Honda 0 Series: Električna vozila budućnosti stižu već sljedeće godine

Futuristički koncepti iz Hondinog će dizajnerskog studija zaživjeti i kao serijska vozila, spremna za proizvodnju već tijekom 2026. godine. Uz njih stižu i infrastruktura, AI čipovi te novi OS

Autonet.hr utorak, 14. siječnja 2025. u 06:30

CES u Las Vegasu upravo je završio, no vozila i inovacije predstavljeni na njemu još će neko vrijeme dominirati medijima. Honda je na ovogodišnjem izdanju sajma potrošačke elektronike i ostalih tehnoloških grana javnosti predstavila ranije prikazane koncepte serije Honda 0, ali i potvrdila da će prva dva modela – Honda 0 Saloon i Honda 0 SUV – iako još prototipi, biti spremni za serijsku proizvodnju do 2026. godine.

Ovi modeli naglašavaju pristup dizajnu "Thin, Light and Wise" (tanko, lako i pametno), ističući prostranu kabinu i izuzetnu preglednost, uz veliku fleksibilnost prostora unutrašnjosti. Fokus je stavljen na održivost materijala i naprednu tehnologiju, s inovacijama poput operacijskog sustava ASIMO OS, koji omogućava potpuno personalizirano korisničko iskustvo.

Honda 0 SUV i Honda 0 Saloon

Futuristički prototipi vozila Honda 0 SUV i Honda 0 Saloon prikazuju pravac razvoja budućih EV modela Honde. Honda 0 SUV izgrađen je na novoj EV arhitekturi, a nudi modernu udobnost i precizno upravljanje tehnologijom "steer-by-wire". Model Saloon modela kombinira sličnu sportsku estetiku s prostranošću, koristeći opsežnu digitalnu optimizaciju korisničkog sučelja. Oba modela donose i napredne sustave automatizirane vožnje razine 3, pružajući u određenim uvjetima vožnje mogućnost i da automobil vozi sam, dok vozač ne mora obraćati pozornost na promet.

Iz japanske kompanije najavili su da će, iako izgledaju kao da su stigli izravno iz kakvog znanstvenofantastičnog filma, modeli Serije 0 na sjevernoameričko tržište stići već sljedeće godine, a ubrzo nakon toga i u Japan te Europu. Prvo će u proizvodnju model Honda 0 SUV, a nakon njega i Saloon, ali bi oba do kraja 2026. trebali biti u prodaji.

ASIMO OS

Zajedno s automobilima predstavljen je i novi operacijski sustav razvijen u Hondi, ASIMO OS. On integrira specifične tehnologije automatizirane vožnje i infotainmenta kroz kontinuirana ažuriranja preko Interneta. Omogućava potpunu prilagodbu funkcija vozila i softvera prema korisničkim preferencijama, čime Honda 0 Series može biti u svakom detalju personalizirana. OS koristi dugogodišnje iskustvo Honde u robotici, uključujući AI tehnologije inspirirane poznatim robotom ASIMO.

Računala kod modela Serije 0 bit će pogonjena novim procesorima, koje zajednički razvijaju Honda i Renesas. Središte je napredni sustav na čipu (SoC) s ugrađenim AI akceleratorom, razvijenim u Hondi te zasnovan na rješenju R-Car X5 pete generacije proizvođača Renesas. To će čipu omogućiti visoke performanse u izvođenju zadaća iz područja umjetne inteligencije, samim time čineći ga čvrstim temeljem za razvoj autonomne vožnje razine 3 i više.

Mreža punionica i upravljanje energijom

Hondina s ovom serijom donosi i napredne usluge iz energetskog sektora kako bi vlasnicima vozila pružila jednostavnije i održivije iskustvo pri korištenju električnih automobila. Naglasak je na razvijanju infrastrukture za punjenje koja omogućuje nesmetanu mobilnost te kreiranje pametnih energetskih alata. Cilj je smanjiti ekološki utjecaj kroz inovativne sustave koji uklapaju baterije električnih vozila u svakodnevni život korisnika.

Honda sudjeluje u izgradnji mreže punionica u sklopu projekta IONNA, zajedno s ostalim proizvođačima automobila. Cilj je postaviti više od 30.000 visokokvalitetnih punionica u Sjevernoj Americi do 2030. godine, odnosno imati na raspolaganju preko 100.000 punionica širom svijeta. Novi sustav punjenja razvijen je uz Amazon Web Services i dodatno personalizira korisničko iskustvo predlaganjem efikasnih metoda punjenja i automatiziranjem plaćanja.

Honda namjerava koristiti baterije svojih automobila serije 0 kao virtualne elektrane, omogućavajući im da tijekom vršnih opterećenja opskrbljuju mrežu energijom. Vozila će inteligentno birati najpovoljnije vrijeme za punjenje, a višak energije iz njih moći će biti preusmjeren u domaćinstvo ili pak elektroenergetsku mrežu, donoseći dodatne prihode vlasnicima vozila. Sustav k tome smanjuje degradaciju baterija zahvaljujući naprednom upravljanju, temeljenom na Hondinom iskustvu iz razvoja hibrida.