Volkswagen T-Roc - Rocker uglađenih manira
Najnoviji predstavnik velike obitelji iz Wolfsburga, T-Roc povezuje moderan izgled i naprednu tehniku s mladenačkim duhom. Legendarni Golf sada je dobio adekvatnu alternativu zapakiranu u sveprisutnu formu crossovera
Dolazak volkswagenovog predstavnika u segment crossovera očekivan je s posebnim zanimanjem i to iz više razloga. Naime, radi se o već godinama najbrže rastućem segmentu u Europi, a kada dodamo tome da je Volkswagen s T-Rocom tek krenuo u svoju ofenzivu na ovom području, konkurenti bi se trebali zabrinuti.
No, iako mnogi misle da je Volkswagen tek zakoračio među crossovere, zaboravljaju da je div iz Wolfsburga na ovom području ispekao zanat s Tiguanom i prvenstveno Touaregom, a tu su i modeli Atlas i Terramont, namijenjeni američkom odnosno kineskom tržištu. Nakon T-Roca nam slijedi i dolazak iduće generacije Touarega, ali i još manjeg T-Crossa, kao i potpuno električnog I.D. Crozza.
Sa svim odlikama avanturističkog duha
Vratimo se mi T-Rocu koji je pravi pripadnik volkswagenove SUV obitelji, o čemu govori i ime najmlađeg i trenutno najmanjeg člana. Naime, slovo T podsijeća na spomenute modele Tiguan i Touareg, čiji su geni, ali i neosporne prednosti SUV-a prenesene u novi model - visoki položaj sjedala, izdržljivost karoserije i voznog postroja te pogon na sve kotače koji s vrhunskim motorima dolazi u sklopu serijske opreme. Nastavak imena, Roc, izvedenica je od engleskog pojma Rock, a označava pozicioniranje modela T-Roc kao crossovera koji spaja suverenost SUV-a s agilnošću hatchbacka kompaktne klase.
I uistinu, ovaj je model pravi "roker" u segmentu koji je ovisno o opremi i kombinaciji boja katkad glasniji ili tiši, ali uvijek samouvjeren. Riječi su to dr. Franka Welscha, člana uprave zaduženog za razvoj koji je ovim riječima i najbolje opisao novi model.
Volkswagen je napravio automobil koji je s jedne strane moderan, a s druge izuzetno funkcionalan. Da se malo pjesnički izrazimo, unosi sklad između autentičnih off-road elemenata te dinamike i urbanosti. Pripadnost volkswagenovoj SUV obitelji ne može mu se poreći, no isto tako, odlikuje se samostalnim dizajnom koji je jedinstven u segmentu. A kada tome pridodamo i osebujne mogućnosti personalizacije (11 boja karoserije i tri boje krova daju ukupno 24 raspoložive kombinacije) ima jedinstveni karakter koji je nemoguće zamijeniti s nekim drugim.
Na provjerenoj osnovi
T-Roc je pozicioniran u segmentu ispod Tiguana te se također temelji na modularnoj platformi (MQB), no iako koriste konstrukcijski zajedničku osnovu, posjeduju potpuno samostalni izgled karoserije i unutrašnjosti vozila. Zahvaljujući već opjevanoj MQB platformi, tim stručnjaka može realizirati vrlo dinamične proporcije što se posebno odnosi na novi T-Roc.
Dug je 4234 mm (-252 mm u odnosu na Tiguan) te raspolaže međuosovinskim razmakom od 2590 mm. Širina ovog SUV modela iznosi 1819 mm (bez vanjskih retrovizora), a visina 1573 mm. Uporedivo velika širina u odnosu na nižu konstrukciju krova naglašava dinamiku proporcija, dok težište karoserije, koje je u usporedbi s drugim SUV modelima malo niže pozicionirano, istovremeno optimizira vozna svojstva.
