Opel Adam 1.4 Turbo Rocks S - Šminker u (malo) robusnijem odijelu
Bilo da je riječ o velikoj limuzini ili gradskom mališanu poput ovoga, model s vrha ponude uvijek je posebno uzbudljiv. Upravo nas je stoga privlačni Adam sportskog duha, bogate opreme i pokretan 150 KS snažnim benzincem posebno razveselio. No, drugo nismo niti očekivali
OSOBNA ISKAZNICA TESTIRANOG AUTOMOBILA | |
obujam motora / snaga / brzina | 1364 cm3 / 150 KS / 210 (203) km/h |
prosječna potrošnja / emisija CO2 | 6,4 (7,5) l/100 km / 139 g/km |
cijena bez / s dodatnom opremom | 157.469 kn (21.217 Eur) / 195.867 kn (26.391 Eur) |
Kada je predstavljen hrvatskom tržištu u travnju 2013, Opel Adam je jasno demonstrirao kako njegov proizvođač kreće u novom smjeru naglašenije ekskluzivnosti. Ponuđen uz do tada neviđenu širinu opcija personalizacije i bogat popis dodatne opreme, ovaj je minijaturni "šminker" brzo osvojio srca mladih vozača, ali i entuzijasta koji su prepoznali njegova doista uvjerljiva vozna svojstva.
No, vremena se mijenjaju i nažalost, u okviru novih modelnih planova kreiranih prvenstveno pod utjecajem grupacije PSA, ali i s namjerom da se poveća udio SUV / crossover modela u opelovom programu, Adam (uz još neke druge modele) već ove godine odlazi u povijest. Iz Opela su najavili kako taj model neće dobiti nasljednika, a nama ostaje tek da žalimo zbog tržišnih trendova koji su odnijeli još jednu "žrtvu".
Dizajn, ergonomija, unutrašnjost
Pored činjenice da je predstavljen u vrijeme jedne od najvećih ekspanzija opelove modelne palete čime je svakako zaslužio bitno mjesto u ponudi marke iz Rüsselsheima, Adam je zanimljiv i prema činjenici da je nastao u trenutku kada je personalizacija osobnih vozila postala istinski must have. U prilog tome svakako ide činjenica da je ovaj automobil u početku prodaje nudio čak 61.000 kombinacija vanjštine te 82.000 kombinacija interijera, čemu treba pridodati i velik izbor boja karoserije, naplataka... No, smatraju u Opelu - to je upravo ono što se i očekuje od automobila koji otvoreno koketira s premium kategorijom.
Zahvaljujući upravo takvom pristupu, Adam je u rekordno roku stekao pomalo ekskluzivni status izdignuvši se iz "sivila" Corse i drugih masovnih modela svoje marke, a za njegovim je upravljačem postalo bitno biti viđen (barem, ako ste mlađi od 25...). No, budimo iskreni, riječ je o 3747 mm dugom automobilčiću čiji je izgled pogođen upravo tako da se svakome mora svidjeti. Pri tome, izvedba Rocks uz nekoliko izmijenjenih detalja (drukčija kučišta svjetala za maglu, obrubi blatobrana i sl.) ostavlja donekle robusniji dojam što je paletu ovog mališana učinilo još zanimljivijom.
Opel Adam je napravljen na skraćenoj platformi Corse D pa stoga nije niti čudo da je njegova prostranost skromna. Sprijeda, testirano izdanje Adama Rocks S donosi sjajna sportska sjedala koja potpisuje njemački stručnjak Recaro te vrlo solidnu ergonomiju. Uostalom, u ovako malim automobilima ergonomija najviše pati upravo zbog sjedala, a kako su ova doista impresivna, zamjerki nemamo. Otraga, očekivano, ima mjesta tek za nuždu, za manju dječju sjedalicu ili (vjerojatnije) priručne stvari. Uostalom, u malim se "šminkerskim" autima ionako većinom voze dvoje.
Spomenimo još i kako obujam prtljažnog prostora iznosi skromnih 170 dm3 (proširivo do 663 litre), no za jednu ili dvije putne torbe to je ionako dovoljno. Rocks S je opremljen kompletom za popravak pneumatika čime je zajamčena maksimalna iskoristivost prtljažnika.
