) | 5 | 144.064 kn |
Polo 1,0 TSI Style | 70 kW (95 KS) | DSG7 | 159.388 kn |
Polo 1,0 TSI Style | 81 kW (110 KS) | DSG7 | 168.521 kn |
Polo 1,0 TSI R-Line | 70 kW (95 KS) | 5 | 151.581 kn |
Polo 1,0 TSI R-Line | 70 kW (95 KS) | DSG7 | 166.914 kn |
Polo 1,0 TSI R-Line | 81 kW (110 KS) | DSG7 | 176.176 kn |