Njegov stil definiraju i vrlo kratki prevjesi (sprijeda 831 mm, straga 800 mm) te veliki trag kotača od 1546 (sprijeda) i 1541 mm (straga). Impozantne brojke, kada znamo o kojem se segmentu radi, donose svoje prednosti prema pitanju prostranosti gdje T-Roc jednostavno briljira. Pet osoba se bez problema može smjestiti na svoja mjesta, a uz to im ostaje i 392 litre prtljažnog prostora što je za ovaj segment i više nego dovoljno.
Futuristički interijer
Odlično pogođeni dizajn koji na pravi način prenosi sve elemente modernog SUV vozila, prenesen je i u unutrašnjosti i upravo je u tom dijelu T-Roc uspješniji od svojih konkurenata. O prostranosti smo već dovoljno rekli, a što se dizajna tiče, moramo naglasiti da T-Roc dolazi sa sedam različitih dekora u boji te kokpitom koji je u velikoj mjeri digitaliziran i umrežen.
T-Roc je naime prvi SUV u klasi s opcijskim digitalnim instrumentima Active Info Display nove generacije, a zajedno s infotainment sustavima u "staklenom" dizajnu na taj način nastaju digitalno vidno polje i nova razina rukovanja. Tome odgovara i ponuda Volkswagen Car-Net sa svojim aplikacijama i mobilnim online uslugama. Primjerice, na raspolaganju je paket usluga Security & Service s uslugama poziva u nuždi, automatskim izvješćem o sudaru, pozivom za pomoć na cesti itd.
Personalizacija bez koje se ne može
A, što se opremljenosti tiče, nema brige. T-Roc će već u seriji biti bogato opremljen i to s detaljima koji su do sada bili rezervirani za više klase, a Volkswagen će ga u Hrvatskoj ponuditi na temelju osnovne varijante opreme T-Roc. K tome su s izvedbama Sport i Design dostupne još dvije linije opreme više kategorije kako bi se T-Roc mogao individualizirati u što većoj mjeri.
T-Roc Design tako karakteriziraju ekskluzivni detalji poput ukrasnih obloga unutrašnjosti dostupnih u četirima bojama, dok su kod varijante T-Roc Sport u središtu pozornosti sportske značajke poput serijskih sportskih komfornih sjedala...
Provjerena motorizacija i moderni mjenjači
Prema pitanju motora, sve je i više nego jasno i poznato. Vrijedi samo istaknuti da će se, od ukupno šest motora koji će se naći u ponudi za T-Roc, u pretprodaji koja je već krenula naći njih tri: dva TSI benzinca, 1.0 i 2.0, sa 116 odnosno 190 KS, te 2.0 TDI sa 150 KS. Ponuda benzinaca kasnije će biti upotpunjena s 1,5-litrenim TSI motorom sa 150 KS i 250 Nm okretnog momenta, dok će dizelsku ponudu, s druge strane, upotpuniti 1.6 TDI sa 115 KS te 2.0 TDI u snažnijoj izvedbi sa 190 KS.
Najsnažnije izvedbe dolaze i s klasičnim volkswagenovim 4Motion pogonom na sve kotače i isključivo s najsuvremenijim izdanjem automatskog DSG mjenjača sa 7 stupnjeva. Motori srednje snage mogu se birati u kombinaciji ručnog i automatskog mjenjača, dok je temelj ponude isključivo ručni prijenos.
Rođen sa stavom...
Prije svega, T-Roc je siguran automobil s kojim ćete voziti obitelj. No, kada ostavite djecu u vrtiću i shvatite da kasnite na sastanak, moći ćete T-Roc modificirati u doista dinamičan automobil. Naime, poželite li nešto više, vrlo lako ćete odrediti granicu do koje je moguće ići, a za svaki slučaj tu je i sva sila sigurnosne elektronike koju je Volkswagen ugradio u T-Roca. U svakom slučaju, Volkswagen je napravio moderan automobil s kojim je okrenuo novo poglavlje i pokazao konkurenciji da i u ovom segmentu ima itekako snažan adut za tržišnu bitku.
