Peugeot 508 - Nacionalna statička prezentacija 2018.
Možda i najočekivaniji novitet ovogodišnje sezone, peugeotov predstavnik iz D segmenta napokon je tu. Zapravo, hrvatsko će tržište morati pričekati do početka sljedeće godine, no mi zato već znamo sve o novom, luksuznom, futuristički dizajniranom i opremom prebogatom Peugeotu 508
Nije još niti krenuo s prodajom na hrvatskom tržištu, a novi se Peugeot 508 već okrunio titulom vicepobjednika ovogodišnjeg izbora za nacionalni automoibl godine u Hrvatskoj. Ideju koja stoji iza nove 508-ice u Peugeotu pojašanjavaju ovako:
"U tradicionalnoj ponudi limuzina iz D segmenta, u Europi se već četiri godine bilježi stagnacija tržišta, nakon više od desetljeća bilježenja pada. Velika limuzina, ugrožena sa svih strana sve većim rasponom ponuda i izvedbi, osobito SUV-a, svoj novi zamah doživljava zahvaljujući često raznovrsnijoj i drukčijoj ponudi. U tom je kontekstu ideja konstruktora novog 508 bila jasna: napraviti prijelas s klasične limuzine sa četvorim vratima do fastbacka s petorim vratima".
Dizajn koji ostavlja bez daha
Nije neko posebno čudo, već pri prvom pogledu na novi Peugeot 508, da je ovaj automobil dobitnik posebnog priznanja za dizajn u izboru za HR AUTO 2019. Već na prvi pogled, novi 508 demonstrira snažan stav. Riječ je o automobilu visokom tek 1,40 m (s dužinom od 4750 i širinom od 1859 mm on je ujedno kraći i širi od prethodnika), fluidnih i aerodinamičnih linija u duhu kupea.
Prednjim dijelom dominiraju agresivne linije i (ovisno o razini opreme) svjetla izvedena u Full-LED tehnologiji, a dizajn nezaobilazno podsijeća na onaj najnovijeg peugeotovog konceptnog modela nazvanog Instinct. Nadalje, dinamičnu i elegantno siluetu novog Peugeota 508 potpisuju dug poklopac motora, niska linija krova i kratak stražnji dio. Vrata s prozorima bez okvira dodaju ekskluzivnosti ovog modela.
Ukupno, ovakve linije rezultirale su i povoljnim koeficijentom otpora zraka koji iznosi 0,26. Kotači novog Peugeota 508 dostupni su u dimenzijama od 16 do 19 cola, a "obučeni" su u pneumatike širine od 215 do 235 mm. Napomenimo i kako je 508 dostupan uz deset boja karoserije, a za boju lansiranja odabrana je crvena Ultimate.
Uz svjetla isključivo u LED tehnologiji, stražnji dio otkriva jednu posebnost: prtljažnik obujma od 487 litara nalazi se ispod podiznih vratiju zahvaljujući kojima Peugeot ovaj automobil s punim pravom opisuje kao Fastback. Tako su uspješno pomireni estetika limuzine i funkcionalnost liftback karoserije. Potpunim preklapanjem naslona stražnjih sjedala obujam pretljažnika raste na 1537 dm3.
Unutrašnjost dostojna više klase
Nije neko posebno iznenađenje da središnji dio priče o interijeru novog 508 predstavlja nova stepenica u evoluciji peugeotovog i-Cockpita. Dakako, riječ je o sklopu instrumenata koji se nalaze u području pogleda vozača iznad relativno malog obruča upravljača. Ovaj ergonomski itekako uspješan detalj u novoj generaciji modela 508 doživljava svoje dorađeno izdanje.
Prednjom armaturom Peugeota 508 dominiraju zaslon glavnih instrumenata dijagonale od 12,3 inča te zaslon infotainment sustava formata 8:3 i dijagonale od 8 (razina opremljenosti Active) do 10 (Allure) inča. Zanimljivo je napomenuti da se ploča s instrumentima može u potpunosti personalizirati pa je tako moguće postaviti jedan od šest načina prikaza.
Novi 508 je opremljen i sustavom i-Cockpit Amplify. Zahvaljujući tom sustavu, odabirom između dva potpuno podesiva uređenja (Boost i Relax) bude se sva osjetila:
- vid: igrom intenziteta ambijentalnog osvjetljenja i bojama zaslona
- sluh: prilagođavanjem glazbenog ugođaja,
- dodir: masažnim točkama raspoređenima na više mjesta u sjedalima
Sustav i-Cockpit Amplify također utječe na dinamične funkcije automobila putem komande za odabir načina vožnje (ECO, Sport, Confort, Normal) te se s pomoću njega može upravljati postavkama podvozja ako je vozilo opremljeno podesivim ovjesom.
