Renault Clio - (R)evolucionaran korak naprijed
Renault je na nedavno održanom ženevskom auto salonu predstavio novu generaciju svog uspješnog subkompaktnog automobila B segmenta. Riječ je dakako o modelu Clio, a prema svemu sudeći novitet bi lako mogao nadmašiti svoje prethodnike jer je uspješna formula dotjerana baš na pravi način
Prva generacija modela Clio je predstavljena još 1990. Od tada pa sve do ovogodišnjeg izdanja ženevskog auto salona na tržištu su se izmijenile četiri generacije ovog automobila koji je prodan u oko 15 milijuna primjeraka. Time je Clio postao jedan od najprodavanijih automobila Grupe Renault širom svijeta i jedan od najuspješnijih automobila u svom segmentu općenito. O moći Clia dovoljno govori i podatak da se četvrta generacija, iako blizu povlačenja iz proizvodnje, i dalje nalazi u vrhu prodaje B segmenta u Europi. Štoviše prodaja Clia od 2012. naovamo iz godine u godinu raste! Recimo i da je Clio IV tijekom 2018. bio i drugi najprodavaniji automobil u Hrvatskoj.
Proizvođač navodi kako je novi Clio "zadržao DNK svojih prethodnika" te kako je "razvijen imajući na umu prednosti svake od prethodnih četiriju generacija" i da s njime "započinje novo, dugo očekivano poglavlje ove uspješne priče." Drugim riječima, iz Renaulta poručuju da znaju što su i kako do sada radili te da su vremenom naučili kako biti još i bolji. Novi Clio bi nam svima trebao biti dokaz da je tome tako. Najsnažniji aduti su mu temeljito ovježeni dizajn vanjštine, temeljito preuređen interijer s bogatom i naprednom opremom, novi TCe i E-Tech motori, kao i nova platforma.
Već dobro poznato, a tako svježe
Vanjski dizajn novog Clia je podjednako i nov i star, ili bolje rečeno prepoznatljiv. Naime, vanjština prethodne generacije Clia je uspjela zadržati svježinu i atraktivnost za vrijeme svog cijelog životnog vijeka pa je lako razumljivo zašto su u Renaultu odlučili odigrati na sigurnu kartu i uvelike se osloniti na prethodnika. Drugim riječima, vanjština novog Clia predstavlja prvenstveno evoluciju. Rezultat tog evolucijskog koraka je dojmljiv s obzirom da je osigurala zrelost te suvremeniji i izraženiji dizajn karoserije koja djeluje ujedno i profinjenije i dinamičnije iz svakog kuta. Također, unaprijeđena su aerodinamička svojstva vozila što će se pozitivno odraziti na ekonomičnost.
Novi Clio dostupan je u ukupno 11 boja karoserije te s tri paketa za vanjsku personalizaciju (crveni, narančasti i crni). Od spomenutih jedanaest boja u ponudi je nekoliko novih, poput Valencia narančaste, Vison smeđe i Celadon plave. Od pojedinih elemenata vanjštine posebno vrijedi istaknuti standardna LED svjetla novog dizajna, novu masku motora, kotače veličine do 17-cola, skrivene kvake stražnjih vratiju, kromirane okvire bočnih prozora, izražene (izdubljene) bočne linije i sl. U Renaultu navode i kako razina posvećene pozornosti raznim detaljima, ukrasne i praktične namjene, poboljšava dojam kvalitete karoserije.
Recimo i da je novi Clio dimenzija 4050 x 1798 x 1440 mm, odnosno minimalno je kraći i niži te nešto širi od četvrte generacije. Međuosovinski razmak mu je skraćen na 2538 mm, no proizvođač tvrdi kako je ukupna ponuda prostora unutar putničke kabine i prtljažnika veća.
And now for something completely different
Dok vanjština novog Clia predstavlja evoluciju linija i značajki prethodne generacije, unutrašnjost novog Clia je prava revolucija u odnosu na prethodnika. Dovoljno je pogledati slike i odmah se primjećuje veliki iskorak, a sam proizvođač navodi da je znatno povećana kvaliteta materijala i izrade, kao i stupanj opremljenosti vozila te razina dostupne tehnologije. Jednostavnije rečeno, redizajnirana unutrašnjost ovog automobila nadahnuta je višom klasom.
