Citroën C5 Aircross – Promijenio izgled, ali ne i karakter
Mnogo veće promjene vidljive su na vanjskim elementima nego u putničkoj kabini. I dalje je to prostran, vrlo praktičan i još više udoban automobil. Isprobali smo najluksuznije izdanje
Citroën je oduvijek bio jedan od proizvođača koji se protive konvencijama i ‘plivaju protiv struje’. Njihov C5 Aircross možda nije najbolji primjer za to, jer je riječ o SUV-u koji je na tržište stigao kada je ova klasa postala vrlo popularna, no Citroënov duh bio je vidljiv i u ovom automobilu po tome da je drugačije dizajniran od ostatka SUV konkurencije u klasi. Dok su se svi trudili biti ozbiljni i elegantni, Citroën se odlučio na prilično razigranu dizajnersku kombinaciju. Je li time pogodio ili ne nisam siguran, no činjenica je da je s redizajnom Citroën promijenio ploču i znatno modificirao izgled C5 Aircrossa.
Najveće promjene su sprijeda, a posebno upečatljivo izgledaju nova 3D svjetla s novim svjetlosnim potpisom. Tu je i nova maska, novi odbojnik te dosta promjena na stražnjem dijelu i boku automobila Zbog svega toga automobil izgleda mnogo upečatljivije i ozbiljnije kako i priliči relativno velikom i dosta skupom SUV-u. Po reakcijama ljubitelja Citroëna novi C5 Aircross im se sviđa više od prethodnika, a i ja bih se složio s njima. Na test sam dobio najprestižnije izdanje C5 Aircrossa s moćnim plug-in hibridnim pogonskim sustavom i bogatim paketom opreme Shine. Kod ovog automobila zapravo bolje ne može pa je i to utjecalo da dobar prvi dojam.
Povećan je dodirni zaslon infotainment sustava
Za razliku od vanjskog dizajna, unutrašnjost nije mnogo mijenjana. Tu je nova mala ručica automatskog mjenjača, promijenjeni su ventilacijski otvori i ono što se najčešće mijenja u unutrašnjosti novih modela – dodirni zaslon s infotainmentom. On sada ima 10-inčnu dijagonalu, kvalitetniji je, bolje rezolucije i detaljnije slike. Infotainment je bogatiji funkcijama te jednostavniji za korištenje. Objektivni dojam: infotainment radi dosta brže i ‘glađe’ nego kod prethodnika. Subjektivni dojam: mnogo bolje nego do sada, no među konkurencijom ima i osjetno boljih sustava.
Ono što mi se posebno svidjelo su sjedala. Ona apsolutno dominiraju unutrašnjosti automobila i podižu ukupan dojam na izuzetno luksuznu razinu. Sjedala koja Citroën zove Advanced Comfort su presvučena vrlo kvalitetnom kožom, perforirane površine i izuzetno udobna za sjedenje. Subjektivni osjećaj je kao da sjedite na najkvalitetnijem madracu s memorijskom pjenom. Sjedala se odlično prilagođavaju tijelu i vrlo dobro filtriraju sve vibracije ovjesa. To na kraju rezultira prilično opuštenom vožnjom i kada su ceste vrlo loše. Osobno, mislim da su ovo najbolja sjedala u klasi.
Baterija smanjila prtljažnik
Iako na prvu izgleda da je više ‘šminkerski’ nego praktični automobil, C5 Aircross zaslužuje samo pohvale na račun prostranosti i praktičnosti u unutrašnjosti. Mjesta ima u izobilju i sprijeda i straga, a posebno u širinu. U prtljažnik stane 460 litara što je solidno, no nije među boljim vrijednostima u klasi jer je baterija hibridnog sustava ‘pojela’ 120 litara u odnosu na benziski i dizelski C5 Aircross. Pohvala ide činjenici da na stražnju klupu možete instalirati tri dječje sjedalice. Koliko znam, ovo je jedini auto u klasi s tom mogućnosti koju će jako znati cijeniti roditelji s troje male djece.
