Renault za iduću godinu najavljuje tri nova električna dostavna modela

Sva tri vozila rezultat su suradnje s Flexisom, neovisnom tvrtkom koju su zajedno osnovali Renault Grupa, Volvo Grupa i CMA CGM Grupa

Ivan Cvetković utorak, 11. veljače 2025. u 05:50

Nakon sve većeg prodora u segment osobnih električnih automobila, sve više proizvođača prebacuje se i na što bolju ponudu dostavnih modela na struju. Nema sumnje kako je Renault jedan od proizvođača koji jednako ulaže u osobni, kao i dostavni segment, a pogotovo u elektrifikaciju koja je kod njih aktualna već više od desetljeća. Ubrzo nastupa potpuno nova era.

Renault je najavio modele Estafette, Goelette i Trafic. Iza ta tri imena kriju se tri karaktera koja dijele iste obiteljske crte. Sva tri vozila rezultat su suradnje s Flexisom. Riječ je o neovisnom tvrtkom koju su zajedno osnovali Renault Grupa, Volvo Grupa i CMA CGM Grupa. Nova ponuda 100 % električnih kombija E-Tech osmišljena je da ispuni čitav spektar zahtjeva poslovnih korisnika.

📷 Renault Trafic E-Tech electric
Renault Trafic E-Tech electric

Renault ima cilj ponuditi cjelovitu paletu fleksibilnih i prilagodljivih proizvoda, konstruiranih na arhitekturi SDV (Software Defined Vehicle - vozila definirana softverom) koju je razvila tvrtka Ampere.

Temeljeni su na novoj 'skateboard' platformi i arhitekturi vozila definiranog softverom. Riječ je o kompaktnim, prostranim i prilagodljivim kombijima.

📷 Renault Goelette E-Tech electric
Renault Goelette E-Tech electric

Nova platforma označuje iskorak u pogledu dizajna inteligentnih vozila. Fleksibilna je, ergonomična i povezana, s gotovo neograničenim mogućnostima prilagodbe. Istovremeno smanjuje troškove korištenja te jamči visoku razinu sigurnosti i učinkovitosti. Svako od tri vozila posebno je na svoj način i namijenjeno za točno određene potrebe.

Renault Trafic E-Tech electric donosi funkcionalan dizajn

Od 1980. godine Trafic je proizveden u 2,5 milijuna primjeraka, a sada s četvrtom generacijom nastavlja putem uspjeha. Novi Trafic E-Tech electric ima suvremene proporcije i dizajn jednovolumena, čistog i dinamičnog profila. Usto donosi kraći prednji prevjes i produljen međuosovinski razmak. Kotači su gurnuti u kutove karoserije radi najvećeg mogućeg povećanja prostora u unutrašnjosti. To je dovelo do kruga okretanja kakav ima i Clio. Budući da je niži od 190 centimetara, lako ga je parkirati u javnoj garaži.

📷 Renault Trafic E-Tech electric
Renault Trafic E-Tech electric

Nema sumnje kako je dizajn novog modela uveo fluidne linije. Naglašen je i tehnološki aspekt vozila, ali i dinamičnost. Zaštite donjeg dijela karoserije od zrnatog crnog materijala, prednji i stražnji odbojnici te donji dijelovi vrata doprinose dojmu robusnosti.

Renault Goelette E-Tech electric vraća svestranost

Goelette je Renaultovo povijesno lako gospodarsko vozilo koje na ceste stiglo 1956. godine. Proizvodio se samo 10 godina. Čvrst, robustan i pripremljen za prerade, bio je jedan od najpopularnijih kombija za flote i mala poduzeća s posebnim zahtjevima. Goelette E-Tech electric je isto tako pripremljen za najrazličitije potrebe, a dostupan će biti u tri karoserijske izvedbe. Riječ je o šasiji s kabinom, furgonom te kiperom, uz mogućnost raznovrsnih prerada.

📷 Renault Goelette E-Tech electric
Renault Goelette E-Tech electric

Na stražnjem dijelu nema posebne opreme jer je osmišljen za gotovo sve vrste ugradnji i prilagodbi. Tako su njegovi strukturni dijelovi prikladni su za ugradnju hladnjače ili bilo kakvu drugu preradu prilagođenu zahtjevima korisnika.

Renault Estafette E-Tech electric za moderne gradove

Estafette E-Tech electric, moderna je interpretacija poznatog Renaultova kombija iz 1960-ih, a koji je sada prilagođen zahtjevima suvremene gradske logistike. Od 1959. do 1980. proizvedeno je više od pola milijuna primjeraka modela Estafette, a njegovo opće poznato ime simbol je gospodarskog  vozila brojnih generacija.

📷 Renault Estafette E-Tech electric
Renault Estafette E-Tech electric

Nema sumnje kako je na njegov dizajn uvelike utjecao Estafette Concept, predstavljen u rujnu prošle godine. Riječ je o vozilu dugom 5,27 m i širokom 1,92 m, a budući da je visoko 2,6 m, osobe visine do 1,9 m mogu se bez poteškoća kretati od kokpita do teretnog prostora i obratno. Nije previše širok, a što mu omogućava probijanje kroz uske uličice i gusto naseljena urbana područja. Gradsko korištenje olakšavaju i klizna bočna vrata s neprimjetno ugrađenom vodilicom. Radi veće ergonomičnosti, bočne stepenice s obje strane vozila olakšavaju ulazak i izlazak.

📷 Renault Estafette E-Tech electric
Renault Estafette E-Tech electric

Stražnja rolo vrata, izrađena u jednom komadu, optimiziraju utovarni prostor, a straga su i stepenice od nehrđajućeg čelika. Zahvaljujući zaštitama gornjeg i donjeg dijela karoserije od zrnatog crnog materijala, vozilo djeluje niže. Upotrebom crnog materijala također se naglašava otpornost karoserije te se osigurava zaštita pri intenzivnoj upotrebi u gradovima.

Vozila iz ove nove ponude proizvodit će se u tvornici u Sandouvilleu u Francuskoj, a na tržištu se očekuju tijekom 2026. godine.