Od pojedinih elemenata interijera posebno vrijedi istaknuti činjenicu da je s novim Cliom dostupna digitalna instrumentna ploča veličine od 7 i 10 inča te središnji zaslon infotainmenta veličine 7 i 9,3 inča. Također, tu je i novi te intuitivniji sustav Easy Link (kompatibilan sa sustavima Android Auto i Apple CarPlay) koji će osjetno pojednostaviti upravljanje raznim on-board sustavima. Novost čine i novi prekidači klima uređaja, novi kompaktniji upravljač, kraća ručica mjenjača, nova ergonomičnija sjedala, nova ambijentalna rasvjeta (8 boja), novi pretinci i mjesta za ostavu i sl.
Također, proizvođač ističe da će novi Clio svojim kupcima ponuditi šire mogućnosti personalizacije interijera. Općenito novi će Clio ponuditi nešto više prostora u svojoj unutrašnjosti, a sam prtljažnik je kockastijeg oblika kako bi se osigurala veća iskoristivost. Zapremina prtljažnog prostora inače iznosi 391 l, a unutrašnjost nudi i dodatnih 26 l obujma u raznim pretincima za odlaganje. Dvostruka podnica prtljažnika olakšava svakodnevni utovar, a stražnja sjedala se mogu preklopiti u ravni pod.
Dodajmo i da će novi Clio biti dostupan u dvije posebne izvedbe, R.S. Line i Initiale Paris. Sportski nastrojeni Clio R.S. Line će zamijeniti prethodnu izvedbu GT-Line, a promjenu naziva prati i bogatija i naprednija oprema. Elegantni Clio Initiale Paris svojim kupcima donosi najbolje iz renaultove ponude uz bogatu opremu, posebno dotjeranu vanjštinu i premium uređeni interijer.
Nova modularna platforma
Novi Clio prvi je model ove grupacije koji će se temeljiti na novoj modularnoj platformi CMF-B (Common Module Family). U usporedbi s prethodnom generacijom nova šasija upotrebljava 85% novih dijelova, no još važnije je da će CMF-B Cliu donijeti čitavi niz prednosti. Tako je, primjerice, novi Clio 50-ak kilograma lakši, dok aerodinamička podnica smanjuje koeficijent otpora zraka. Zajedno ta dva poboljšanja smanjuju potrošnju goriva i emisija CO2. Unutrašnjost novog Clija je komfornija s manje vibracija i buke, posebice zahvaljujući boljoj zvučnoj izolaciji motora.
Također povećana je sigurnost. S jedne strane platforma CMF-B je doprinijela većoj čvrstoći vozila, a s druge je omogućila ugradnju novih sigurnosnih sustava i sustava pomoći vozaču. Primjerice, od prednje kamere i radara, dostupnih u svim inačicama, do sustava za pomoć u vožnji autocestom i u prometnim gužvama (autonomija 2. razine). Vrijedi istaknuti i da je ova platforma zamišljena i konstruirana s namjerom elektrifikacije pogonskih sklopova. To je omogućilo ugradnju novog hibridnog E-Tech pogona u novi Clio
Benzin, dizel… i hibrid
Novi Clio će, ovisno o tržištu, biti dostupan s bogatom ponudom novih benzinskih i dizelskih motora snage od 65 do 130 KS, a u ponudi će se naći i spomenuti hibridni E-Tech koji će na tržište stići tijekom 2020. Sve u svemu kupcima će na raspolaganju biti devet različitih kombinacija motora i mjenjača.
Ponudu benzinaca će otvoriti atmosferski SCe 1,0-litreni 3-cilindrični motor snage 65 i 75 KS te najvećim okretnim momentom od 95 Nm. Ovaj motor dolazi uparen s 5-stupanjskim ručnim mjenjačem. Slijedi ga novi 1.0 TCe 3-cilindrični turbo snage 100 KS i najvećeg okretnog momenta od 160 Nm koji zamjenjuje TCe 90 i donosi 10 KS i 20 Nm više pri nižem broju okretaja uz istovremeno smanjivanje potrošnje i štetnih emisija. Ovaj će motor standardno biti uparen s 5-stupanjskim ručnim mjenjačem, a opcijski će biti dostupan CVT prijenos X-Tronic. Dodajmo i da će TCe 100 biti dostupan u izvedbi koja za rad može koristiti benzin i plin.