Volkswagen T-Roc već je dostupan na hrvatskom tržištu, a s ovim ćemo se automobilom detaljnije upoznati na predstojećoj prezentaciji koja će biti održana krajem siječnja.
Tehnički podaci
MODEL | T-Roc 1.0 TSI | T-Roc 2.0 TSI | T-Roc 2.0 TDI |
---|---|---|---|
konstrukcija motora | 3-cilindrični benzinski redni, postavljen naprijed poprečno, 4 ventila po cilindru, izravno ubrizgavanje goriva, 1 turbopunjač, Euro 6 | 4-cilindrični benzinski redni, postavljen naprijed poprečno, 4 ventila po cilindru, izravno ubrizgavanje goriva, 1 turbopunjač, Euro 6 | 4-cilindrični dizelski redni, postavljen naprijed poprečno, 4 ventila po cilindru, izravno ubrizgavanje goriva Common Rail, 1 turbopunjač, Euro 6 |
obujam | 999 cm3 | 1984 cm3 | 1968 cm3 |
provrt i hod klipa | 74,5 x 76,4 mm | 82,5 x 92,8 mm | 81,0 x 95,5 mm |
omjer kompresije | - | ||
najveća snaga | 85 kW (116 KS) između 5000 i 5500 o/min | 140 kW (190 KS) između 4180 i 6000 o/min | 110 kW (150 KS) između 3500 i 4000 o/min |
najveći okretni moment | 200 Nm između 2000 i 3500 o/min | 320 Nm između 1500 i 4180 o/min | 340 Nm između 1750 i 3000 o/min |
prijenos snage | Pogon na prednje kotače, ručni mjenjač sa 6 stupnjeva prijenosa | Pogon na sva 4 kotača (4Motion), automatski (DSG) mjenjač s dvostrukom spojkom i 7 stupnjeva prijenosa | |
podvozje | Sprijeda McPhersonove opružne noge, poprečna ramena i stabilizator, otraga višedjelna osovina, spiralne opruge i teleskopski amortizeri, progresivni servoojačivač upravljača s nazubljenom letvom | ||
kočnice | - | ||
naplaci i gume | - | ||
dimenzije | D x Š x V 4234 - 4330 x 1819 x 1573 mm, međuosovinski razmak 2590 mm, trag kotača 1538 / 1533 mm, kutevi (prilazni / odlazni) 16,4 / 18,4°, krug okretanja 11,1 m, obujam prtljažnika 392 / 1237 dm3, obujam spremnika za gorivo (1.0 TSI: 50) 55 l | ||
mase | Prazno vozilo 1270 kg, najveća dozvoljena 1780 kg, dozvoljeno opterećenje 510 kg | Prazno vozilo 1495 kg, najveća dozvoljena 1990 kg, dozvoljeno opterećenje 495 kg | Prazno vozilo 1530 kg, najveća dozvoljena 2040 kg, dozvoljeno opterećenje 510 kg |
performanse | Najveća brzina 187 km/h, ubrzanje 0-100 km/h 10,1 s | Najveća brzina 216 km/h, ubrzanje 0-100 km/h 7,2 s | Najveća brzina 200 km/h, ubrzanje 0-100 km/h 8,4 s |
potrošnja goriva | U gradskoj vožnji 6,1 l/100 km, na otvorenoj cesti 4,6 l/100 km, u mješovitoj vožnji 5,2 l/100 km, prosječna emisija CO2 118 g/km | U gradskoj vožnji 8,5 l/100 km, na otvorenoj cesti 5,8 l/100 km, u mješovitoj vožnji 6,8 l/100 km, prosječna emisija CO2 155 g/km | U gradskoj vožnji 5,7 l/100 km, na otvorenoj cesti 4,8 l/100 km, u mješovitoj vožnji 5,1 l/100 km, prosječna emisija CO2 135 g/km |
proizvođač | Volkswagen AG | ||
zastupnik | Porsche Croatia |