Iako je vanjski dizajn ono što je najviše mijenjano i što je u fokusu kod redizajniranog Citroëna C5 Aircross, ono što se meni najviše sviđa je ipak unutrašnjost. Rijetko je da u ovoj klasi, pa i u ovoj cjenovnoj klasi naiđete na automobil koji tako dobro kombinira luksuz i praktičnost. Ako bih morao jednom riječi opisati unutrašnjost ovog automobila izabrao bih – Wellness. U njemu se zaista osjećate prilično dobro i na mjestu i u vožnji.
Poznati hibridni sklop
Malo i o pogonu. Riječ je o prilično snažnom plug-in hibridu kojeg nepromijenjenog već godinama koriste brojni modeli Peugeota, Citroëna, Opela i DS-a. Ukupna snaga sustava koji se sastoji od 1,6-litrenog benzinca i električnog motora iznosi 225 KS. Pritom lavovski dio posla ipak obavlja benzinac koji razvija 180 KS. Zbog toga, ali i zbog nešto skromnijih svojstava regeneracije energije kočenja potrošnja automobila se nakon pražnjena baterije može popeti na razine koje su nešto više od prosjeka konkurencije. Kažem može jer sve ovisi o stilu vožnje. Ako se vozite lagano u gradu ćete trošiti oko 6,5 do 7 l/100 kilometara, no s malo težom nogom na gasu potrošnja lako poraste za litru do dvije. Ukupni prosjek testa u prilično kombiniranoj vožnji iznosio je 7,7 l/100 km što je dobro za jedan snažan SUV, no i lošije od mnogih konkurenata.
S punom baterijom potrošnja benzina može biti i na samoj nuli tijekom otprilike 50 do 55 kilometara gradske vožnje dok se baterija ne potroši. I to u idealnim klimatskim uvjetima kakvi su bili za vrijeme testa. Citroën deklarira 64 km po WLTP-u, no to je kao kod većine drugih plug-in hibridnih automobila praktično nedostižno u praksi, pa čak i ako se vozite samo po gradu. Punjenje baterije se može odvijati samo putem AC punjača, a snaga punjenja od 7,4 kW kao kod testiranog auta dostupna je samo uz nadoplatu. Smatram da bi tako nešto trebalo biti serijski jer 3,7 kW je jednostavno premala snaga za punjenje na javnom punjaču. No, s druge strane većina ljudi plug-in hibride zapravo puni kod kuće tako da im snaga punjenja nije ni toliko bitna.
Sport mod daje agilnost
Iako automobil ima 225 KS, u praksi se tolika snaga ne osjeća. To je pogotovo izraženo ako ne vozite u sportskom načinu rada kada pogonu treba nešto vremena da se ‘predomisli’ i da reagira na nagli stisak gasa. Kada je odabran način rada ‘Sport’ auto je spremniji na iznenadnije ubrzanje i reagira mnogo odlučnije. Onima koji su željni jurnjave zasmetat će i malo sporije promjene brzina, pogotovo iz više u nižu. Upravljač je dosta precizan, a kočnice su konkretne.
Po voznim svojstvima ovo je tipičan Citroën kod kojeg je u prvom planu komfor vožnje. Automobil je prvenstveno namijenjen za opušteno krstarenje, a ne za ‘jurnjavu zavojima’. Postupate li prema njemu u skladu s time C5 će se ‘osjećati’ i snalaziti najbolje. Odlučite li da bi ipak radije jurili automobil će se pobuniti malo iznadprosječnim naginjanjem u zavojima i pomalo previše primjetnim energičnim radom automatskog mjenjača s osam brzina. Pri takvoj vožnji zasmetala mi je i povišena razina buke tako da sam se većinu testa vozio onako kako je s ovim autom i zamišljeno – opuštajuće. I pritom sam se zaista opuštao i uživao. Automobil je zbog svojeg ovjesa i sjedala, ali dobre zvučne izolacije, odličan odabir za one koji mnogo putuju. Na ponašanje pri velikim brzinama na autocesti nemam nikakve zamjerke.
