Nakon 55 godina, Mini Clubman po drugi put odlazi u povijest

Po mnogima najzanimljiviji model poznatog engleskog brenda ponovno nas napušta, 55 godina nakon početka prodaje prvog modela

Autonet.hr utorak, 6. veljače 2024. u 11:00

Mini, brend sinoniman s malim modelima automobila polako no sigurno ostaje bez istih, te se sve više orijentira prema crossoverima koji trenutno uživaju u rekordnoj popularnosti. Prodaja prvog Clubmana krenula je sad već vrlo davne 1969. godine, te je bio prilično uspješna alternativa klasičnom Miniju. Prvi Clubman postao je osobito poznat po svojoj Estate inačici, koja je legendarnom Miniju dala mnogo bolju praktičnost, uz zadržavanje odličnih voznih sposobnosti po kojima je Mini bio poznat. Prvi Clubman proizvodio se do 1980. godine, kad je po prvi put otišao u povijest.

Mini Clubman Estate iz 1970. godine
Mini Clubman Estate iz 1970. godine

Novi Clubman

BMW je od Rovera kupio Mini i prilično brzo odlučio oživjeti poznati brend, što je kao što znamo bio vrlo uspješan potez za Bavarce. Prije 24 godine moderni, takozvani BMW Mini kodnog imena R50 zakoračio je na tržište i osvojio simpatije publike.

Nakon svega 6 godina, moderni Mini je dobio svog nasljednika u obliku druge generacije (R56), koja je donijela brojna poboljšanja i modernizirala poznatu Mini formulu. Iduće, 2007. godine, stigao nam je i moderni Clubman (R55), ekscentrični brat klasičnog Minija koji je svojim četvrtastim stražnjim krajem i neobičnom konfiguracijom vrata uistinu podijelio reakcije publike.

Neobična kombinacija vrata jedan je od Clubmanovih zaštitnih znakova
Neobična kombinacija vrata jedan je od Clubmanovih zaštitnih znakova

Kako je vrijeme odmicalo, sve veći dio javnosti uvidio je genijalnost Clubmana, spoj praktičnosti i voznih osobina koje mnogi uspoređuju s vožnjom go-karta jednostavna je formula za osvajanje srca vozača željnih svakodnevnog uzbuđenja.

Treća (i posljednja) generacija

Nakon 7 godina na tržištu došlo je vrijeme da Clubman dobije zasluženo osvježenje. Novi Clubman, kodne oznake F54, predstavio je drugačiji pristup praktičnom Miniju. Iako je zadržao par vrata prtljažnika koja su kroz godine postala Clubmanov zaštitni znak, zanimljiv sustav s jednim vratima s vozačeve i dvojim vratima sa suvozačeve strane Mini je zamijenio klasičnim vratima.

Zbog toga, treća generacija Clubmana je dizajnom podsjećala na Countryman, dimenzijama najveći model u Minijevoj ponudi. Iako nije osvojio jednaku količinu simpatija kao prethodnik mu, Clubman treće generacije uspio je okupiti manju, no jednako strastvenu zajednicu vlasnika. Početak kraja priče treće generacije Clubmana dogodio se u ožujku prošle godine, kad je Mini predstavio ograničenu seriju Clubman Final Edition, ograničenu na simboličnih 1.969 primjeraka.

Mini kreće u novom pravcu

Dr. Markus Grüneisl, izvršni direktor Minijevih tvornica u Oxfordu i Swindonu, izrazio je svoje uzbuđenje dolaskom novih modela na proizvodne linije koje su dosad bile rezervirane za Clubman. Tvornice pod njegovim nadzorom uskoro će početi s proizvodnjom kabrio verzije četvrte generacije Minija, tako da će i dalje imati pune ruke posla. I

z Minija očekuju kako će dosadašnja klijentela Clubmana uvelike prijeći na njihov nadolazeći kompaktni SUV Aceman, dok će manji dio kupaca odabrati Countryman. Hoće li se njihova predviđanja obistiniti zna samo vrijeme, no ono što je sigurno jest da će Mini Clubman nedostajati mnogima, pa tako i nama.