Razotkrivena treća generacija Volkswagen Tiguana. Dolazi na proljeće

Trenutno najuspješniji VW-ov modela uz četiri hibridna pogona bit će predstavljen s dva učinkovita benzinska motora s turbopunjačem (TSI) i dva dizelska motora s turbopunjačem (TDI). Novi plug-in model imat će električni doseg od oko 100 kilometara. Cijene će biti poznate prije samog lansiranja tijekom prvog kvartala 2024. godine.

Ivan Cvetković utorak, 19. rujna 2023. u 00:00

Samo u posljednje dvije godine Volkswagen je proizveo 1,2 milijuna jedinica. Više od 7,5 milijuna kupaca odabralo je ovaj SUV od njegova predstavljanja 2007. godine. Vjerujemo kako je to dovoljno za pokazati koliko je Tiguan bitan za Volkswagen. Uskoro na scenu stupa i treća generacija, a koja je upravo razotkrivena. U prodajne salone trgovaca stiže u prvom kvartalu 2024. godine kada će biti poznate i cijene.

Otvori rešetke hladnjaka integrirani su u branik

Treći Tiguan temelji se na najnovijem evolucijskom stupnju modularne poprečne platforme MQB evo. Napredak je ostvaren na brojnim područjima, ali idemo redom. Prva generacija Tiguana kombinirala je samouvjeren dizajn s tipičnim karakterom vozila marke Volkswagen. Taj stil karakterizira i novi Tiguan. Na temelju uspješnog DNK modela Tiguan, stvoren je potpuno novi dizajn – tipičan za Tiguan, tipičan za Volkswagen, no ipak posve nov. Istaknuta je značajka viši prednji dio, a tu su integrirana nova i ravna LED glavna svjetla. Kao i na sada već brojnim posljednjim modelima, između njih je vodoravna traka prekrivena staklom koja s dodatno integriranom LED trakom mijenja klasičnu rešetku hladnjaka. Stvarni otvori rešetke hladnjaka integrirani su u branik. Zračne zavjese na vanjskim stranama branika dodatno osiguravaju optimalno usmjeravanje zraka.

Otvori rešetke hladnjaka integrirani su u branik

Treći Tiguan temelji se na najnovijem evolucijskom stupnju modularne poprečne platforme MQB evo. Napredak je ostvaren na brojnim područjima, ali idemo redom. Prva generacija Tiguana kombinirala je samouvjeren dizajn s tipičnim karakterom vozila marke Volkswagen. Taj stil karakterizira i novi Tiguan. Na temelju uspješnog DNK modela Tiguan, stvoren je potpuno novi dizajn – tipičan za Tiguan, tipičan za Volkswagen, no ipak posve nov. Istaknuta je značajka viši prednji dio, a tu su integrirana nova i ravna LED glavna svjetla. Kao i na sada već brojnim posljednjim modelima, između njih je vodoravna traka prekrivena staklom koja s dodatno integriranom LED trakom mijenja klasičnu rešetku hladnjaka. Stvarni otvori rešetke hladnjaka integrirani su u branik. Zračne zavjese na vanjskim stranama branika dodatno osiguravaju optimalno usmjeravanje zraka.

Kako sve ove promjene nisu isključivo radi samog izgleda, odnosno dizajna pokazuju nam i brojke. Naime, prednji dio čistog dizajna naglašava činjenicu da je koeficijent otpora zraka poboljšan s 0,33 na 0,28. Sportski dijelovi ramena iznad kućišta kotača dominiraju siluetom vozila. Kotači su veličine do 20 inča. Nova vodoravna LED traka naglašava i prepoznatljiv stražnji dio modela Tiguan.

Kvalitetniji materijali za bolji dojam

Značajno je promijenjen i izgled putničke kabine. Navodno su korišteni kvalitetniji materijali te poboljšana završna izvedba. Opcijski detalji poput ukrasnih šavova i kontrastnih obruba na površinama, daje još bolji dojam. Više no ikad, novi Tiguan više nalikuje luksuznom modelu Touareg.

Osim toga, komponente platforme MIB4 stapaju se u novi izgleda cockpita – intuitivan za rukovanje, dosljedno integriran, čistog i pametnog dizajna. Tu je i novi digitalni cockpit s digitalnim instrumentima gdje se koristi premazom za zaštitu od refleksije. Veliki infotainment zaslon dolazi s potpuno novom strukturom izbornika i grafikom, a novi je i head-up zaslon s projekcijom na vjetrobransko staklo. Tako taj dio meni izgleda mnogo bolje nego li je to izvedeno na ID. modelima koji imaju premaleni ekran ispred vozača. Novi je i višenamjenski prekidač s integriranim OLED zaslonom na centralnom tunelu. Uz govorni asistent IDA, funkcijama vozila i infotainmenta jednostavno je upravljati prirodnim govorom.