C5 Aircross je možda promijenio izgled, ali definitivno nije promijenio karakter. I dalje je to prostran, vrlo praktičan i još više udoban automobil. Jasno da model s najsnažnijim pogonom i najbogatijom opremom ostavlja mnogo bolji dojam nego će to ostaviti, primjerice, osnovni. No ovo o praktičnosti i udobnosti vrijedi za sve C5. Bez obzira o kojoj se izvedbi radi.
Tehnički podaci
KAROSERIJA | |
oblik | SUV (2 volumena) s peterim vratima i 5 mjesta za putnike |
BENZINSKI MOTOR | |
pogon | Plug-in hibrid |
konstrukcija | 4 cilindra, 4 ventila po cilindru, postavljen naprijed poprečno, Start&Stop, izravno ubrizgavanje goriva, turbopunjač promjenjive geometrije s intercoolerom, Euro 6d |
obujam | 1598 cm3 |
najveća snaga | 133 kW (181 KS) pri 5000 o/min |
najveći okretni moment | 300 Nm pri 3000 o/min |
specifična snaga | 83,2 kW/l (113,2 KS/l) |
ELEKTRIČNI MOTOR | |
tip | električni sinkroni motor sa stalnim magnetnim naponom |
najveća snaga sustava | 81 kW (110 KS) |
najveći okretni moment | 320 Nm |
BATERIJA | |
konstrukcija | Litij-ion |
snaga punjenja | 7,4 kW |
kapacitet | 12,9 kWh (neto) |
vrsta priključka | Type 2 |
vrijeme punjenja | Type 2 (0-100%) 1 h 45 min, šuko (0-100%) 7 h |
HIBRIDNI SUSTAV | |
najveća snaga | 165 kW (225 KS) |
najveći okretni moment | 360 Nm |
PRIJENOS SNAGE | |
pogon i mjenjač | pogon na prednje kotače, automatski mjenjač s osam stupnjeva, sekvencijalni |
PODVOZJE | |
prednji ovjes | neovisni, Multilink |
stražnji ovjes | neovisni, Multilink |
upravljač | Zupčasta letva s električnim servom |
KOČNICE | |
prednje | ventilirani diskovi 283 mm |
stražnje | puni diskovi 268 mm |
oprema | ABS, EBD, BAS, ESP, TCS, Hill Holder |
KOTAČI | |
naplaci | Naplaci od lagane legure 19″ |
pneumatici | Dimenzija 225/50 R19 |
DIMENZIJE | |
dužina x širina x visina | 450 x 186 x 168,9 cm |
međuosovinski razmak | 273 cm |
krug okretanja | 10,7 m |
obujam prtljažnika | 460 l / 1510 l |
obujam spremnika za gorivo | 53 l |
MASE | |
prazno vozilo | 1744 kg |
najveća dopuštena masa | 2300 kg |
VOZNA SVOJSTVA | |
najveća brzina | 225 km/h (tvornički podatak) |
ubrzanje 0 – 100 km/h | 8,9 s (tvornički podatak) |
POTROŠNJA GORIVA | |
Mješovita vožnja WLTP | 1,3 l/100 km (tvornički podatak) |
CO2 kombinirani uvjeti WLTP | 29 g/km (tvornički podatak) |
doseg na struju | 64 km |
KATALOŠKA CIJENA | |
do registracije | 54.852 eura (bez dodatne opreme 47.649 eura) |
JAMSTVO | |
na mehaničke komponente | 5 godina |
protiv prohrđavanja | 12 godina |
pomoć na cesti | Peugeot Assistance 24h 0800 24 24 77 |
ZASTUPNIK ZA HRVATSKU | |
C Automobil Import, Kovinska 5, 10000 Zagreb |