Vrh benzinske ponude će prilikom lansiranja činiti 1.3 TCe FAP. Riječ je o turbo benzinskom 1,3-litrenom 4-cilindričnom motoru opremljenom filterom štetnih čestica koji razvija snagu od 130 KS i najveći okretni moment od 240 Nm. Ovaj je pogonski stroj zamjenjuje raniji TCe120 i standardno je uparen sa 7-stupanjskim automatskim EDC mjenjačem s dvije spojke i ručicama na upravljaču.
Dizelsku ponudu novog Clija čini 1,5-litreni motor Blue dCi dostupan je u dvije inačice. Prva razvija 85 KS i 220 Nm, a druga 115 KS i 260 Nm. Obje dolaze u kombinaciji sa 6-stupanjskim ručnim mjenjačem, a glavne odlike su im niska potrošnja i emisija štetnih plinova.
Pomoć i sigurnost iz viših segmenata
Novi Clio može se pohvaliti najzaokruženijom ponudom sustava pomoći u vožnji u svojem segmentu kojima je cilj pojednostavniti vožnju, povećati sigurnost i učiniti vozače sigurnijima. Sustavi su okupljeni pod nazivom Renault Easy Drive i podijeljeni u tri obitelji: vožnja, parkiranje i sigurnost. Između ostalog valja istaknuti prilagodljivi tempomat s funkcijom Stop&Go, prepoznavanje prometnih znakova, upozorenje na nenamjeran prelazak u drugu voznu traki i zadržavanje vozila u voznoj traci, automatsko kočenje u nuždi s prepoznavanjem biciklista i pješaka, nadzor mrtvog kuta, kameru za parkiranje s prikazom od 360 stupnjeva, prednje, bočne i stražnje parkirne senzore, sustav pomoći pri parkiranju i sl.
Vrhunac ponude je sustav za pomoć u vožnji autocestom i u prometnim gužvama, jedinstven sustav u segmentu gradskih automobila. Radi se o tzv. drugoj razini autonomnog upravljanja. Konkretnije, riječ je o sustavu koji objedinjuje prilagodljivi tempomat (s funkcijom Stop & Go) i sustav za pomoć zadržavanja vozila u prometnom traku. Aktivan je pri brzinama od 0 do 160 km/h, a dostupan je na vozilima opremljenim automatskim EDC mjenjačem. Kontrolira brzinu vozila i održava sigurnosni razmak od vozila ispred, a pritom zadržava vozilo u sredini voznog traka. Posebno je koristan u gustom prometu gdje zaustavlja i automatski pokreće novi Clio unutar tri sekunde, ako izostane intervencija vozača.
Novi će Clio biti dostupan sa sustavom Renault Multi-Sense koji omogućuje prilagođavanje doživljaja vožnje prilagođavanjem mapiranja motora, rada upravljača, ambijentalnog osvjetljenja i postavki digitalnog zaslona instrumentne ploče. Na raspolaganju su tri načina rada Eco, Sport i MySense (postavljeni način rada).
Na kraju...
Još uvijek trenutni Clio će uskoro ući u legendu, a legende je teško slijediti. No čini se kako to neće biti preveliki problem novom Cliu. Naime, ovaj je novitet od svog prethodnika preuzeo sve njegove najbolje karakteristike. Potom je svaku dodatno izbrusio te se modernizirao upravo onako kako je potrebno da bi postao gradski automobil koji se s pravom može nadati uspješnoj vladavini segmentom. To će dakako dobrim dijelom ovisiti o cijeni, no o njoj još nema službenih informacija.
