Citroën DS N°8: svjetska premijera novog električnog SUV coupéa francuskog proizvođača
Svjetska premijera na sajmu u Bruxellesu: Citroën predstavlja DS N°8, novi električni SUV coupé koji nastavlja tradiciju modela DS iz 1955. godine. Novi model donosi moderna tehnička rješenja uz zadržavanje prepoznatljivog ikoničkog dizajna...
Model DS N°8 ne može se promatrati a da se ne pomisli na legendu koja se na neki način reinkarnira. Citroën DS jedan je od modela u povijesti ove francuske marke, utkan u svjetsku automobilsku povijest, ne samo po elegantnom prepoznatljivom dizajnu već i tehničkim dostignućima, poput hidropneumatskog samonivelirajućeg ovjesa. U Hrvatskoj se pamti kao "žaba", prvi put predstavljen 1955. godine, proizvodio se gotovo dvadeset godina. Ukupno je proizvedeno nešto manje od 1,5 milijuna primjeraka.
Novi model, najavljen u proljeće prošle godine a upravo predstavljen na sajmu u Bruxellesu , slijedi neke dizajnerske principe prethodnika. Aerodinamika je jedna od ključnih značajki novog modela kao nekada. Koeficijent otpora zraka iznosi 0,24, što je napredak u odnosu na 0,36 kod izvornog DS-a.
Ostala je ideja da automobil mora "lebdjeti" dok se vozi, pa je vozilo opremljeno sustavima DS Active Scan Suspension za upravljanje ovjesom. Sustav koristi kameru smještenu iza vjetrobranskog stakla koja analizira put do 5 metara ispred vozila. Kamera u kombinaciji s četiri senzora položaja tijela vozila i tri akcelerometra omogućuje analizu stanja ceste i reakcija vozila, uključujući brzinu, kut volana i kočenje. Podaci koje pribavlja kamera i senzori se u realnom vremenu šalju na elektronički modul za kontrolu koji neovisno upravlja svakim od četiri amortizera. Ovisno o informacijama, sustav prilagođava tvrdoću ovjesa, čineći ga ili čvršćim ili mekšim kako bi se optimizirao komfor vožnje i stabilnost vozila. DS Active Scan Suspension ugrađen je u nekoliko modela DS-a, uključujući DS 7 Crossback, DS 9 i DS 4.
Glavna razlika je u pogonu, koji govori o temeljnoj promjeni automobilske tehnologije zadnjih 70 godina, od pojave originalnog DS-a. DS N°8 koristi električni pogonski sklop koji omogućuje doseg od 750 kilometara (vidi okvir).
Dimenzije vozila su 4,82 metra dužine, 1,90 metara širine i 1,58 metara visine. Vanjski elementi uključuju uvučene kvake na vratima i posebno dizajnirane naplatke. Prednji dio karakterizira DS LuminaScreen osvijetljena maska te tromodulna prednja svjetla s uzorkom Clous de Paris i V-oblikom dnevnih svjetala DS Lightblade.
Unutrašnjost vozila opremljena je sjedalima s gustom pjenom i podesivim bočnim potporama, grijanjem, hlađenjem i funkcijom masaže. Materijali uključuju Nappa kožu i brušeni aluminij. Instrumentna ploča integrira zvučni sustav, ventilacijske otvore i svjetlosne elemente uz zadržavanje čistih linija. Tehnološka oprema obuhvaća operativni sustav DS Iris 2.0 s glasovnim upravljanjem i ChatGPT integracijom. Ugrađen je head-up zaslon s proširenom stvarnošću te infracrvena kamera za noćno prepoznavanje pješaka i životinja.
Proizvodnja modela DS N°8 započet će u Stellantisovoj tvornici u Melfiju u Italiji. Narudžbe će biti moguće početkom ove godine, a prve isporuke očekuju se sredinom godine.