Serijska i dodatna oprema
Adam S je najskuplja, najsnažnija i najbogatije opremljena izvedba ovog opelovog mališana, a Rocks S pri tome dodaje još "zrnce soli" na cijelu priču. Zapravo, doista je zanimljivo vidjeti koliko se opreme danas može naći u malenom automobilu. Tako u interijeru zatječemu (1-zonski) automatski klima uređaj, obruč upravljača presvučen kožom, audio-sustav s Bluetooth podrškom i USB priključkom, zatamnjena stražnja stakla, tempomat, Hill-holder, unutrašnji retrovizor s autom. zatamnjivanjem, ESP, 6 zračnih jastuka, dva ISOFIX priključka otraga, električno sklopivi platneni pokrov krovnog otvora...
A, s obzirom na već spomenute mogućnosti personalizacije i ponuda dodatne opreme je itekako bogata, možda i dostojna epiteta "premium". Testirani primjerak u istoj nije oskudijevao pa tako možemo navesti kožom presvučena sjedala Recaro s ručnim podešavanjem te integriranim bočnim zračnim jastucima, crne 18-colne alu-naplatke, paket Black Jack koji donosi crnu boju krova, detalje interijera u boji karoserije, napredniji infotainment sustav sa zaslonom osjetljivim na dodir i još ponešto. Dakako, Opel uz ovaj maleni automobil nudi još dodataka, a za pretpostaviti je kako će svaki kupac Adama ionako posegnuti za mnoštvom detalja s police dodatne opreme. Napomenimo i kako su dodaci testiranom automobilu podigli konačnu cijenu za neskromnih 38,4 tisuće Kuna.
Motor i prijenos
Različite izvedbe 1,4-litrenih benzinskih motora zatječemo u podosta opelovih modela, no ovom prilikom testirana zasigurno je jedna od uzbudljivijih. Naime, ovaj 4-cilindrični 16V iz obujma od 1364 cm3 razvija 110 kW (150 KS) pri 5000 o/min te za automobil težak razumnih 1088 kg sasvim solidan okretni moment. Točnije, 220 Nm dostupno je u rasponu između 3000 i 4500 o/min što jamči dobru vozljivost i uvjerljiva međuubrzanja.
Dakako, ništa od posljednje navedenog nebi bilo ostvarivo bez mjenjača dobro proračunatih prijenosnih omjera i solidno preciznog hoda ručice. Riječ je o 6-stupanjskom ručnom prijenosu, vrlo dobro prilagođenom ovom mališanu sportskog duha. Sve navedeno rezultiralo je potrošnjom goriva od 9,5 l/100 km u gradskoj vožnji te 6,3 na otvorenoj cesti što i nije pretjerano nadišlo tvornički "zamišljene" vrijednosti koje iznose 8,2 i 5,3 litre. Vrijedno je spomenuti i emisiju CO2 koja iznosi 139 g/km čime se ovaj maleni Ecotec i ne treba posebno hvaliti, no, za utjehu mu ostaje da uspješno zadovoljava najnovije i najstrože emisijske standarde.
Za upravljačem
Već pri prvom pogledu na 18-colne kotače i crvena kočnička kliješta jasno je kako se ovdje radi o mališanu koji nije tek puka "šminkerska igračka" već pravi maleni sportaš. Tome u prilog idu i iskustva iz vožnje koja su pokazala kako je opisani pogonski stroj itekako adekvatan za sasvim solidne vozačke užitke.
Uz to, kao što smo zaključili i u testovima prethodne dvije izvedbe Adama, podvozje je detalj koji nas je kod ovog Opela posebno oduševio. Naime, vrlo precizno i poslušno, ono se odlikuje i solidnom količinom povratnih informacija pa sve zajedno nudi okretnost i stabilnost kakvu možda na prvi pogled i ne biste očekivali od ovog ljepuškastog mališana. Dakako, sve navedeno čini Adama 1.4 Turbo Rocks S automobilom za čijim bi se upravljačem doista trebali naći isključivo oni koji vole uživati u vožnji kakvom zavojitom brdskom cestom, dok "gradskim šminkerima" preporučamo slabije motorizirane i ujedno štedljivije izvedbe.
U priči o svakom Opelu Adamu, pa tako i ovom prilikom testiranom Rocksu S, postoji tek jedna detalj koji bi vam mogao zasmetati u zabavi, a to je neočekivano velik obruč upravljača. Naime, jasno je da je manji obruč kudikamo praktičniji i spretniji u bržoj vožnji, upravo kako posljednjih demonstrira Opelu partnerski Peugeot sa svojim i-Cockpitom.
I na kraju...
