Renault 5 E-Tech electric postaje pop ikona električne tranzicije
Reinkarnacija popularnog automobila iz osamdesetih godina proteklog stoljeća napravljena je na izvrstan način, a što bi mogli prepoznati i novi, mladi kupci
Okrnjeni Salon automobila u Ženevi, jučer je otvorio svoja vrata predstavnicima sedme sile, a svakako najznačajniju premijeru donosi Renault. Francuski je proizvođač, kako se bilo i najavljivalo, oživio legendarni model Renault 5. Kultni automobil palio je i žario od 1972. godine, a da bi kasnije dobio nasljednika koji je i danas među najtraženijim modelima - Clio. Tada avangardni R5 napravio je revoluciju na brojnim tržištima. Takav zadatak sada dobiva njegova reinkarnacija u električnom izdanju.
U Renaultu otkrivaju kako inače razvoj novog automobila traje četiri godine, dok su R5 razvili u samo tri godine. Ponosni su i što je u potpunosti proizveden u Francuskoj, te što će imati vrlo konkurentnu cijenu od oko 25 tisuća eura. Naravno, kad spominjem konkurentnu cijenu, moramo znati da pričamo o električnim automobilima, a ne onim s klasičnim motorima.
Kada je originalni Renault 5 lansiran, privukao je pozornost svojim originalnim i modernim dizajnom. Njegovi plastični branici, karoserija jarkih boja i prednja svjetla davali su mu nestašan izgled. Odmah je postao hit među francuskim kupcima, posebno ženama i mladima, novoj bazi kupaca za to vrijeme. Jarke boje, dominantna prednja svjetla, okomita stražnja svjetla, obrub krova u boji, ventilacijska rešetka na poklopcu motora i još mnogo toga - Renault 5 E-Tech electric čini mnogo znakova nestašnog stila svog prethodnika.
Automobil namiguje vozaču
Neki dijelovi vozila reinkarnirani su u skladu s 21. stoljećem i električnom tranzicijom. Tako je rešetka ventilacijskog otvora na poklopcu motora originalnog automobila osmišljena kako bi išla u korak s vremenom. Danas je to indikator napunjenosti u obliku simboličnog broja 5. Kada se vozač približi vozilu, on svijetli. Nema sumnje kako automobili postaju igračke na kotačima. Tako je pripremljena pozdravna sekvenca LED prednjih svjetala u obliku zjenice, a koja 'namiguju' vozaču.
'Nismo željeli da Renault 5 E-Tech Electric bude nostalgičan ili starinski. Htjeli smo izazvati emocije i stvorili smo živahan, energičan i POP automobil,' izjavio je Gilles Vidal, potpredsjednik dizajna, Renault & Ampere.
Renault 5 E-Tech Electric u putničkoj kabini donosi veliki 10,1-inčni multimedijski zaslon osjetljiv na dodir. Grafički i zvučni dizajn pozdravne sekvence razvijen je u suradnji s Ircam institutom za glazbu i zvuk i umjetnikom Jean-Michel Jarreom. Još jedan pokazatelj u kojem smjeru idu vozila. Također je razvio zvučne krajolike u vozilu i VSP (Vehicle Sound for Pedestrians), vanjski alarm koji emitira automobil pri brzinama ispod 30 km/h za upozoriti pješake.
Obrnuta filozofija stvaranja vozila
U Renaultu napominju kako su kod modela R5 primijenili neke nove metode nastajanja samog vozila. Naime, inače je 'politika' nastajanja vozila da se dizajn vozila obično prilagođava platformi na kojoj se gradi. Ovdje je bila obrnuta priča. Kako bi osigurali da serijski model bude privlačan kao i konceptni iz 2021. godine, inženjeri su radili obrnuto, razvijajući platformu za dizajn koji je osvojio srce Luce de Mea, prvog čovjeka Renault Grupe.
Renault 5 E-Tech Electric prvo je vozilo koje je u potpunosti dizajnirano na AmpR Small, novoj Ampere platformi posvećenoj električnim vozilima B-segmenta. To ga čini jedinstvenim vozilom sa stvarnim konkurentskim prednostima uključujući ravan pod, dugačak međuosovinski razmak (2,54 m), optimiziran unutarnji prostor i kapacitet prtljažnika (326 litara), niže težište i smanjenu težinu (manje od 1500 kg). Renault 5 E-Tech Electric donosi i novi AC dvosmjerni punjač kompatibilan s V2L (vehicle-to-load) i V2G (vehicle-to-grid) tehnologijama. Ovaj pionirski sustav trebao bi postati naširoko korišten. To će vozilo učiniti pravim igračem u energetskom ekosustavu kroz usluge Mobilize, vraćajući električnu energiju bez ugljika natrag u mrežu.
Ispod poklopca motora je kompaktniji elektromotor od onog na Megane E-Tech Electric i Scenic E-Tech Electric modelima. Ostaje vjeran Renaultovoj preferiranoj tehnologiji sinkronog rotora. Budući da nema trajne magnete, ne koristi rijetke metale, a čime se smanjuje njegov utjecaj na okoliš. Motor će biti dostupan s tri snage: 70, 90 i 110 kW. Uz bateriju od 40 odnosno 52 kWh osiguran je doseg do 300 odnosno 400 kilometara.
Spomenimo kako je Renault 5 E-Tech Electric dugačak 392 centimetra, širok je 177 te visok 150 cm. Međuosovinski razmak je 254 cm, dok je podnica od tla uzdignuta 14,5 cm. Model s manjom baterijom teži 1350 kilograma, dok dodatnih 12 kWh kapaciteta baterije znači i dodatnih 100 kilograma težine. Prtljažnik je obujma 326 litara.