Rimac potvrdio da su prodali manje Nevera od očekivanja, a i poslovanje im je u minusu
Mate Rimac ponovio je podatke o prodaji i pomalo razočaravajućoj potražnji za električnim hiperautomobilima, nagovijestivši da njegova kompanija možda više neće razvijati slična vozila
Na skupu Financial Timesa o budućnosti automobilske industrije (Financial Times Future of the Car Summit) ovoga je tjedna govorio i Mate Rimac, čije su riječi poprilično odjeknule u javnosti. On je, naime, tamo izjavio da bogati kupci i kolekcionari više nisu toliko skloni električnim hiperatuomobilima, odnosno da se njegova tvrtka suočava s promijenjenim tržišnim okolnostima, u odnosu na one koje su vladale 2017. godine, kada su započeli s razvojem Nevere (tada pod nazivom C_Two).
"Guranje" elektrifikacije nije dobro utjecalo
Možda među ostalim i zbog toga, Nevera je do sada privukla tek 50 kupaca, od planiranih 150 primjeraka koji su najavljeni (ne računajući još 150 šasija za model Pininfarina Battista, modela koji je navodno rasprodan). Veliki regulatorni zamah prema električnim vozilima, kaže Rimac, pomalo ljude i iritira, jer se ponekad to može protumačiti kao da regulatori i države "tjeraju ljude na nešto što oni ne žele", odnosno izazivaju baš suprotan efekt – aktivnog odbijanja prelaska na električne pogone. Sve to dovelo je do smanjene potražnje za električnim modelima, pa posljedično niti Nevera nije razgrabljena onako kako se to možda planiralo.
"Elektrifikacija je postala mainstream", smatra Rimac, dok se njihovi kupci žele razlikovati od toga. Stoga će Bugatti, kao danas pripojena im kompanija, ostati na proizvodnji modela s moćnim benzinskim motorima, uz lagano uvođenje hibridnih opcija. No, to se ne čini jer se "mora" po regulatornim zahtjevima, već kako bi se dobile bolje performanse.
Pad potražnje
Pad potražnje za električnim hiperautomobilima vidljiv je, pa stoga u Rimac Automobilima možda više niti neće razvijati slične modele u budućnosti. Podatak o 50-ak prodanih Nevera, usput rečeno, nije nov – njega su iz Rimac Automobila (doduše neslužbeno) iznosili i krajem 2022. te početkom prošle godine. Dakle, ako od tada nije značajno povećan broj kupaca Nevere, jasno je da se radi o neispunjavanju prodajnih očekivanja.
S druge strane, nedavno potpisani ugovor o suradnji s BMW Grupom, prema riječima Rimca jedan od najvećih u povijesti Hrvatske, svjedoči o rastućoj potražnji za komponentama poput baterija – koje će se uskoro početi proizvoditi za BMW i ostale marke u novom Rimčevom kampusu.
Ovih dana objavljeni su i financijski rezultati poslovanja kompanija iz sastava Rimac Grupe za 2023. godinu. U njima je vidljivo da su sve one poslovnu godinu završile s gubitkom: u Rimac Technology on iznosi 60 milijuna eura, Bugatti Rimac izgubio je 16, a Project 3 Mobility oko 12 milijuna eura.