Audi se napokon odriče konfuzne pogonske nomenklature

Audi je prije 7 godina uveo nomenklaturu pogonskih jedinica, kroz koju su logični nazivi koji su predstavljali obujam i vrstu motora zamijenjeni naizgled nasumičnim brojevima uz dodatak vrste motora.

Autonet.hr srijeda, 20. ožujka 2024. u 07:00

Audi planira odbaciti svoju trenutačnu strategiju imenovanja pogonskih sklopova, što će dovesti do kraja sustava koji koristi brojeve koji su samo djelomično povezani sa snagom pogonske jedinice. Strategija s brojevima koja je predstavljena 2017. godine bit će potpuno napuštena počevši s potpuno novim SUV-om Q6 e-tron. Proces postupnog uklanjanja brojeva počeo je tiho s lansiranjem modela Q8 e-tron. Iako flagship električni SUV marke ne prikazuje brojeve na svom prtljažniku, oznake su još uvijek primijećene u cijenama i press materijalima.

Nadolazeći Audi Q6
Nadolazeći Audi Q6

Prvi model s novom oznakom

Novi Audi Q6 e-tron bit će prvi Audi model koji će nositi novu oznaku pogonske jedinice. Florian Hauser, voditelj prodaje i marketinških proizvoda za baterijska električna vozila u Audiju, objasnio je da je veliki fokus marke u budućnosti olakšati stvari svojim kupcima. "Kada govorimo o jednostavnosti, ne govorimo samo o opcijama i procesu konfiguracije (za razliku od starijih Audi modela, Q6 ima samo nekoliko paketa opreme za odabir), stvarno razmišljamo o dobivanju najlakšeg programa motora za Q6 koji ipak odgovara zahtjevima naših kupaca."

Nazivi slični Teslinima

S manje pogonskih sklopova za odabir, Audi će moći pojednostaviti strukturu imenovanja svoje palete temeljenu na broju pogonskih kotača i izboru jednog ili dva izlaza snage, pri čemu će se redovita verzija Q6 s pogonom na sve kotače jednostavno nazivati "quattro" u budućnosti. "Ako je riječ o modelu visokih performansi s Quattro pogonom, onda je "SQ6"." kaže Hauser. "Ako razmišljate o onome što slijedi, kada govorimo o pogonu na stražnjim kotačima, to je samo Q6. Za manje i veće baterije možemo razmišljati o sufiksu iza "6" - na primjer "Performance". I tako više ne trebamo brojeve, pa ih nećemo prikazati.".

Isto vrijedi i za klasične modele

Iako je potvrđeno da će budući EV-ovi odbaciti strategiju numeriranja, oznake će također biti uklonjene s prtljažnika njihovih vozila opremljenim motorima unutarnjim izgaranjem - iako se još uvijek raspravlja interno hoće li također nestati sa stranica konfiguratora. Audijeva struktura numeriranja dizajnirana je kako bi odvojila pogonske sklopove prema njihovim izlaznim snagama, ali neujednačene grupacije s naizgled nasumičnim brojevima - učinili su sustav zbunjujućim za mnoge ljude. Na primjer, pogonski sklop "30" predstavljao je automobile koji proizvode između 80 i 95 kW, dok je "45" je pokrivao raspon između 170 i 185 kW.