Model | TCe 100 | TCe 130 EDC FAP |
Konstrukcija motora | 3-cilindrični redni benzinski, postavljen naprijed poprečno, 4 ventila po cilindru, 2 bregasta vratila u glavi pokretana lancem, promjenjivo upravljanje ventilima, elektroničko ubrizgavanje goriva u više točaka, aluminijska glava i blok motora, koljenasto vratilo u 4 ležaja, 1 turbopunjač, međuhladnjak, sustav Start & Stop, Euro 6 | 4-cilindrični redni benzinski, postavljen naprijed poprečno, 4 ventila po cilindru, 2 bregasta vratila u glavi pokretana lancem, promjenjivo upravljanje ventilima, izravno ubrizgavanje goriva, aluminijska glava i blok motora, koljenasto vratilo u 5 ležaja, 1 turbopunjač, međuhladnjak, filtar čestica čađe, sustav Start & Stop, Euro 6d-Temp |
Obujam | 999 cm3 | 1333 cm3 |
Provrt i hod klipa | 72,2 x 81,3 mm | |
Omjer kompresije | 9,5 : 1 | / |
Najveća snaga | 74 kW (100 KS) | 96 kW (130 KS) pri 5000 o/min |
Najveći okretni moment | 160 Nm | 240 Nm pri 1500 o/min |
Prijenos snage | Pogon na prednje kotače, ručni mjenjač s 5 stupnjeva prijenosa (opcijski XTronic) | Pogon na prednje kotače, automatski mjenjač sa 7 stupnjeva prijenosa |
Naplaci i gume | Naplaci dimenzija 6Jx15, 6,5Jx16 ili 7J x 17 sprijeda i otraga, gume dimenzija 185/65 R 15, 195/55 R 16 ili 205/45 R 17 | |
Dimenzije | D x Š x V 4050 x 1798 (s retrovizorima 1988 mm) x 1440 mm, međuosovinski razmak 2538 mm, obujam prtljažnika 391 dm3, krug okretanja 10,4 m, spremnik za gorivo 42 l | |
Mase | Prazno vozilo 1178 kg, najveća dozvoljena 1603 kg, dopušteno opterećenje 425 kg | Prazno vozilo 1248 kg, najveća dozvoljena 1673 kg, dopušteno opterećenje 425 kg |
Performanse | Najveća brzina 197 km/h | Najveća brzina 210 km/h |
Potrošnja goriva | U gradskoj vožnji 5,6 l/100 km, na otvorenoj cesti 3,7 l/100 km, u mješovitoj vožnji 4,4 l/100 km, prosječna emisija CO2 100 g/km | U gradskoj vožnji 6,7 l/100 km, na otvorenoj cesti 4,3 l/100 km, u mješovitoj vožnji 5,2 l/100 km, prosječna emisija CO2 119 g/km |
Model | dCi 85 | dCi 115 |
Konstrukcija motora | 4-cilindrični redni dizel, postavljen naprijed poprečno, 2 ventila po cilindru, 1 bregasto vratilo u glavi pokretano zupčastim remenom, glava od lake legure, koljenasto vratilo u 5 ležajeva, izravno ubrizgavanje goriva Common Rail, 1 turbopunjač promjenjive geometrije, međuhladnjak, sustav Start & Stop, filter ispušnih čestica (DPF), Euro 6 | |
Obujam | 1461 cm3 | |
Provrt i hod klipa | 76,0 x 80,5 mm | |
Najveća snaga | 63 kW (85 KS) | 85 kW (115 KS) |
Najveći okretni moment | 220 Nm | 240 Nm |
Prijenos snage | Pogon na prednje kotače, ručni mjenjač sa 6 stupnjeva prijenosa | |
Naplaci i gume | Naplaci dimenzija 6Jx15, 6,5Jx16 ili 7J x 17 sprijeda i otraga, gume dimenzija 185/65 R 15, 195/55 R 16 ili 205/45 R 17 | |
Dimenzije | D x Š x V 4050 x 1798 (s retrovizorima 1988 mm) x 1440 mm, međuosovinski razmak 2538 mm, obujam prtljažnika 391 (dizel 366) dm3, krug okretanja 10,4 m, spremnik za gorivo 42 l | |
Mase | Prazno vozilo 1277 kg, najveća dozvoljena 1702 kg, dopušteno opterećenje 425 kg | |
Performanse | Najveća brzina 197 km/h | |
Potrošnja goriva | U gradskoj vožnji 4,3 l/100 km, na otvorenoj cesti 3,2 l/100 km, u mješovitoj vožnji 3,6 l/100 km, prosječna emisija CO2 95 g/km | |
Proizvođač | Groupe Renault |