Volkswagen je u prodaju pustio novi Amarok
Na početku prodaje predviđene su tri dizelske izvedbe (125-177 kW), a valja spomenuti kako je riječ o modelu nastalom u suradnji s Fordom
Suradnja Volkswagena i Forda na polju gospodarskih modela nije nikakva novost. Uostalom, suradnje u segmentu gospodarskih vozila iznimno su velike. Količina prodanih primjeraka nije na dovoljnoj razini da bi svaki proizvođač samostalno radio razvoj, odnosno proizvodio model samo sa svojim obilježjima. Tako i je Volkswagen nakon prve generacije pick-up modela Amarok za drugu generaciju odlučio poslužiti se Fordovim predloškom. Nema sumnje kako je njihov model Ranger iznimno popularan, pa nema ‘matematike’ razvijati svog konkurenta.
Porast u svim smjerovima
Sukladno proširenju suradnje i na ovaj model, novi je Amarok porastao u svim smjerovima. Novi Amarok u duljinu mjeri 535 centimetara, što je 9,6 cm više nego u prethodnoj generaciji. Istodobno je i za 17,3 cm povećan i međuosovinski razmak. Njegova ukupna duljina sada je značajnih 327 cm.
Poput prve generacije, u ponudi će biti izvedba s jednostrukom kabinom (SingleCab) te s dvostrukom kabinom (DoubleCab). Pored toga, predviđene su izvedbe s pogonom na stražnje kotače te uključivi ili stalni pogon na sve kotače. Doduše, nisu sve izvedbe zamišljene za sva tržišta.
Spomenimo kako je Volkswagenov odjel gospodarskih vozila prodao više od 830.000 Amaroka prve generacije. Riječ je o prodaji u Europi, Australiji, Novom Zelandu, Africi, Sjevernoj Aziji te Južnoj i Srednjoj Americi, i to od 2010. godine. Nova generacija, bez obzira na to što je napravljena u suradnji s Fordom, donosi prepoznatljive Volkswagenove linije.
Volkswagenov dizajn odmah daje do znanja kako je riječ o Amaroku. Promjena dimenzija dovela je do značajne promijene izvornog dizajna Amaroka. Sada djeluje moćnije, luksuznije i suverenije. Gledajući novu generaciju iz vana, nije riječ o modelu koji neodoljivo otkriva izvorni DNK-a Forda. U tome su uspjeli.
Dvostruka kabina
Novi Amarok u Hrvatskoj će biti dostupan s dvostrukom kabinom s četvorim vratima (DoubleCab). Na vozilu su posebno upečatljivi rubovi kućišta kotača koji ponovno imaju oblik polukruga. Blatobrani iznad 21-colnih kotača od lakog metala znatno su podignuti i prekriveni robusnom plastikom u području rubova kućišta kotača.
Maloprije spomenuto povećanje dimenzija donosi i više prostora u putničkoj kabini. Pogotovo u drugom redu sjedala dvostruke kabine. Dakle, međuosovinski razmak porastao je puno više od ukupne dužine, što je dovelo do smanjenja prevjesa karoserije. Time su izraženije atletske proporcije i bolja terenska svojstva vozila zahvaljujući boljim vanjskim kutovima nagiba. Terenska svojstva Amaroka usavršena su zahvaljujući znatno većoj dubini uranjanja za prijelaz dionica s puno vode. Ona je prije iznosila 50 cm, a sada iznosi 80 cm. Pored toga Amarok je na mnogim tržištima, pa i kod nas, serijski dostupan s pogonom na sve kotače.
Dok eksterijer ne otkriva povezanost s Rangerom, u putničkoj kabini ipak ima vidljivih poveznica. Asortiman zaslona sastoji se od digitalnih instrumenata veličine 8 inča. Riječ je o Digital Cockpitu odnosno od opreme Style potpuno digitalni instrumenti veličine 12 inča. Tu je i novi dodirni zaslon infotainment sustava u formatu tableta veličine 10 inča u serijskom izdanu. Od varijante opreme Style veličine je 12 inča.
U Amaroku Volkswagen je implementirao kombinaciju digitalnih funkcija i ergonomski dizajniranih tipki odnosno regulatora s intuitivnim rukovanjem. Uz pomoć tih tipki možete, primjerice, upravljati jačinom zvuka infotainment sustava i postavkama pogona na sve kotače. Ove značajke, koje se istovremeno odlikuju robusnom i visokokvalitetnom izradom, mogu biti uokvirene aluminijem.
Premium sound sistem
U sliku visokokvalitetnih detalja uklapaju se dodatni elementi opreme kao što je sound sustav Harman-Kardon. On je dio serijske opreme modela Amarok PanAmericana i Amarok Aventura. Iste razine opreme donose instrumentnu ploču od imitacije kože s elegantnim kontrastnim šavovima.
Novi sustav sjedala također odgovara premium poziciji. Naime, vozač i suvozač u Amaroku sjede na ergonomski dizajniranim sjedalima, koja su u višim razinama opreme dostupna s električnim namještanjem u više položaja. Stražnji dio DoubleCaba također nudi dovoljno prostora i udobnosti tijekom putovanja za tri odrasle osobe. Sjedala verzije Style serijski su presvučena mikroflisom ArtVelours. U modelima Amarok PanAmericana i Amarok Aventura Volkswagen koristi visokokvalitetnu kožu.
Povećanje dimenzija dovelo je i do povećanja obujma prtljažnog dijela. Kao što je slučaj kod prethodnika, teretna površina između kućišta kotača nudi dovoljno prostora za poprečno utovarenu euro paletu. Teret se veže uz pomoć ušica na teretnoj površini, pri čemu se svaka od njih može opteretiti s najviše 500 kilograma. U skladu s visokom opteretivošću, poraslo je maksimalno opterećenje s jedne tone na 1,16 tona. Moguće ga je opremiti i zaštititi električnom izvlačnom pokrivkom. Ista se može otvoriti i zatvoriti na samom spremniku za prtljagu, u unutrašnjosti vozila ili na daljinu uz pomoć ključa vozila.
Na hrvatskom tržištu bit će dostupni EU6 TDI motori. Početni je 2,0 TDI sa 125 kW. Slijedi njegovo izdanje sa 151 kW, dok je top verzija 3,0 TDI sa 177 kW. Početni model dolazi uz 6-stupanjski ručni mjenjač, a za ostale tu je novi 10-stupanjski automatski mjenjačem s elektroničkom ručicom E-shifter (by wire). Ovaj mjenjač zamjenjuje 8-stupanjski automatski mjenjač prethodnog modela.
Tri dizelaša
Početna cijena za model Amarok u Hrvatskoj je 47.966,77 eura i odnosi se na model Amarok 2,0 TDI 4Motion 125 kW/170 KS. Slijede modeli Amarok Life 2,0 TDI 4Motion sa 151 kW/207 KS koji košta 52.240,52 eura te Amarok Style 3,0 TDI 4Motion 177 kW/240 KS koji do registracije košta 60.839,60 eura.
Vrhunac ponude predstavljaju modeli Amarok PanAmericana 3,0 TDI 4Motion sa 177 kW/240 KS koji košta 63.994,70 eura te Amarok Aventura 3,0 TDI 4Motion 177 kW/240 KS koji košta 66.184,92 eura. Sve navedene cijene su do registracije i uključuju PDV. Novi je Amarok dizajniran i osmišljen u Njemačkoj i Australiji, a proizvodit će se u Južnoj Africi.