Xiaomi SU7 Ultra: Tek predstavljen, a već rekorder Nürburgringa
Kineski Xiaomi predstavio je sportsku verziju svoje električne limuzine, prerađenu za maksimalne performanse s tri elektromotora u preko 1.500 KS. Prototipom su se već iskazali na kultnoj stazi
Kineski Xiaomi, inače daleko poznatiji kao proizvođač mobitela, odnedavno je prilično uspješan i u domeni električnih automobila. Njihov SU7 u ožujku je bio rasprodan u samo pola sata nakon službenog predstavljanja, a nedavno ga je nahvalio i generalni direktor Forda Jim Farley, izjavivši da trenutačno vozi upravo taj model kao službeni automobil. Na taj uspješni osnovni model Xiaomi će sada nadograditi i nešto agresivniju varijantu Ultra, sportskog karaktera, koji najbolje dolazi do izražaja na trkaćoj stazi. Očito je da time žele baciti rukavicu Porscheovom Taycanu i Teslinim Plaid modelima.
Xiaomi SU7 Ultra tako dolazi s konfiguracijom od tri elektromotora, ali i za utrkivanje optimiziranim baterijskim sklopom. Ukupna snaga pogona mu je čak 1.548 KS, do 100 km/h ubrzava poput superautomobila, za 1,98 sekundi, a najviša bi mu brzina trebala biti oko 350 km/h. Samim time, u kineskoj kompaniji zadali su si vrlo ambiciozan cilj – imati najbrži serijski automobil s četverim vratima na svijetu.
Rekordno na Nordschleifeu
Njegov dizajn omogućava vožnju dva kruga po kultnoj stazi Nürburgring Nordschleife bez pregrijavanja. Kako bi se iskazali već na samom početku, gotovo istodobno s predstavljanjem novog modela Xiaomi je objavio i snimku njegove vožnje po toj stazi – tamo je ostvario vrijeme od 6:46:874, što je zaista najbrže vrijeme za jedan sedan.
Model Ultra svojim se dizajnom naslanja na verziju SU7 Max, predstavljenu ranije. Dodani su mu aerodinamički elementi poput prednjeg splittera i zračnih zavjesa, povećanih otvora za usis zraka, aktivnog difuzora te velikog stražnjeg spojlera od ugljikovih vlakana. Sve to omogućava modelu SU7 Ultra postizanje čak 285 kilograma downforcea, što ga svrstava u klasu superautomobila.
Interijer je također vrlo sportskog karaktera, a sjedala i upravljač dodatno su stilski dorađeni. Sjedala pružaju bolje držanje u zavojima, upravljač je "poravnat" u gornjem dijelu, načinjen od ugljičnih vlakana te presvučen alcantarom, a posvuda prevladavaju žuti akcenti i detalji.
Krov vozila također je u ugljičnoj izvedbi, smanjujući masu za oko 12 kilograma, a ukupno je 17 dijelova karoserije, površine 3.74m², izrađeno ud ugljikovih vlakana.
Xiaomi SU7 Ultra već je otvoren za narudžbe u Kini, a prve isporuke kupcima zakazane su za ožujak sljedeće godine. Cijena u prednarudžbi je oko 105.000 eura, uz oko 1.300 eura pologa.
Dužina | 5115 mm |
---|---|
Širina | 1970 mm |
Visina | 1465 mm |
Međuosovinski razmak | 3000 mm |
Snaga | 1548 KS |
Ubrzanje 0-100 km/h | 1,98 s |
Najveća brzina | 350 km/h |
Elektromotori | 2 V8 e-motora + 1 V6 e-motor (HyperEngine V8s, maks. 27,200 okr/min) |
Baterija | CATL Qilin 2.0, maks. snaga pražnjenja: 1330 kW |
Punjenje 10-80% | 11 min |
Doseg | 630 km po CLTC-u |
Kočioni sustav | Karbonsko-keramički diskovi, 430 mm |
Put kočenja 100-0 km/h | 30,8 m |