Xiaomi pretvorio svoj električni sedan u hiperautomobil
Proizvođač mobitela odnedavno u ponudi ima vrlo privlačan i tražen model električnog automobila, SU7, a njegova verzija Ultra dovoljno je moćna da obori neke od brzinskih rekorda
Otkako se pojavio u prodaji u Kini, Xiaomijev SU7, vrlo je tražena roba, toliko da ga čak nazivaju i pravim "ubojicom Tesle". Svoj pedigre iz proizvodnje mobitela kineska je kompanija donekle preslikala i na automobile, pa osim što se predstavlja kao pravi izazivač tržišnim liderima, i automobile imenuje otprilike kao i mobitele. Dosad su bili predstavljeni modeli SU7, SU7 Pro i SU7 Max Performance, a nekoliko mjeseci nakon njih stigao je i – SU7 Ultra.
Vrh ponude nije baš namijenjen prosječnom kupcu ili vozaču. Ovdje je više riječ o tome da se pokaže što sve Xiaomi može, pa je složen prototip hiperautomobila na bazi obiteljskog sedana, koji pak može specifikacijama i izvedbom konkurirati bolidima kao što je Nevera.
Ima li karakteristike za Nürburgring?
SU7 Ultra i dalje je automobil s četverim vratima, ali sada donosi čak tri elektromotora. Dva od njih su HyperEngine V8s, snage po 578 KS, a treći je V6s s gotovo 400 KS – pa ukupno ovaj model proizvodi 1.548 KS, što ga čini moćnijim od Bugattija Chiron. Ta mu snaga omogućava ubrzanje od samo 1,97 sekundi do 100 km/h, ili pak 5,96 sekundi do 200 km/h. Najviša je brzina 350 km/h, a masa praznog automobila 1,9 tona.
Proizvođač se pohvalio i snažnim regenerativnim kočenjem, koje može usporavati vozilo deceleracijom od 0,6 G, ili čak do 2,36 G korištenjem i mehaničkih kočnica, pa se SU7 Ultra sa 100 km/h može zaustaviti u samo 25 metara. Unaprijeđena je aerodinamika, dodano je veliko stražnje krilo za potisak te općenito sve je prilagođeno visokim ubrzanjima i brzinama. Upravo zbog toga Xiaomi najavljuje da će u listopadu njime pokušati oboriti rekorde na stazi u Nürburgringu.
Za ugrađene LFP baterije je zaslužan CATL, čija tehnologija brzog punjenja Qilin bi trebala omogućiti da se SU7 Ultra napuni od nule do 100% kapaciteta za samo 12 minuta, na maksimalno brzom 900-voltnom punjaču snage 1.330 kW.
Iz Xiaomija nisu pojasnili planiraju li prototip pretvoriti i u serijski automobil te hoće li on ikad u nekom obliku doći na tržište. Shodno tome, nije poznata niti moguća cijena za SU7 Ultra. Dotle osnovni modeli i dalje idu kao "vruće kifle" – dosad su isporučeni u više od 10.000 primjeraka, a navodno postoji čak oko 90.000 kupaca koji još čekaju na isporuku naručenih vozila.