Rimac Technology proizvodi baterijska i pogonska rješenja za Bugatti Tourbillon, imamo detalje
Tier-1 dobavljač tehnoloških rješenja za automobilsku industriju razvija i integrira baterijski sustav i pogonski sustav za novi sportski hiperautomobil Bugattija, prodan u 250 primjeraka

Rimac Technology, jedna od kompanija unutar Rimac Grupe, Tier-1 dobavljač tehnoloških rješenja za automobilsku industriju, razvija i integrira baterijski sustav i pogonski sustav za sportski hiperautomobil Bugatti Tourbillon. Taj je hiperautomobil predstavljen krajem lipnja 2024. kao jedan od najiščekivanijih luksuznih automobila godine te je odmah rasprodan u svih 250 primjeraka planiranih za proizvodnju. Prvi je potpuno novi model te je u cijelosti dizajniran i razvijen u okviru nove kompanije Bugatti Rimac. U Hrvatskoj se radi dizajn Bugattija, zajedno s podružnicom u Berlinu, kao i kompletan R&D i proizvodnja komponenti i prototipova, dok se sklapanje automobila nalazi u Molsheimu u Francuskoj.
Zahvaljujući bliskoj suradnji s inženjerskim timovima sestrinske tvrtke Bugatti Rimac, u tvrtki Rimac Technology dizajnirali su sofisticirani hibridni sustav od 800 V koji se integrira s Tourbillonovim atmosferskim motorom V16 zapremnine od 8,3 litre i pruža jedinstveno iskustvo vožnje – snagu velikog atmosferskog motora i trenutnu snagu električnih motora.
Elektropogon, inverter i baterije
Ključna komponenta ovog tehnološki naprednog vozila je električni pogonski sustav Rimac Technologyja, koji uključuje tri visokoučinkovita električna motora – dva smještena na prednjoj osovini i jedan na stražnjoj. Ti motori zajedno proizvode 800 konjskih snaga i mogu dosegnuti do 24.000 okretaja u minuti, a pokreću e-osovinu koja se može pohvaliti jednom od najvećih gustoća snage u industriji. Električni pogonski sustav uključuje i Rimac tehnologiju invertera na bazi silicij karbida uz prateći vlasnički softver, što osigurava ne samo visoke performanse nego i iznimnu učinkovitost i operativnu sigurnost. Unatoč trima motorima, baterijskom sklopu i motoru V16, Tourbillon je i kraći i lakši od svog prethodnika, kojeg je pokretao isključivo motor W16 s četiri turbopunjača.
Ono što pokreće spomenuti hibridni sustav jest vrhunski baterijski sklop tvrtke Rimac Technology od 25 kWh. Ima oblik slova T i služi i kao sustav za pohranu energije i kao strukturna komponenta automobila. Osim toga, taj baterijski sustav od 800 V uključuje Rimčevu naprednu tehnologiju hlađenja uljem i više od 1.500 pojedinačnih ćelija uronjenih u ulje, kojima upravlja sustav za upravljanje baterijama (BMS). Sustav je razvijen u skladu s međunarodno priznatim standardima ASPICE razine 2 i podržava najstroži automobilski sigurnosni standard (ASIL D), te osigurava optimalne performanse, dugovječnost i sigurnost tijekom cijelog životnog ciklusa baterije.
"Projekt Bugatti Tourbillon konkretno pokazuje mogućnosti tvrtke Rimac Technology u razvoju i integraciji naprednih tehničkih rješenja. Oslonili smo se na svoje desetogodišnje iskustvo u razvoju visokoučinkovitih električnih pogonskih sustava kako bismo stvorili hibridni sustav koji ne samo da pruža izvanredne performanse, već pokazuje izuzetnu učinkovitost i inovativnost u optimiranju rasporeda komponenti. Iako je riječ o tehnički vrlo složenom hibridnom sustavu, Tourbillon je lakši od svog prethodnika – što potvrđuje našu predanost preciznosti, inovaciji i pomicanju tehničkih granica u svakom projektu", rekao je Mate Rimac, osnivač Rimac Grupe, CEO Bugatti Rimac i Rimac Technology.
Ušteda na masi
Cjeloviti stražnji pogonski sklop – uključujući motor V16, mjenjač s dvostrukom spojkom i osam brzina, diferencijal s vektoriranjem okretnog momenta i 250-kilovatni stražnji električni motor – teži svega 430 kilograma, što odgovara masi motora hiperautomobila Chiron bez ostatka pogonskog sklopa. Prednja električna osovina, koja uključuje dva neovisna motora i dvostruke invertere, minimalno povećava ukupnu masu, a istovremeno pruža trenutni okretni moment i omogućuje napredno i precizno upravljanje okretnim momentom.
Pored pogona, električni motori obavljaju i niz drugih uloga pa djeluju kao elektropokretači, generatori i elementi koji poboljšavaju performanse. Takav višefunkcionalni pristup uklanja potrebu za uobičajenim 12-voltnim sustavima za pokretanje i dodatnom opremom na remenski pogon, a isto tako doprinosi iznimnom omjeru snage i mase Tourbillona. Sustav omogućava više od 60 kilometara vožnje na isključivo električni pogon.
Hardver i softver iz Hrvatske
Doprinos tvrtke Rimac Technology ne staje na ključnim pogonskim komponentama. Okosnicu Tourbillonove električne arhitekture čine tri snažne elektroničke upravljačke jedinice, čiji je hardver i softver u potpunosti dizajnirala, razvila i proizvela tvrtka Rimac Technology, i to u skladu s najvišim standardima kvalitete i funkcionalne sigurnosti. Isto tako, stručnost tvrtke u području upravljanja toplinskim sustavima bila je ključna za razvoj sofisticiranih sustava hlađenja potrebnih za održavanje optimalnih performansi u svim radnim uvjetima. Integrirani pristup upravljanju toplinom osigurava da i baterijski sklop i električni motori zadrže vrhunsku učinkovitost čak i kada ispunjavaju ekstremne zahtjeve hiperautomobila koji postiže brzinu od 445 km/h.
"Upravo u ovakvim projektima dolazi do izražaja ono u čemu smo najbolji – razvoj tehnički zahtjevnih, visoko prilagođenih i učinkovitih rješenja u malim serijama, bez potrebe za kompromisima. Takvi projekti za nas su uvijek pokazatelj što sve možemo ostvariti kada nema ograničenja u razvoju. No, osim tih referentnih primjera, svake godine isporučujemo stotine tisuća baterijskih i pogonskih sustava, u suradnji s partnerima poput Porschea, BMW-a, CEER Motorsa i ostalih. Naš cilj je prenijeti znanje, iskustvo i inovacije iz vrhunskih projekata poput Tourbillona i na široku proizvodnju – kako bismo pomogli velikim proizvođačima vozila da brže i učinkovitije prijeđu na električne pogone", istaknuo je Nurdin Pitarević, operativni direktor tvrtke Rimac Technology.
Hiperautomobil Bugatti Tourbillon, opremljen revolucionarnim hibridnim sustavom tvrtke Rimac Technology, kupcima će biti dostupan od 2026. godine, a njegova je proizvodnja ograničena na ukupno 250 jedinica.