Peugeot 208 - Oh là là! Kàkvà kolà
Peugeot je ne nedavno održanom ovogodišnjem izdanju ženevskog auto salona predstavio novu generaciju svog subkompaktnog automobila B segmenta. Riječ je dakako o novoj 208-ici kojoj, prema onome što do sada o njoj znamo, prognoziramo vrlo svijetlu budućnost
Ovogodišnja Ženeva je dakle bila pozornica na kojoj je svijet upoznao novu, drugu generaciju modela 208. Ako vam se čini kako je zasigurno bilo više 208-ica, a ne samo dvije, tome je tako jer ste im pribrojali i njihove prethodnike 207-icu i 206-icu. Veličinom, oblikom i dizajnom u osnovi vrlo slične prethodnike modelu koji se pod imenom 208 po prvi puta na tržištu pojavio 2012.
Prošlo je dakle sedam dugih godina, no nova 208-ica je napokon stigla. Točnije, tek je predstavljena i moramo priznati da joj se nismo nadali, barem ne ovakvoj. Atraktivna i moderna vanjština, high-tech unutrašnjost, štedljiva motorizacija i električna izvedba! Ako se automobil još uz sve to pokaže kvalitetno izrađenim onako kako to najavljuje peugeotova vrhuška te mu cijena bude pristupačna u Peugeotu će možda morati razmisliti o dodatnim smjenama u tvornici.
Od mačkice postao mačak
Je, najavljivali su iz Peugeota kako će najveći utjecaj na novu generaciju 208-ice imati (još uvijek) novi 508, no nismo mislili da će utjecaj baš biti ovoliki. Naime, novi francuski lavić je možda mal dimenzijama, no u potpunosti je usvojio novi smjer obiteljskog dizajna zacrtan 508-icom te djeluje zrelo, moderno, mladenački energično, smiono pa i pomalo drsko. Baš ono što je 208-ici i trebalo da ne bude samo "ženski automobil", a osobnost i jedinstven pristup dizajnu malog gradskog automobila jamče da će senzualna vanjština biti zapažena gdje kod se pojavi.
Općenito novi 208 je dulji, širi i niži od prethodnika. Karakteriziraju ga kompaktne dimenzije, kombinacija sportskih i elegantnih elemenata te klasične hatchbackovke proporcije. Od pojedinih detalja vanjštine prvenstveno moramo istaknuti masku motora te tzv. svjetlosni potpis, a posebno se ističu nova prednja svjetla sa svjetlima za dnevnu vožnju koja podsjećaju na očnjake. Dodajmo i da nova 208-ica nudi razne mogućnosti personalizacije vanjskog izgleda kroz široku paletu boja karoserije, dvobojne kombinacije te nekoliko setova kotača veličine do 17 cola.
Vrhunski i-cockpit
Unutrašnjost ovog automobila može ponosno stajati uz bok vanjštini kao jednako snažan i privlačan adut za privlačenje kupaca. Riječ je o posljednjoj izvedbi peugeotovog i-Cockpita čije su glavne karakteristike manji upravljač, povišena digitalna instrumenta ploča, središnji zaslon infotainmenta (veličine 5, 7 i 10 inča), head-up zaslon, novi prekidači, razni ukrasni elementi i sl. Proizvođač navodi da je riječ o kokpitu visoke razine preglednosti i lake dostupnosti svih prekidača, a posebno ističe i visoku kvalitetu upotrijebljenih materijala te izrade.
Također, tu su i nova sjedala, a na duljim putovanjima dobro će doći i razni prostori za ostavu manjih predmeta. Novi Peugeot 208 će biti dostupan s pet paketa opreme Like, Active, Allure, GT Line i GT. Infotainment je kompatibilan s MirrorLink, Apple CarPlay i Android Auto protokolima, a dostupan je i navigacijski sustav TomTom Traffic 3D. Indukcijski punjač je smješten u prostora za ostvu ispod središnje konzole, a dostupna su i četiri USB priključka.