Putnici će sjediti na novim ergoActive Plus sjedala s pneumatskom lumbalnom potporom s namještanjem u četiri smjera. Tu je i nova funkcija pneumatske masaže s 10. Dostupna je i funkcija programiranja za automatsko uključivanje grijanja ili ventilacije sjedala pri određenim vanjskim temperaturama. Ta su sjedala prenesena iz Passata. Nedavno smo baš kod novog Passata pisali i o novu generaciji voznog postroja, a koja je sada prisutna i kod novog Tiguana.

Na odabir eHybrid, eTSI, TSI i TDI

Volkswagen je pripremio nove plug-in hibridne pogone, kao i na nedavno predstavljenom novom Passatu. Tu je nova baterija od 19,7 kWh (neto), koja  dolazi s izlaznom snagom sustava od 150 kW / 204 KS) ili 200 kW / 272 KS). Električni doseg je povećan na približno 100 km. Učinkovita kombinacija elektromotora i novog benzinskog motora s turbopunjačem (1,5 TSI evo2) osigurava ukupan doseg od oko 1000 km. Tiguan će biti raspoloživ i uz dva nova 48 V djelomično hibridna pogona. Oni isporučuju snagu od 96 kW / 130 KS i 110 kW / 150 KS i opremljeni su aktivnim upravljanjem cilindrima (ACT). Sva četiri hibridna modela imaju pogon na prednje kotače.

 

Uz četiri hibridna pogona, Tiguan će biti raspoloživ i uz dva učinkovita benzinska motora s turbopunjačem (TSI) i dva dizelska motora s turbopunjačem (TDI). Sve su to 2-litreni 4-cilindrični motori. TSI motori isporučuju 150 kW / 204 KS i 195 kW / 265 KS, dok TDI motori generiraju 110 kW / 150 KS i 142 kW / 193 KS. Oba TSI modela i snažniji TDI serijski su opremljeni 4motion sustavom pogona na sve kotače. Maksimalna težina prikolice kod tih modela je do 2300 kilograma. Svi modeli Tiguana serijski su opremljeni mjenjačem s dvije spojke (DSG).

Veća aerodinamičnost

Sprijeda je novi Tiguan viši nego prije te vizualno naglašava da je riječ o aerodinamičnom SUV vozilu. Koeficijent otpora zraka iznosi 0,28, dok je na dosadašnjem modelu cd vrijednost bila 0,33. Tiguan druge generacije ima visoku i otvorenu masku hladnjaka klasičnog stila, a novi Tiguan ima vodoravnu traku prekrivenu staklom ispod poklopca motora između znatno ravnijih LED glavnih svjetala. Ovisno o verziji glavnih svjetala, područje prekriveno staklom lijevo i desno od Volkswagen oznake opremljeno je LED trakom.

Rešetka hladnjaka s otvorima za zrak nalazi se u braniku. S lijeve i desne strane prednjeg branika nalaze se zračne zavjese. One aerodinamično usmjeravaju protok zraka prema kućištima kotača, istovremeno hladeći kočnice. Ponuda kotača potpuno je novo dizajnirana. Veličina naplataka je od 17 do 20 inča. U višim linijama opreme, lukovi kotača i donji dio bočnih pragova crne su boje visokog sjaja.

Napredna Matrix glavna svjetla IQ.Light HD

Volkswagen Tiguan je prvi MQB model lansiran s novorazvijenim matrix glavnim svjetlima IQ.Light HD koji su dio dodatne opreme. Interaktivni sustav svjetala također je razvijen paralelno za Touareg. Tako oba vozila dijele isti osnovni dizajn glavnih svjetala. HD znači High Definition, tj. visoka rezolucija izvora svjetlosti. Kod Tiguana se radi o ukupno 38.400 multipikselnih LED dioda. U svakom glavnom svjetlu, 19.200 multipikselnih LED dioda osvjetljava cestu i okolno područje. Svako se glavno svjetlo sastoji od tri modula. Na modelu Tiguan se s vanjske strane nalazi bi-matrix modul za pozadinu dugih svjetala. HD matrix modul nalazi se u sredini s 19.200 LED dioda kojima se može pojedinačno upravljati i koje omogućuju razne nove svjetlosne funkcije. S unutarnje strane nalazi se manji projekcijski modul za statično svjetlo za vožnju u zavojima i svjetlo za loše vremenske uvjete. Dinamično svjetlo za vožnju zavojima generira se pomoću HD matrix modula.