Udobna sjedala i vrhunski audio sustav
Novi Peugeot 508 poziva na putovanje vrhunskom dotjeranošću interijera. Naime, "Odabir i kvaliteta materijala, bez obzira je li riječ o ukrasima ili presvlakama, uz pažnju koja je posvećena završnoj obradi, čine cjelinu koja putnike privlači svojim udobnim, suvremenim i rafiniranim ugođajem", napominju u Peugeotu.
Vozačevo sjedalo u opcijskoj opremi od razine Allure dolazi s električnim podešavanjima dužine i nagiba ili pak s potporom u leđnom dijelu. Također, ova se sjedala mogu podešavati u osam smjerova s električnim namještanjem i dva moguća memoriranja položaja (opcija na Allure). Oba prednja sjedala mogu biti opremljena i pneumatskim masažnim sustavom s osam masažnih točaka i pet različitih programa masaža (opcija na razini opreme GT).
A što se tiče njegova vrhunskog audio sustava, Peugeot je još jednom ostvario suradnju s markom Focal, velikim francuskim imenom na području Hi-Fi sustava.
Moderna motorizacija
Novi Peugeot 508 je, u skladu s normom Euro 6.2 (Euro 6d-TEMP), opremljen novom generacijom benzinskih motora PureTech i dizelskih BlueHDi kako bi prema vrijednostima emisije CO2 bio u samom vrhu među konkurencijom.
Benzinsku ponudu predstavlja 1,6-litreni PureTech u izvedbama snage od 180 i 224 KS. Obje izvedbe snagu na podlogu prenose putem 8-stupanjskog automatskog mjenjača EAT8. Dizelske izvedbe Peugeota 508 pokreću 1,5 te 2-litreni BlueHDi motori. Manji obujam dostupan je u izvedbama snage od 131 KS, dok je dolitreni dizel moguće naručiti u izvedbama snage od 163 ili 177 KS. Ručni 6-stupanjski mjenjač rezerviran je tek za 1,5-litreni BlueHDi, dok ovaj uz motor kao i uz obje izvedbe većeg dizela također dolazi 8-stupanjski automatik.
Peugeot 508 - pregled razine snage, potrošnje goriva i performansi:
- PureTech (1598 cm3); 180 / 224 KS; 5,5 / 5,7 l/100 km; 125 / 131 g/km CO2; 230 / 250 km/h
- BlueHDi (1499 cm3); 131 KS; 3,9 / 3,8 (EAT8) l/100 km; 103 / 101 (EAT8) g/km CO2; 210 km/h
- BlueHDi (1197 cm3); 163 / 177 KS; 4,5 / 4,7 l/100 km; 120 / 124 g/km CO2; 230 / 235 km/h
Novi Peugeot 508 proizvodi se u tvornici u Mulhouseu, a francuske tvornice Trémery i Douvrin opskrbljuju ga s motorima. Na hrvatsko tržište ovaj model stiže početkom 2019.
model | oprema | snaga | emisija CO2 | cijena do reg. |
izvedbe s benzinskim motorima | ||||
508 PureTech 180 EAT8 | Allure | 132 kW (180 KS) | 123 g/km | 250.312 kn |
508 PureTech 180 EAT8 | GT Line | 132 kW (180 KS) | 123 g/km | 270.954 kn |
508 PureTech 225 EAT8 | GT | 165 kW (224 KS) | 131 g/km | 309.329 kn |
izvedbe s dizel motorima | ||||
508 BlueHDi 130 | Active | 96 kW (131 KS) | 101 g/km | 205.971 kn |
508 BlueHDi 130 | Allure | 96 kW (131 KS) | 101 g/km | 222.220 kn |
508 BlueHDi 130 EAT8 | Allure | 96 kW (131 KS) | 98 g/km | 240.070 kn |
508 BlueHDi 160 EAT8 | Allure | 120 kW (163 KS) | 118 g/km | 255.540 kn |
508 BlueHDi 160 EAT8 | GT Line | 120 kW (163 KS) | 118 g/km | 276.267 kn |
508 BlueHDi 180 EAT8 | GT | 130 kW (177 KS) | 124 g/km | 315.992 kn |
Još informacija o novoj generaciji modela 508 potražite na stranicama Peugeota