Moderni modularni temelji
Novi Peugeot 208 se temelji na modularnoj platformi CMP (Common Modular Platform), odnosno njenoj "električnoj" izvedbi e-CMP. Upotreba ove platforme, inače namijenjene modelima B i C segmenta, je rezultirala prosječnim smanjenjem mase nove 208-ice za oko 30-ak kilograma u odnosu na prethodni model. Također, ova je platforma doprinijela povećanju krutosti automobila što će se pozitivno odraziti na vozna svojstva i sigurnost putnika. Također, proizvođač navodi kako će se u novom modelu primijetiti značajno smanjenje buke i vibracija unutar putničke kabine.
Udobnosti i sigurnosti će svakako pripomoći i bogata sigurnosna oprema i sustavi pomoći vozaču koji inače nisu karakteristični za B segment, a njihovu ugradnju u ova vozila je omogućila upotreba platforme CMP. Tako, između ostalog možemo izdvojiti prilagodljivi tempomat s funkcijom Stop & Go, sustav pomoći pri održavanju vozila u voznoj traci, pomoć pri parkiranju, sustav automatskog kočenja u nuždi (5 do 140 km/h), sustav nadzora nad pozornošću vozača (iznad 65 km/h), automatska duga svjetla, sustav nadzora mrtvog kuta s korekcijom smjera (iznad 12 km/h), sustav prepoznavanja prometnih znakova s upozorenjem i sl.
Štedljiva motorizacija i 8-stupanjski automatik
Ovisno o tržištu nova će 208-ica, barem ispočetka, biti dostupna s tri izvedbe benzinskog 3-cilindričnog 1,2-litrenog PureTech motora te s jednom izvedbom novog 4-cilindričnog 1,5-litrenog BlueHDi dizelaša. Kupcima benzinaca će na izboru tako stajati izvedbe snage 75, 100 i 130 KS. U prvoj će motor biti uparen s ručnim 5-stupanjskim mjenjačem, dok će druga doći standardno sa 6-stupanjskim ručnim te opcijskim 8-stupanjskim automatskim mjenjačem s ručicama na upravljaču. Potonji će biti dio standardne opreme najsnažnijeg benzinca, a vrijedi reći da će sve izvedbe standardno biti opremljene sustavom stop&start.
Dizelsku će ponudu činiti 1,5-litreni BlueHDi, a za sada je potvrđena samo njegova izvedba od 100 KS. Ovaj je motor relativno nedavno debitirao s osvježenom izvedbom trenutne generacije modela 308, a riječ je o turbodizelašu izvedenom iz 1.6 HDi. Smanjen provrt, a time i obujam te nekoliko drugih manjih dorada i voila. Iz Peugeota su se tada pohvalili smanjenom emisijom štetnih plinova i potrošnjom te višim performansama. U manjoj 208-ici sve bi to trebalo biti još izraženije, a dodajmo i da će ovaj pogonski stroj biti uparen sa 6-stupanjskim ručnim mjenjačem.
Službenih podataka o potrošnji i performansama vozila za sada još uvijek nema, no svi motori zadovoljavaju standard Euro6d.
e kao électrique
Uz konvencionalne, odnosno benzinske i dizelske izvedbe, nova će 208-ica kupcima biti dostupna i u električnoj izvedbi e-208. Prije nego što krenemo o tehničkim detaljima moramo naglasiti kako nam se posebno sviđa činjenica da se električni model neće značajnije vizualno razlikovati od svoje "fosilne" braće. Tek par detalja vanjštine i interijera će upućivati da je riječ o nešto drugačijoj 208-ici. Čak je i ponuda prostora unutar putničke kabine i prtljažnika identična s obzirom da se baterija (220 litara obujma) nalazi u podnici.
e-208 će se bazirati na posebno prilagođenoj CMP platformi, odnosno njenoj izvedbi e-CMP. Pokretat će ga električni sinkroni motor s permanentnim magnetom. Ovaj će motor biti uparen s 1-stupanjskim prijenosom te će razvijati najveću snagu od 100 kW, odnosno 136 KS te najveći okretni moment od 260 Nm. To će biti dovoljno da ovaj 1455 kg težak automobil ubrza do 100 km/h za 8,1 sekundi, a dodajmo da će do 50 km/h stizati za 2,8 sekundi. Najveća brzina će iznosit 150 km/h.
