Renault 4 E-Tech: Povratak ikone, ovaj put na struju
Prvi puta otkriven u Parizu 2022. kao koncept 4EVER Trophy, Renault 4 nove generacije dobio je sufiks E-Tech i električni motor te cijeli niz novih tehnologija kako bi se vratio na gradske ceste
U tijeku je salon automobila u Parizu, na kojem je domaći proizvođač Renault predstavio novu izvedbu modela 4, kultnog automobila prošlog stoljeća, koji će biti ponovno lansiran kao električni gradski kompaktni model. Dizajn se oslanja na bogato naslijeđe modela Renault 4 i njegove prepoznatljive linije, a kao i prethodnik, bit će svestrani gradski obiteljski automobil, funkcionalan i zabavan.
Renault 4 E-Tech electric ojačava Renaultovi viziju elektrifikacije ponude za Europu. Pozicionira se u B-segmentu, nešto je veći i prostraniji od ranije prikazanoga modela Renault 5, otprilike kao što je to Captur u odnosu na Clija. Kao kupce u francuskoj kompaniji vide mlade i aktivne ljude, ali i mlade obitelji, jer je sada "četvorka" još svestraniji automobil s velikim ambicijama. Zadovoljit će, kažu, sve potrebe dnevne gradske vožnje, ali i poneki duži izlet vikendom.
Ističe se i prtljažnik od 420 litara, niska vrata za lakši utovar, brojni pretinci za pohranu u samoj kabini, kao i mogućnost potpunog preklapanja kako stražnje klupe, tako i prednjih sjedala – prvi put u nekom Renaultu. Novi model podignut je od tla, ima nisko težište, pa osigurava udobnu vožnju na raznim podlogama. Domet će mu biti do 400 kilometara.
Retro futurizam
Renault 4 se vraća, ali bez nostalgije za prošlošću, što je bilo jasno već na 4EVER Trophy konceptu iz 2022. godine, poruka je uz lansiranje ovog automobila. Cilj je bio transformirati legendarni R4 i donijeti ga u novo doba. Renault 4 E-Tech electric zadržava retro-futurističke linije i suvremen izgled, uz moderan zaokret ključnim karakteristikama originalnog Renaulta 4. Prednja maska, nadahnuta originalom, ima kontinuirano osvijetljeni okvir i jedinstveni Renaultov logo, dok su stražnja svjetla, s LED potpisom, modernizirana s nostalgičnim prizvukom dizajna iz 60-ih. Prtljažnik je veći nego što se čini zahvaljujući produženju vrata, dok krov zadržava prepoznatljiv dizajn s dodatkom krovnih nosača za suvremene potrebe.
Tehnologije
Renault 4 E-Tech electric nudi napredne tehnologije za udobnost i sigurnost, uključujući Active Driver Assist za asistiranu vožnju razine 2, kao i 26 pomoćnih sustava i funkciju My Safety Switch, koja omogućava vozačima aktiviranje ili deaktiviranje pet ADAS postavki jednim dodirom. Novi dinamički kočioni sustav kombinira kočenje i ESP, smanjujući vrijeme reakcije za pola. Također, tu je OpenR Link multimedijski sustav s integriranim Googleom i Renaultovim avatarom Reno, koji uz pomoć ChatGPT-a pomaže korisnicima u razumijevanju električnih funkcija vozila. Uz novi 11 kW AC dvosmjerni punjač kompatibilan s V2L i V2G tehnologijama, Renault 4 može povratno napajati mrežu. Proizvodnja će se odvijati u europskom pogonu Macubeuge.
Dužina | 4,14 m |
Širina | 1,80 m |
Visina | 1,57 m |
Međuosovinski razmak | 2,62 m |
Prednji prevjes | 766 mm |
Stražnji prevjes | 753 mm |
Udaljenost od tla | 181 mm |
Masa | 1.410 kg |
Prtljažnik | 420 l |
Nosivost vuče | 750 kg |
Elektromotor | 120 ili 150 KS |
Baterija | li-ionska, 40 ili 52 kWh |
Punjenje | 11 kW AC ili do 100 kW DC |
Ubrzanje 0 do 100 km/h | < 8,5 s |
Najveća brzina | 150 km/h |