Volkswagen Touareg - Treći predvodnik klase

Nova, treća generacija najvećeg volkswagenovog SUV-a je prostranija, praktičnija, snažnija i naprednija nego ikada. A, s obzirom na to, ali i sve veću popularnost ove vrste vozila, sasvim je izgledno da će novi Touareg prodajnim rezultatima s lakoćom nadmašiti svoje prethodnike

Goran Topić četvrtak, 14. lipnja 2018. u 00:00
📷  foto: Volkswagen AG
foto: Volkswagen AG

Proizvođač iz Wolfsburga je pred koji mjesec, na ovogodišnjem izdanju pekinškog auto salona predstavio novu, treću generaciju modela Touareg. Podsjetimo se, Touareg je prvi volkswagenov SUV koji se na tržištu pojavio tijekom 2002, a nasljednik je stigao osam godina kasnije. Primjerci tih prvih dviju generacija prodani su u nekih milijun primjeraka što doista predstavlja impresivan rezultat, a najveća tržišta bila su EU, Kina i Rusija.

Najznačajnije odlike poput novog dizajna, napredne i bogate oprema, veće praktičnosti te više kvalitete izrade, kao i činjenica sve veće popularnosti crossover i SUV automobila novom bi Touaregu trebala jamčiti odlične prodajne rezultate. I to, unatoč sve široj ponudi u ovom segmentu, odnosno sve snažnijoj konkurenciji. Naime, ipak je riječ, kako u VW-u navode, o "najnaprednijem Volkswagenu koji pokazuje put u budućnost" i koji će podjednako privlačiti kupce luksuznih vozila različitih afiniteta.

Cijene Touarega 3.0 V6 TDI (286 KS) na hrvatskom tržištu kreću od 525.161 kn (više informacija)

Elegancija i robusnost, ruku pod ruku

Za vanjski dizajn nove generacije modela Touareg prije svega treba reći da je usklađen s ostalim VW-ovim novitetima i trenutnim dizajnerskim izričajem ove obitelji. Kako to obično i biva, najviše se pozornosti posvećuje prednjem dijelu automobila, odnosno njegovom "licu" na kojem se posebno ističe nova, odnosno u potpunosti redizajnirana maska i s njom povezana LED Matrix svjetla IQ.Light razvijena u suradnji s tvrtkom Hella, a glavni uzor je svakako bio model Arteon.

Pozadina i bočne strane nisu prošli kroz tako korjenite izmjene, no dotjerivanje i modernizacija su više nego očiti pa je Touareg sada osjetno elegantniji te će vizualno biti primjetljiviji i oku ugodniji, ali istodobno i moćniji, odnosno robusniji. Spomenimo i kako će kupcima biti dostupne razne mogućnosti personalizacije vozila, poput naplataka veličine između 18 i 21 cola, trinaest dostupnih boja vanjštine od kojih tri predstavljaju novost u programu (plava Aquamarine, smeđa Tamarind i zelena Juniper - sve metalik), a tu su i drugi ukrasni elementi, razni detalji i sl.

High-tech interijer

Unatoč iskoraku koji je napravljen kod eksterijera, glavni adut novog Touarega je njegov interijer, odnosno novi digitalizirani Innovision Cockpit. Naime, s ovim će modelom biti dostupna 12,3-inčna instrumentna ploča te središnji TFT zaslon infotainment sustava dijagonale od 15 inča. Broj prekidača u kokpitu je smanjen, a novi infotainment vozaču i putnicima nudi velike mogućnosti povezivosti i personalizacije što podjednako znači povećanje preglednosti i jednostavnosti korištenja.

Ukupno gledajući ponuda prostora unutar putničke kabine je narasla kako sprijeda tako i otraga, a zapremina prtljažnik je sa 697 povećana na zavidnih 810 dm3 (s podignutim naslonima stražnje klupe). Recimo i da je prtljažni prostor moguće sakriti ispod električno pomičnog pokrova te da su stražnja sjedala (drugi red) pomična uzdužno do 160 mm, a moguće je prilagođavati i kut njihovog naslon (do 21 stupnja). Kupci će moći odabrati i opcijski treći red sjedala.