Dakle, dovoljno za prekršaj. No, vjerujemo kako je mnogima od performansi važniji podatak o autonomiji. Prvo recimo da će ovaj automobil biti opremljen litij-ionskom baterijom kapaciteta od 50 kWh koja bi, prema WLTP-u, trebala osigurati autonomiju od oko 340 km. Radi se o više no zadovoljavajućoj autonomiji za jedan mali gradski automobil s kojim bi trebali moći potegnuti i na dulja putovanja.
Pogonski će sklop vozaču nuditi tri načina rada: Eco (povećavanje dometa), Normal (optimalan za svakodnevnu upotrebu) i Sport (naglasak na performansama - 0 do 100 km/h za 8,1 s). Također tu su i dva stupnja kočenja o snazi kojeg ovisi i razina regenerativnog punjenja baterija.
Proizvođač navodi da će bateriju biti moguće napuniti 16 sati putem obične kućne utičnice, za osam sata kada se koristi punjač od 7,4 kW ili 5 sati i 15 minuta prilikom punjenja punjačem od 11 kW. Novi e-208 može napuniti 80% svoje baterije za samo 30 minuta upotrebom brzog punjača snage 100 kW. Također, iz Peugeota jamči da će baterija nakon osam godina ili 160.000 prijeđenih kilometara još uvijek imati oko 70% kapaciteta.
Na kraju
Nova 208-ica se svojim karakterom i općim karakteristikama odlično uklapa u peugoetovo nastojanje za pomicanjem cijele marke prema premium segmentu. S obzirom na dizajn vanjštine i unutrašnjosti, opremu i motorizaciju Peugeot bi u svojim rukama mogao imati pravi hit. U skoroj budućnosti ćemo saznati je li tome uistinu tako.
Početak prodaje ovog automobila na našem tržištu je planiran krajem ove odnosno početkom iduće godine pa je za sada još uvijek prerano govoriti o cijenama. Ono što znamo je da će električna izvedba na tržište stići paralelno s ostatkom ponude.
Model | PureTech 75 S&S | PureTech 100 S&S |
Konstrukcija motora | 3-cilindrični redni benzinski (PureTech), postavljen naprijed poprečno, 4 ventila po cilindru, promjenjivo upravljanje ventilima, 2 bregasta vratila u glavi pokretana lancem, elektroničko ubrizgavanje goriva u više točaka, glava i blok motora od lake legure, koljenasto vratilo u 4 ležaja, 1 turbopunjač, zamašnjak podijeljene mase, Euro 6d | |
Obujam | 1199 cm3 | |
Provrt i hod klipa | 75,0 x 90,5 mm | |
Najveća snaga | 55 kW (75 KS) pri 5750 o/min | 75 kW (100 KS) pri 5500 o/min |
Najveći okretni moment | 111 Nm pri 2750 o/min | 205 Nm pri 1750 o/min |
Prijenos snage | Pogon na sva prednje kotače, ručni mjenjač s 5 stupnjeva prijenosa | Pogon na sva prednje kotače, ručni mjenjač sa 6 stupnjeva prijenosa (opcijski automatski mjenjač s 8-stupnjeva prijenosa) |
Naplaci i gume | Naplaci dimenzija 15 i 16 cola sprijeda i otraga, gume dimenzija 185/65 R 15 i 195/55 R 16 sprijeda i otraga | Naplaci dimenzija 16 i 17 cola sprijeda i otraga, gume dimenzija 195/55 R 16 i 205/45 R 17 sprijeda i otraga |
Dimenzije | D x Š x V 4055 x 1745 (s retrovizorima 1960 mm) x 1430 mm, međuosovinski razmak 2540 mm, trag kotača 1490 / 1490 mm, obujam prtljažnika 265 + 44 dm3 (VDA), spremnik za gorivo 40 (75 KS) i 44 (ostali benzinci) l | |
