Novi, povoljni Škoda EV SUV mogao bi se proizvoditi u Indiji
Škodini SUV modeli vrlo su popularni, no nemaju predstavnika u nižem cjenovnom segmentu. Glasine navode kako bi Škoda mogla ubiti dvije muhe jednim udarcem, povoljnim električnim SUV modelom.
Šuškanja o povoljnom Škoda električnom SUV-u sve su glasnija, te se upravo Škodu smatra prvim proizvođačem iz VAG grupacije koji će predstaviti električni model čija će cijena biti oko 20.000 eura. Rast cijena i loša ekonomska situacija u kojoj se nalazimo čini stvaranje povoljnih električnih modela popriličnim izazovom, no u Škodi navodno imaju nekoliko asova u rukavu.
MEB Entry platforma
Prošlo je više od 4 godine otkako je VW grupacija predstavila MEB Entry platformu, koja je stvorena s ciljem proizvodnje povoljnih električnih automobila. U te četiri godine svjedočili smo brojnim nagađanjima, od onih vezanih za oblik karoserije do onih vezanih za baterijsku tehnologiju koju će koristiti prvi model koji će koristiti MEB Entry platformu.
VAG-ovi inženjeri su se ozbiljno uhvatili u koštac s monumentalnim izazovom stvaranja električnog automobila cijene od oko 20.000 eura, no s vremenom postalo je vrlo očito kako su odgrizli više nego što mogu prožvakati. Prvotni rok koji su si zadali bio je 2023. godina, no ubrzo su shvatili kako neće moći realizirati svoje planove, te su rok pomaknuli za pune tri godine. Budući da su VW i Cupra već predstavili svoje modele temeljene na MEB Entry platformi u obliku ID.2all koncepta, odnosno modela Raval, čija će cijena biti oko 25.000 eura, na Škodi je da predstavi povoljniji model.
Mjere uštede
Klaus Zellmer, Škodin izvršni direktor, otkrio je kako u Škodi fokus stavljaju na snižavanje cijene baterija. Zellmer je izjavio: "40% troška proizvodnje električnog automobila vezan je za bateriju. Ako cijenu baterije spustite za 50%, što proizvođači baterija tvrde da je moguće, to je ključni dio smanjenja cijene proizvodnje električnih vozila.". Također se osvrnuo na baterijsku tehnologiju: "Zasad smo uvelike fokusirani na NMC (Nikal-Mangan-Kobalt) zbog visoke energetske gustoće NMC baterija, što omogućuje nižu cijenu baterija. Trenutna aktualna tehnologija je LFP (litij željezni fosfat) koja je mnogo povoljnija, no nudi nižu energetsku gustoću.".
Kao potencijalno rješenje Škodini inženjeri razmatraju mogućnost vertikalnog slaganja ćelija, koje bi moglo omogućiti manje dimenzije baterijskog paketa, a time i samog automobila. Druga mjera štednje je proizvodnja nadolazećeg modela u Indiji, ili nekoj drugoj zemlji izvan EU, čime bi Škoda mnogo lakše mogla ostvariti ciljanu cijenu od 20.000 eura.