Lotus Theory 1: Električni hiperautomobil koji će ostati samo teorija

Theory 1 ultimativni je izraz Lotusovih načela dizajna, inovacija i angažmana vozača na potpuno novoj razini, kažu iz britanske marke pri predstavljanju svojeg novog koncepta cestovnog bolida s tri sjedala

Autonet.hr četvrtak, 19. rujna 2024. u 05:45

Sportski duh svoje marke u britanskom su Lotusu odlučili ogoliti do srži i svoj novi model učiniti potpuno prilagođenim vozaču, vožnji i cestama. Rezultat tog njihovog nastojanja i inženjerskog znanja jest novi model Theory 1, predstavljen kao bolid za cestu, s tri sjedala. U njemu je vozač smješten u sredini, a iza njega ima mjesta za dvoje putnika, dovoljno hrabrih da sjednu u ovakvu jurilicu.

Sa svojom naprednom tehnologijom, smanjenjem količine materijala i održivošću u svojoj srži, Therory 1 utjelovljuje predanost dizajnu koji u Lotusu opisuju kao "potpuno usmjeren na vozače". Pri razvoju su se vodili trima smjerovima: digitalnim, prirodnim i analognim. Tako novi bolid nudi inteligentno iskustvo, zasnovano na emotivnim i povezanim detaljima orijentiranih na čovjeka, kao i na naprednim inženjerskim rješenjima koja izgledaju rudimentarno, ali moderno.

U njegovu se kabinu ulazi na neviđen način, kroz vrata čiji je mehanizam otvaranja u procesu patentne zaštite. Kako se ona otvaraju, možete vidjeti u videu ispod.

Unutrašnjost je potpuno ogoljena, stup upravljača kao da lebdi u zraku, a vozaču daje mogućnost da svim funkcijama upravlja bez podizanja ruku s njega. Tu su analogni prekidači i multifunkcijski zaslon, koji će biti dovoljni za to. Sjedala su izrađena od kombinacije ugljikovih vlakana, metalnih mreža, ali i sekcija koje se mogu napuhati za dodatnu udobnost. Unutar naslona za glavu ugrađeni su zasebni zvučnici za svakog od putnika, kako bi oni imali idealno zvučno iskustvo.

Lotus je u Theory 1 ugradio i sustav autonomne vožnje, u suradnji s Nvidijom. Navode da će ga pokretati električni pogonski sustav snage 986 KS, uz ubrzanje od 0 do 100 km/h za manje od 2,5 sekunde te najvišu brzinu od 318 km/h. Doseg bi mu prema WLTP-u bio oko 400 kilometara. Masa vozila je 1.600 kg. No, i dalje je ovdje tek riječ o konceptu, za koji britanska kompanija ne navodi misle li ga ikada pustiti u serijsku proizvodnju.