Mase | Prazno vozilo 1023 kg | Prazno vozilo 1102 kg (automatik 1133 kg) |
Performanse | Najveća brzina 170 km/h | Najveća brzina 188 km/h |
Model | PureTech 130 S&S |
Konstrukcija motora | 3-cilindrični redni benzinski (PureTech), postavljen naprijed poprečno, 4 ventila po cilindru, promjenjivo upravljanje ventilima, 2 bregasta vratila u glavi pokretana lancem, elektroničko ubrizgavanje goriva u više točaka, glava i blok motora od lake legure, koljenasto vratilo u 4 ležaja, 1 turbopunjač, zamašnjak podijeljene mase, Euro 6.1 |
Obujam | 1199 cm3 |
Provrt i hod klipa | 75,0 x 90,5 mm |
Najveća snaga | 96 kW (130 KS) pri 5500 o/min |
Najveći okretni moment | 230 Nm pri 1750 o/min |
Prijenos snage | Pogon na sva prednje kotače, automatski mjenjač s 8-stupnjeva prijenosa |
Naplaci i gume | Naplaci dimenzija 16 i 17 cola sprijeda i otraga, gume dimenzija 195/55 R 16 i 205/45 R 17 sprijeda i otraga |
Dimenzije | D x Š x V 4055 x 1745 (s retrovizorima 1960 mm) x 1430 mm, međuosovinski razmak 2540 mm, trag kotača 1490 / 1490 mm, obujam prtljažnika 265 + 44 dm3 (VDA), spremnik za gorivo 40 (75 KS) i 44 (ostali benzinci) l |
Mase | Prazno vozilo 1165 kg |
Performanse | Najveća brzina 208 km/h |
Model | BlueHDi 100 S&S |
Konstrukcija motora | 4-cilindrični redni diesel (BlueHDi), postavljen naprijed poprečno, 4 ventila po cilindru, 2 bregasta vratila u glavi pokretana zupčastim remenom, aluminijska glava i blok motora, koljenasto vratilo u 5 ležajeva, izravno ubrizgavanje goriva Common Rail, 1 turbopunjač promjenjive geometrije, međuhladnjak, FAP filter čestica, Euro 6d |
Obujam | 1499 cm3 |
Provrt i hod klipa | 73,5 x 88,3 mm |
Najveća snaga | 74 kW (100 KS) pri 3500 o/min |
Najveći okretni moment | 250 Nm pri 1750 o/min |
Prijenos snage | Pogon na prednje kotače, ručni mjenjač sa 6-stupnjeva prijenosa |
Naplaci i gume | Naplaci dimenzija 15, 16 i 17 cola sprijeda i otraga, gume dimenzija 185/65 R 15, 195/55 R 16 i 205/45 R 17 sprijeda i otraga |
Dimenzije | D x Š x V 4055 x 1745 (s retrovizorima 1960 mm) x 1430 mm, međuosovinski razmak 2540 mm, trag kotača 1490 / 1490 mm, obujam prtljažnika 265 + 44 dm3 (VDA), spremnik za gorivo 41 l |
Mase | Prazno vozilo 1126 kg |
Performanse | Najveća brzina 188 km/h |
Model | e-208 |
Konstrukcija | Električni sinkroni motor s permanentnim magnetom, postavljen sprijeda poprečno |
Najveća snaga | 100 kW (136 KS) između 3673 i 10000 o/min |
Najveći okretni moment | 260 Nm pri 3673 o/min |
Baterija | litij-ion |
Kapacitet | 50 kWh |
Autonomija | 340 km (WLTP) |
Prijenos snage | Pogon na prednje kotače, 1-stupanjski prijenos |
Naplaci i gume | Naplaci dimenzija 16 i 17 cola sprijeda i otraga, gume dimenzija 195/55 R 16 i 205/45 R 17 sprijeda i otraga |
Dimenzije | D x Š x V 4055 x 1745 (s retrovizorima 1960 mm) x 1430 mm, međuosovinski razmak 2540 mm, trag kotača 1500 / 1500 mm, obujam prtljažnika 265 + 2 dm3 (VDA) |
Mase | Prazno vozilo 1455 kg |
Performanse | Najveća brzina 150 km/h, ubrzanje 0-100 km/h 8,1 s, ubrzanje 0-50 km/h 2,8 s, ubrzanje 0-1000 m 30,6 s |