Sigurnost i udobnost na najvišoj razini

Bogata High-tech oprema s posebnim naglaskom na sigurnost i naprednim sustavima potpore vozaču svidjet će se svima kojima je sigurnost na prvom mjestu. Štoviše, proizvođač navodi kako do sada ni jedan volkswagenov model nije bio ovako bogato standardno i opcijski opremljen, a od novosti u VW-ovoj ponudi posebno se ističu Night Vison (prepoznaje ljude i životinje u mraku putem termalne kamere), Traffic Jam Assist s Roadwork Lane Assist-om (poluautonomno upravljanje i održavanja vozila u voznoj traci, ubrzava i usporava vozilo pri brzinama do 60 km/h), Front Cross Traffic Assist (reagira na bočni promet sprijeda, s funkcijom kočenja), IQ.Light LED Matrix svjetla (interaktivna, na kameri temeljena automatska kontrola dugih i kratkih svjetla), Windshield Head-up Display (projicira informacije izravno na vjetrobransko staklo), druga generacija sustava automatskog kočenja nakon sudara, aktivni sustav pripreme vozila i putnika na predstojeći sudar i sl.

Tu je i cijeli niz ostalih sustava koji će pomoći vozačima prilikom vožnje, parkiranja, vuče prikolice i sl. Također, Touareg će biti dostupan s novim masažnim sjedalima, najvećim električno upravljivim panoramskim krovom koji je do sada ugrađen u jedan VW, ambijentalnom rasvjetom s do 30 boja… Uz standardne pakete kupcima će Touareg biti ponuđen i s tri dodatna opcijska paketa: Atmosphere, Elegance i R-Line. Kod prvog naglasak je na komforu i udobnosti, kod drugog na high-tech osobnosti novog Tourega, dok je posljednji sportski nastrojen.

Veliki tehnički iskorak i ispod lima

Nova, treća generacija Volkswagena Touareg se temelji na modularnoj platformi MLB Evo Grupe VW koju dijeli s audijevim Q7, porscheovim Cayenneom te lamborghinijevim Urusom. To je dijelom rezultiralo i rastom vanjskih dimenzija što se pak pozitivno odrazilo na ponudu prostora u unutrašnjosti samog vozila. Promjene u dimenzijama su zaslužne i za dinamičnije proporcije samog Touarega, jer je ovaj novitet sada dulji i širi te minimalno niži.

Konkretnije, novi je Touareg 77 mm dulji, 44 mm širi te 7 mm niži, odnosno dimenzija od 4878 x 1984 x 1702 mm. Unatoč rastu vanjskih dimenzija masa vozila je smanjena za 106 kilograma što prije svega treba zahvaliti obilnijoj upotrebi aluminija (48%) te lakših čelika (52%) u konstrukciju ovog automobila.

Prema navodima proizvođača čak 40% europskih vlasnika (60% u Njemačkoj) koristi Touareg za vuču prikolica pa je upravo stoga novi model prilagođen za vuču prikolica mase do 3,5 tona, a tu je i napredni sustav Trailer Assist koji će olakšati upravljanje vozilom, odnosno prikolicom posebno pri vožnji unatrag. Recimo i kako će na kuku za vuču sad biti moguće postaviti nosač za četiri umjesto dosadašnja tri bicikla.

Upravljivost i agilnost kompaktnog vozila

Treća generacija Touarega će i dalje standardno biti opremljena s 4Motion sustavom stalnog pogona na sva četiri kotača koji je uparen s, također standardnim, 8-stupanjskim automatskim (shift-by-wire) mjenjačem koji može podnijeti do 1000 Nm najvećeg okretnog momenta. Tu je i središnji diferencijal s asimetričnom i prilagodljivom isporukom okretnog momenta, a recimo da se do 70% momenta može isporučiti na prednju te do 80% na stražnju osovinu.

Sustav 4Motion Active Control nudi on i off-road načine rada pogonskog sklopa, a izborom jednog od njih Active Control prometnoj situaciji u par sekundi prilagođava sve ostale relevantne sklopove vozila (automatski mjenjač, upravljač, zračni ovjes, odziv gasa te razne sustave potpore vozaču). Tu je kao velika novost i sustav upravljanja na sva četiri kotača koji će prema navodima proizvođača ovaj veliki SUV učiniti vrlo okretnim pri nižim te agilnim pri višim brzinama, bilo da se radi o prolasku kroz zavoje pretjecanju ili naglim manevrima izbjegavanja prepreke.

Svakako treba spomenuti i da će novi Touareg biti dostupan s opcijskim, naprednijim automatski prilagodljivim zračnim ovjesom te elektromehanički prilagodljivim stabilizatorima s dodatnom zaštitom protiv prevrtanja koji će ovaj novitet učiniti vrlo stabilnim i osjetno smanjiti naginjanja karoserije što će se pozitivno odraziti na udobnost putovanja. Zračni ovjes može podići vozilo do ukupno 70 mm prilikom off-road vožnje te ju dodatno sniziti do 25 mm prilikom vožnje brzinama iznad 120 km/h.