Premda bi cijena od gotovo 160 tisuća Kuna, koliko stoji automobil poput testiranog Adama 1.4 Turbo Rocks S bez navedene dodatne opreme, mnoge mogla lako odbiti, potrebno je naglasiti nekoliko činjenica. Kao prvo, riječ je o najskupljoj izvedbi Adama s doista uvjerljivim 150 KS snažnim motorom i onoj koja već serijski nudi sasvim solidan popis opreme. Također, riječ je o automobilu koji bez ustezanja možemo smjestiti u near-premium kategoriju, zahvaljujući nizu detalja koje nudi, a u tom su "društvu", znamo, cijene ionako bitno, bitno više. Stoga, Rocks S odjednom i ne djeluje tako nedostižan, zar ne?
Tehnički podaci
KAROSERIJA | |
---|---|
oblik | Kombilimuzina (2 volumena) s trojim vratima i 4 mjesta za putnike |
MOTOR | |
konstrukcija | 4-cilindrični redni benzinski (ECOTEC) postavljen naprijed poprečno, 4 ventila po cilindru, 2 bregasta vratila u glavi pokretana lancem, kontinuirano promjenjivo upravljanje usisnim i ispušnim ventilima, glava od lake legure, koljenasto vratilo u 5 ležajeva, elektroničko ubrizgavanje goriva, 1 turbopunjač integriran u ispušnu granu, plastična usisna grana, međuhladnjak, sustav Start & Stop, Euro 6d-TEMP |
obujam | 1364 cm3 |
provrt i hod klipa | 72,5 x 82,6 mm |
omjer kompresije | 9,5 : 1 |
najveća snaga | 110 kW (150 KS) pri 5000 o/min |
najveći okretni moment | 220 Nm između 3000 i 4500 o/min |
specifična snaga | 80,6 kW/l (110,0 KS/l) |
PRIJENOS SNAGE | |
pogon i mjenjač | Pogon na prednje kotače, ručni mjenjač sa 6 stupnjeva prijenosa |
prijenosni omjeri | - |
PODVOZJE | |
prednji ovjes | McPhersonove opružne noge, poprečna trokraka ramena i stabilizator |
stražnji ovjes | Polukruta osovina, spiralne opruge, teleskopski amortizeri i stabilizator |
upravljač | S nazubljenom letvom, električni servoojačivač |
KOČNICE | |
prednje | Ventilirani disk |
stražnje | Puni disk |
oprema | ABS, ESP, TCS, Hill Holder |
KOTAČI | |
naplaci | Naplaci od lake legure dimenzija 8,5J x 18 |
pneumatici | Dimenzija 225/35 R 18 (na testiranom vozilu: Continental SportContact 5) |
oprema | Komplet za popravak pneumatika |
DIMENZIJE | |
dužina x širina x visina | 3747 x 1720 (s retrovizorima: 1966) x 1484 mm |
međuosovinski razmak | 2311 mm |
trag kotača | 1472 / 1464 mm |
krug okretanja | 10,9 m |
obujam prtljažnika | 170 / 663 dm3 |
spremnik za gorivo | 35 l |
MASE | |
prazno vozilo | 1088 kg |
najveća dozvoljena | 1565 kg |
dozvoljeno opterećenje | 477 kg |
specifično opterećenje | 9,9 kg/kW (7,3 kg/KS) |
VOZNA SVOJSTVA | |
najveća brzina | 210 km/h (tvornički podatak), 203 km/h (test) |
ubrzanje 0 - 100 km/h | 8,5 s (tvornički podatak), 8,7 s (test) |
POTROŠNJA GORIVA | |
u gradu | 8,2 l/100 km (tvornički podatak), 9,5 l/100 km (test) |
na otvorenoj cesti | 5,3 l/100 km (tvornički podatak), 6,3 l/100 km (test) |
mješovita vožnja | 6,4 l/100 km (tvornički podatak), 7,5 l/100 km (test) |
autonomija u gradu | 427 km (tvornički podatak), 368 km (test) |
autonomija na otvor. cesti | 660 km (tvornički podatak), 556 km (test) |
prosječna emisija co2 | 139 g/km |
KATALOŠKA CIJENA | |
do registracije | 157.469 kn (21.217 Eur), testirano vozilo s navedenom dodatnom opremom 195.867 kn (26.391 Eur) |
JAMSTVO | |
na mehaničke komponente | 2 godine |
na boju | 2 godine |
protiv prohrđavanja | 12 godina |
pomoć na cesti | Opel Assistance 24 sata |
ZASTUPNIK ZA HRVATSKU | |
Opel Southeast Europe LLC Damira Tomljanovića Gavrana 11, 10020 Zagreb |