Euro NCAP je lani imao značajno manje posla zbog velike tranzicije u autoindustriji

Proizvođači sve više prelaze na nove platforme i pogonske sustave, a treba im i više vremena kako bi se prilagodili novim regulativama. Zbog toga je Euro NCAP lani testirao samo 18 automobila

Autonet.hr petak, 16. veljače 2024. u 06:50

Europska institucija za standardizirane crash testove automobila, Euro NCAP, objavila je nedavno svoj pregled prošle godine, u kojem se tradicionalno osvrću na aktualne trendove te proglašavaju najbolje automobile testirane u proteklih 12 mjeseci. No, tijekom 2023. godine kroz njihove je testne pogone bilo prošlo neuobičajeno malo automobila, njih tek 18, od čega je bilo 17 novih modela.

14 odlikaša

Svi oni testirani su sukladno novim, strožim, kriterijima, a rezultati su prilično dobri. 14 automobila dobilo je maksimalnih 5 zvjezdica, a ostali su zaslužila po 4 zvjezdice. Niti jedan model nije dobio manje od toga, što pokazuje da su proizvođači napredovali na polju sigurnosti i uspjeli vozila prilagoditi novim zahtjevima regulatora i Euro NCAP-ovih ispitivača. Popisom testiranih dominiraju električni automobili kineskih kompanija i Tesle.

Zaštita ranjivih sudionika u prometu postala je nešto bitniji segment sigurnosti
Zaštita ranjivih sudionika u prometu postala je nešto bitniji segment sigurnosti

Najbolji je ID.7

Budući da je kroz cijelu godinu ispitan značajno manji broj vozila (18 u odnosu na 73 godinu ranije), Euro NCAP nije mogao za 2023. godinu dodijeliti nagrade najboljima u svakoj klasi. No, dodijeljena je nagrada za najsigurniji automobil općenito, a nju je zaslužio "električni Passat", Volkswagen ID.7. On se, pak, za dlaku smjestio na prvo mjesto ispred gotovo jednako tako dobroga modela NIO ET5.

Kao glavne razloge za značajno smanjenje obima testiranja novih modela u ovoj organizaciji navode tržišne trendove. Prvi od njih je činjenica da mnogi proizvođači prolaze kroz fazu tranzicije, odnosno zamjene klasičnih modela električnima, izrađenima na novim platformama. Zbog toga će produžiti tržišni život svojih postojećih automobila na fosilna goriva, a nove električne modele će predstaviti nešto kasnije.

Drugi razlog je ažuriranje sigurnosnih zahtjeva na testovima početkom 2023. Zbog toga su neki bili "požurili" pa automobile dali na testiranje u 2022. godini, kako bi zaradili više zvjezdica sukladno starim kriterijima. Tijekom 2024. godine Euro NCAP očekuje testirati najmanje 40 novih modela.