Vozači Tiguana mogu aktivirati razne funkcije svjetla. Matrix glavna svjetla IQ.Light HD projiciraju svjetlosni tepih na vozni trak – Lane Light. Funkcija Lane Light čini vožnju noću ugodnom jer svjetlosni tepih precizno prati vozni trak. Vozaču također pomaže funkcija orijentacijskog svjetla pri radovima na cesti i na uskim dionicama. Stalno dugo svjetlo bez zasljepljivanja dodatna je prednost novih glavnih svjetala. Ovisno o brzini i svjetlosnim uvjetima okoline, po želji može biti stalno aktivno jer su promet iz suprotnog smjera i vozila ispred još preciznije zakrenuti od zasljepljivanja nego dosad.

Duži za tri dodatna centimetra

Na vrhu stražnjeg dijela smješten je veliki krovni spojler te bočni elementi za usmjeravanje zraka na C-stupovima. Nova značajka dizajna neprekinuta je vodoravna traka LED stražnjih svjetala. U dvije top specifikacije opreme Elegance i R-Line ili u kombinaciji s višim verzijama glavnih svjetala, LED traka između stražnjih svjetala također je osvijetljena kao na i na prednjem dijelu. Električni poklopac prtljažnika proteže se daleko sve do branika. Obje top verzije uključuju elegantnu kromiranu traku na donjem dijelu branika.

Novi Tiguan 3 centimetra je duži (453,9 cm) od prethodnog modela (bez krovnih nosača), ali je visina tek neznatno povećana za četiri milimetra (163,9 cm). Širina (184,2 cm) i međuosovinski razmak (268 cm) su nepromijenjeni. Kapacitet prtljažnika verzija s pogonskim sklopom eTSI, TSI i TDI povećan je za 37 litara na 652 litre. Izdašna količina prostora za glavu još je povećana za dodatnih devet milimetara sprijeda (105,8 cm) i 10 mm straga (102,2 cm).

Veliki središnji zaslon

Interijer treće generacije Tiguana karakteriziraju dodatna poboljšanja kvalitete i optimiziran osjećaj na dodir. Tu je i vrlo čist i ergonomski dizajn instrumente ploče, obloga vrata i sjedala. Također, upotrebljava se potpuno nova platforma upravljanja i prikaza temeljena na četvrtoj generaciji modularne infotainment platforme (MIB4). Značajno je poboljšan izgled digitalnog cockpita, a što se posebno odnosi na infotainment sustav i upravljanje klima-uređajem. Obje su značajke sada integrirane u jednu komponentu i smještene su puno više u vozilu.

Zajedno sa serijskim digitalnim instrumentima, svi zasloni novog modela Tiguan nalaze se na jednoj vizualnoj osi. Tako su jednostavniji i pregledniji za rukovanje. Zaslon infotainment sustava blago je zakrenut prema vozaču. Poput digitalnih instrumenata (digital cockpit), infotainment sustava i upravljanja klima-uređajem, i dizajn head-up zaslona potpuno je nov. Sada se informacije head-up zaslona projiciraju na vjetrobranskom staklu. Tako se dobiva dojam virtualnog prostora ispred vozila. Tiguan je VW model opremljen višenamjenskim prekidačem za iskustvo vožnje s intuitivnim upravljanjem.

IDA za novo vozačko iskustvo

Veličina novog serijskog infotainment zaslona modela Tiguan je 28,56×16,06 cm (dijagonala od 12,9 inča) s 1920×1080 piksela. Po želji ili ovisno o opremi, u ponudi je zaslon veličine 33,207×18,579 cm (15 inča) s 2240×1260 piksela. Vizualno samostojeći zaslon karakteriziraju novorazvijena grafika i struktura izbornika, intuitivna i jednostavna za rukovanje. Mnoge postavke sustava također se mogu namjestiti uz pomoć novog govornog asistenta IDA. Dijagonala zaslona digitalnog cockpita ispred vozača iznosi 26 cm (10,25 inča) s 1280×480 piksela. Zahvaljujući novom površinskom premazu za smanjenje refleksije i odsjaja, cockpit ima ravan dizajn i integriran je u instrumentnu ploču poput vodoravno usmjerenog tablet računala. Tako, prema Volkswagenovim stručnjacima više nema potrebe za prevjesom na vrhu koji bi pružao sjenu.

