Posjetili smo Rimac Kampus, gdje je već započela proizvodnja Nevere i Bugattija
Velik poput starog grada Dubrovnika, novi proizvodni pogon u Kerestincu tek je prva faza širenja postrojenja Rimac Grupe u tom kraju. Proizvodnja je već počela, a dio linija još se sklapa
Rimac Grupa pozvala je ovoga tjedna u svoj novi proizvodni kampus veliku skupinu hrvatskih novinara, koje su, po vlastitom priznanju, posljednjih godina bili pomalo zanemarili dok su se fokusirali na kupce i medije iz inozemstva. No, tu su "pogrešku" sada ispravili tako što su nam otvorili vrata novog proizvodnog pogona, u koji je nedavno useljen prvi dio kompanije, dok se više proizvodnih linija trenutačno postavlja.
Mate Rimac predstavio nam je aktualno stanje razvoja grupacije, naglasio da trenutačno imaju konsolidirane godišnje prihode na razini od oko 400 milijuna eura, uz ugovorene poslove u visini od gotovo 5 milijardi eura. To uključuje 2 milijarde eura unaprijed prodanih Bugattijevih modela te 2,9 milijardi eura ugovora koje je potpisao Rimac Technology, najveći dio od čega se odnosi na ugovor za proizvodnju baterija za BMW grupaciju.
Kampus veličine Dubrovnika
Rimac Grupa danas ima više od 2.000 zaposlenika iz preko 40 zemalja svijeta, od kojih je više od 1000 inženjera, pa im je novootvoreni kampus, velik površinom poput starog grada Dubrovnika, već "tijesan". Stoga se već na početku radi određeno preslagivanje dijelova proizvodnih linija, a uz novi Rimac Kampus ostat će aktivnim i dosadašnji pogon u Zagrebu (na Jankomiru).
Samo linija za sklapanje BMW-ovih baterija je investicija na razini od 100 milijuna eura, smještena u sredinu zgrade "teške" 120 milijuna eura. Ukupno planirana investicija u Kampus je viša od 300 milijuna eura, a kapacitet po završetku bit će oko 2.500 zaposlenika. Osim proizvodne linije za BMW, ovo će biti i lokacija za proizvodnju baterijskih sustava za još dva projekta za europske proizvođače automobila (čija imena zasad ne smijemo znati).
Upravna zgrada s popratnim sadržajima, ranije planirana za 900 zaposlenika, morat će biti izgrađena u nešto većem obimu negoli se to prije računalo. K tome, grupacija je već kupila oko milijun četvornih metara zemljišta u obližnjima Stupniku i Kalinovici, pa će tako "Sveta Nedelja postati jedna velika tvornica", najavio je Rimac, naglasivši da je sve to financirano isključivo iz vlastitih sredstava. Rimac Grupa dosad je privukla gotovo milijardu eura stranih investicija, odakle se financira širenje, ali i pokrivaju aktualni operativni gubici, nastali zbog velikih ulaganja posljednjih godina.
Od Nevere i Battiste do Tourbillona
U Kerestincu se trenutačno provodi niz aktivnosti. Proizvode se novi testni prototipi Bugattija Tourbillon, koje smo imali prilike među prvima u svijetu izbliza vidjeti. Tu je i radionica za tapecirane dijelove Nevere, pogon za laminiranje ugljikovih vlakana za Bugatti i Neveru, lakirnica za dijelove vozila obje marke, kao i proizvodna linija na kojoj se sklapaju Nevere i Pininfarinine Battiste.
U Hrvatskoj se odvija i cijeli tehnički razvoj te većina proizvodnje Tourbillona, njegove šasije i V16 motora. Bugatti Tourbillon najiščekivaniji je luksuzni automobil godine, čijih je planiranih 250 primjeraka već rasprodano, a isporuke kupcima započet će 2026. godine. O popularnosti tog modela svjedoči i statistika: nakon predstavljanja Tourbillon je generirao više od 1,1 milijarde impresija na Internetu, što u medijima što na društvenim mrežama, što predstavlja dvostruko više od Cybertrucka te je i neslužbeni svjetski rekord.
Na pitanje koliko je Nevera već sklopljeno, Rimac nam je pozornost skrenuo na tunel za finalnu inspekciju prije isporuke – u njemu smo snimili Neveru serijskog broja 39, koja je gotovo pa spremna za svojeg kupca. Odmah do toga bila je parkirana i nova Nevera R, snažnija, odvažnija i radikalnija inačica. Proizvodnja te inačice bit će ograničena na 40 primjeraka, cijena joj je 2,3 milijuna eura, a donosi 200-tinjak "konja" više od obične Nevere, točnije 2107 konjskih snaga.
"Bugatti Rimac radi na razvoju najbržeg električnog automobila na svijetu, Nevere, najbržeg hibrida, Tourbillona te pod svojim krovom ima i najbrži klasični automobil na svijetu, Chiron", zaključio je Rimac.