U startu V6, kasnije V8 i plug-in hibrid

Na europskim će tržištima Touareg prilikom lansiranja biti dostupan s dva dizelska 3.0 V6 motora snage od 170 kW (231 KS) i najvećeg okretnog momenta od 500 Nm te 210 kW (286 KS) i najvećeg okretnog momenta od 600 Nm. Ove će pogonske strojeve slijediti benzinski 3.0 V6 TFSI snage od 250 kW, odnosno 340 KS te najvećeg okretnog momenta od 450 Nm.

Konvencionalnu ponudu će zaokružiti još jedan TDI, a radit će se o V8 turbodizelskom pogonskom stroju snage od 310 kW, odnosno 421 KS te najvećeg okretnog momenta od čak 900 Nm koji bi trebao biti dostupan na većini tržišta. Također, na europska će tržišta stići i novi plug-in hibridni pogonski sklop snage od 270 kW (367 KS) s kojim će novi Touareg biti lansiran na kineskom tržištu.

I na kraju...

Volkswagen Touareg treće generacije svakako možemo nazvati flagshipom, odnosno predvodnikom ponude svog prozvođača te njegovo lansiranja za ovu marku bez sumnje predstavlja značajan događaj, posebno kada u obzir uzmemo činjenicu da je riječ o SUV-u u svijetu sve veće popularnosti ove vrste vozila.

Podsjetimo se kako trenutnu crossover/SUV ponudu Volkswagena predstavljaju T-Roc, Tiguan, Tiguan Allspace, u Kini još i Tiguan L i Teramont te u SAD-u Atlas, a vrh ponude čini dakako novi Touareg. Iz Volkswagena je već potvrđeno kako će se ponuda proširivati i na drugom dijelu spektra, odnosno da će uskoro na tržište stići mali T-Cross, a tijekom 2020. kupcima će postati dostupan i električno pokretani crossover u obliku produkcijske izvedbe studije I.D. Crozz. Svima njima Touareg će poslužiti kao nesumnjivi uzor.

 Tehnički podaci

MODEL Touareg 3.0 V6 TDI (286 KS)
konstrukcija motora V6 dizel s kutem između cilindara od 90°, postavljen naprijed uzdužno, 4 ventila po cilindru, 2 x 2 bregasta vratila u glavi pokretana lancem, aluminijska glava motora, koljenasto vratilo u 4 ležaja, izravno ubrizgavanje goriva Common Rail, 1 turbopunjač promjenjive geometrije (VNG), međuhladnjak, Euro 6
obujam 2967 cm3
provrt i hod klipa 83,0 x 91,4 mm
omjer kompresije 15,5 : 1
najveća snaga 210 kW (286 KS)
najveći okretni moment 600 Nm između 2250 i 3250 o/min
prijenos snage Stalni pogon na sva 4 kotača 4Motion, automatski mjenjač s 8 stupnjeva prijenosa i mogućnošću ručne izmjene stupnjeva
podvozje Sprijeda poprečna ramena, zračni ovjes i stabilizator, otraga višedjelna osovina, zračni ovjes, stabilizaor i pomoćmi okvir, električni progresivni servoojačivač upravljača s nazubljenom letvom
kočnice Sprijeda ventilirani disk dimenzija 350 x 34 mm, otraga ventilirani disk dimenzija 330 x 22 mm, ABS, ESP, Hill-holder, Auto Hold
naplaci i pneumatici Lijevani naplaci Cascade dimenzija 8,0J x 18, pneumatici dimenzija 235/65 R 18
dimenzije D x Š x V 4878 x 1984 (s retrovizorima: 2193) x 1702 mm, međuosovinski razmak 2894 mm, trag kotača 1669 / 1685 mm, prevjesi 966 / 1018 mm, prilazni i odlazni kut 31°, obujam prtljažnika 810 / 1800 dm3, krug okretanja 12,2 m (11,2 sa sustavom upravljanja na sva četiri kotača), spremnik za gorivo 75 l (off-road paket: 90 l)
mase Prazno vozilo 1995 kg, najveća dozvoljena 2850 kg, dopušteno opterećenje 855 kg
performanse Najveća brzina 238 km/h, ubrzanje 0-100 km/h 6,1 s
potrošnja goriva* U gradskoj vožnji 7,7 l/100 km, na otvorenoj cesti 5,9 l/100 km, u mješovitoj vožnji 6,6 l/100 km, prosječna emisija CO2 173 g/km
proizvođač Volkswagen AG
zastupnik Porsche Croatia

*prema WLTP proceduri