Range Rover Electric ima ambiciju postati najmoćniji električni SUV
Očekivani električni SUV visoke klase i naprednih mogućnosti upravo prolazi kroz završne faze testiranja u zahtjevnim uvjetima Ujedinjenih Arapskih Emirata, na temperaturama višima od 50°C
Jaguar Land Rover pohvalio se novim fotografijama dugo očekivanog modela Range Rover Electric, prvog električnog predstavnika kultne marke terenaca, koji se trenutačno testira u stvarnim zahtjevnim uvjetima. U pustinjama Ujedinjenih Arapskih Emirata, na temperaturama ponekad i višima od 50°C, gdje je vlažnost i do 90%, prototipi novog Range Rovera prolaze opsežne testove, a pritom je nastao i niz atraktivnih kadrova. Riječ je, kažu, o najrigoroznijem procesu testiranja za jedan njihov model ikad.
Hlađenje kabine, optimizacija baterije
Performanse i učinkovitost vozila stavljaju se u teške uvjete kako bi se osiguralo da je cijeli pogonski sustav pod kontroliranom temperaturom i izgrađen za dugovječnost i optimalan domet, čak i u takvim okolnostima. Range Rover tako testira svoj najnoviji i najinteligentniji sustav upravljanja toplinom i klimatizacijom.
O rezultatima testiranja progovorio je Thomas Müller, direktor inženjerstva u JLR-u: "Vruća klima jedna je od najizazovnijih za bilo koje električno vozilo na baterije, zbog potrebe za hlađenjem kabine i optimiziranjem performansi baterije u isto vrijeme. Dodatni izazov vožnje po pijesku zahtijeva kontrolirani okretni moment pri niskim brzinama, tako da naši posebno razvijeni sustavi za kontrolu proklizavanja i upravljanje toplinom rade u harmoniji kako bi osigurali da isporuka snage bude nepromijenjena. Naši testovi pokazali su da u ovoj klimi, opetovano vozeći ekvivalent od 100 metara uzbrdo po finom pijesku, Range Rover Electric pokazuje performanse usporedive s modelima na fosilna goriva, a u nekim ih slučajevima čak i nadmašuje, zahvaljujući uvođenju ovih novih značajki."
Optimalna raspodjela težine i napredni sustav ovjesa imaju zadatak održavati stabilnost vozila pri vožnji kroz pijesak, dok električni pogon mora pružati trenutni okretni moment i snažno ubrzanje te odziv na papučicu gasa, čak i kad se vozi po pješčanim dinama.
Novi sustav Inteligentnog upravljanja okretnim momentom Range Rover Electrica raspodjeljuje pogonske sile i upravlja proklizavanjem kotača, smanjujući vrijeme reakcije okretnog momenta na svakom kotaču s oko 100 milisekundi na samo 1 milisekundu, nudeći poboljšanu kontrolu proklizavanja tijekom vožnje sitni pijesak, kažu iz kompanije, očito s velikim samopouzdanjem oko toga kako će se novi električni model snalaziti u teškim pustinjskim uvjetima.
Range Rover Electric za prednarudžbe će biti otvoren 2025. godine, a s vremenom će kompanija objaviti i detaljnije tehničke karakteristike modela. Za sada nude tek akcijske kadrove iz pustinje.