Renault Emblème, novi koncept koji utjelovljuje ambiciju dekarbonizacije
Na događanju ChangeNow Summit u Parizu ovoga će tjedna javnosti biti službeno prikazan koncept automobila koji smanjuje štetne emisije za 90% tijekom cijelog životnog ciklusa

Renualt će ovoga tjedna u Parizu na događanju ChangeNow Summit imati nekoliko predavanja na temu održivosti u autoindustriji. Tom će se prigodom njihovi vodeći ljudi osvrnuti na prve četiri godine provođenja svojeg plana Renaulution, usmjerenoga na održivost u proizvodnji automobila i promjenu ponude, koja bi u budućnosti trebala sadržavati samo "zelene" tehnologije i ekološki prihvatljive automobile.
90% manje emisija
U sklopu tog će događaja kompanija javnosti prikazati i novi koncept, Renault Emblème, razvijen u odjelu Ampere. Ekološki je to dizajnirano obiteljsko demo vozilo, koje ima ambiciozan cilj dodatno smanjiti emisije ugljika. Uz održiviju dvostruku tehnologiju, koja mu daje pogon na električnu energiju i vodik, Renault Emblème ima cilj smanjiti emisije CO2 za 90% u usporedbi s današnjim ekvivalentnim modelima tijekom njihovog životnog ciklusa.
Kao primjer za usporedbu je uzet Renault Captur iz 2019. godine – jedan automobil te serije proizveo bi oko 50 tona ekvivalenata ugljičnog dioksida tijekom cijelog svojeg vijeka, dok bi novi Emblème proizvodio samo 5 tona. Cilj Renault Grupe je potpuno nulta emisija ugljika do 2040. godine u Europi, dok bi se Emblème u proizvodnoj inačici u prodaji mogao pojaviti 2035. godine.
Renault Embleme sadrži dvostruki energetski električni pogonski sustav, koji kombinira bateriju za svakodnevnu uporabu s vodikovom gorivnom ćelijom za dulja putovanja. Ova konfiguracija poboljšava svestranost, omogućujući putovanja do 1.000 km bez potrebe za električnim punjenjem.
S optimiziranom arhitekturom pogonskog sustava, platforma Renault Embleme uključuje električni motor, bateriju, gorivnu ćeliju i spremnik vodika od 2,8 kg sprijeda. Ova konfiguracija osigurava nizak centar gravitacije i idealnu raspodjelu težine, poboljšavajući performanse i učinkovitost.
Niz inovacija
Dizajn karakteriziraju dugi, nakošeni poklopac motora s dvije peraje koje usmjeravaju zrak i smanjuju prednju površinu, optimizirajući učinkovitost i estetiku. Kako bi se maksimizirala aerodinamična učinkovitost, dvije bočne kamere zamjenjuju retrovizore. Integrirane su u lukove kotača, područje koje stvara najmanje zračne turbulencije.
U braniku se nalaze dva otvora koja se protežu iza kotača i usmjeravaju zrak duž prednjih vrata, pa stoga nema više zračne turbulencije iza prednjih kotača. Na dnu branika, aktivne rešetke se otvaraju i zatvaraju kako bi opskrbile hladnjake optimalnim protokom zraka. Linija krova prirodno usmjerava zrak prema velikom stražnjem spojleru. Donji dio vozila je potpuno ravan, dok ispod stražnjeg branika dinamični difuzor balansira gornje i donje tokove zraka kako bi se smanjio aerodinamički otpor.
Kako bi se optimizirala aerodinamika, ništa nije prepušteno slučaju: brisači vjetrobranskog stakla skriveni su ispod poklopca motora, kvake su osjetljive na dodir, stakla su spojena bešavno, a visoke, uske gume dolaze s niskim otporom kotrljanja.
U kabini instrumentna ploča, pažljivo osmišljena za vozača i suvozača, sadrži zakrivljeni panoramski zaslon koji se proteže cijelom širinom kontrolne ploče.