Prekidač za iskustvo vožnje i IDA odsada u sredini. Moderan i praktičan prekidač za iskustvo vožnje reinterpretacija je prekidača 4Motion Active Control iz prethodnog modela. Višenamjenskim se prekidačem sada ne upravlja samo profilima i modusima vožnje, već i glasnoćom zvuka i unaprijed konfiguriranom opcijom Atmospheres. Opcija Atmospheres kombinira postavke pozadinskog osvjetljenja i audiosustava radi stvaranja širokog raspona svjetlosnih i audio ugođaja. Dodatno su uključeni popisi pjesama iz servisa za reprodukciju glazbe Spotify i Apple Music usklađeni s odgovarajućom atmosferom. Mogu se aktivirati načini rada Lounge, Energetic, Joy, Minimal i Me.

Nema više klasične ručice mjenjača

Lounge, primjerice, karakteriziraju prigušene boje, tihi zvukovi i klasična glazba. Suprotno tome, Energetic uključuje više boja, zvukovi su glasniji, a pjesme na popisu za reprodukciju življe. Uz novi govorni asistent IDA, funkcije vozila i infotainmenta, kao što je glasnoća zvuka, jednostavno je upravljati prirodnim govorom.

Središnja konzola nudi više prostora za odlaganje jer se – kao na modelima ID.7 i ID. Buzz – promjene stupnjeva prijenosa sada provode pomoću prekidača na stupu upravljača s intuitivnim načinom upravljanja. Prekidač se okreće prema naprijed u položaj D za vožnju naprijed i nazad do R za vožnju unatrag, dok se parkirna kočnica aktivira pritiskom na bočnu stranu prekidača. Kao u modelu ID.7, tu je višenamjenski prekidač na stupu upravljača na lijevoj strani za funkcije pokazivača smjera i brisača vjetrobranskog stakla. Dodatni prostor u središnjoj konzoli upotrebljava se, primjerice, za dvije ladice za indukcijsko punjenje smartphonea (15 W, hlađene) i dva USB-C priključka (kapacitet punjenja od 45 W).

Dostupan uz tri linije opreme

Prema trenutno raspoloživim informacijama, Tiguan će u Hrvatskoj biti dostupan s tri linije opreme: Life, Elegance i R-Line. I Elegance i R-Line su top verzije opreme. Elegance je sofisticirana verzija, dok je R-Line sportska varijanta. Ulazni model u Hrvatskoj, bit će Life koji u serijskoj opremi između ostalog donosi digitalni cockpit (10 inča), središnji zaslon od 12,9 inča te sustav upozorenja Car2X. Nadalje, tu je dodatni središnji zračni jastuk (sprijeda) te stražnji bočni zračni jastuci, trozonski Climatronic (Air Care) i varijabilna podnica prtljažnika. Spomenimo i sustav potpore za parkiranje (Park Assist), automatsku regulaciju razmaka (ACC) i automatsku regulaciju dugih svjetala (Light Assist), kao i App Connect (integracija Applea i Androida), električno sklopiva vanjska zrcala, vanjsko pozadinsko osvjetljenje odnosno 17-inčni kotači od lakog metala dizajna Venezia. Tu je i potpora pri promjeni voznog traka (Side Assist), sustav za nadzor okoline (Front Assist uz sustav kočenja u nuždi), potpora zadržavanja vozila na voznom traku (Lane Assist), sustav kamere za vožnju unatrag (Rear View) i dinamički prikaz prometnih znakova pomoću prednje kamere.

Elegance i R-Line su top verzije

U usporedbi s verzijom Life, verzije opreme Elegance i R-Line uključuju dodatne detalje opreme kao što su LED Plus glavna svjetla uključujući vodoravnu LED traku sprijeda i straga, akustični prozori i zatamnjena zaštitna stakla straga. Tu je i paket pozadinskog osvjetljenja s tri svjetlosne zone i 30 boja, zimski paket (s grijanjem sjedala i grijanim mlaznicama za pranje) te prednja sjedala ergoActive s funkcijom masaže. Tiguan Elegance dodatno je opremljen električnim otvaranjem i zatvaranjem poklopca prtljažnika (uključujući funkciju Easy Open pokretom noge), sustav Park Assist Pro s funkcijom upravljanja parkiranjem na daljinu (putem smartphonea) i funkcijom memorije, srebrnim krovnim nosačima, vrhunskim presvlakama za sjedala od mikroflisa i 18-inčne aluminijske naplatke (dizajna Napoli). Suprotno tome, Tiguan R-Line karakteriziraju značajke kao što su branici R-Line dizajna i specifičan R-Line interijer sa sportskim sjedalima s integriranim naslonima za glavu i 19-inčni kotači od lakog metala (dizajna Coventry). Tiguan R-Line također se može prilagoditi paketom Black Style. Paket, između ostalog, uključuje crne 19-inčne kotače od lakog metala i crna kućišta vanjskih zrcala.