Volkswagen Tayron dolazi između Tiguana i Touarega

Pretprodaja u Hrvatskoj starta krajem godine kada će biti poznate i cijene, dok prve primjerke očekujemo na proljeće iduće godine

Ivan Cvetković petak, 11. listopada 2024. u 05:30

Nakon modela T-Cross, Taigo, T-Roc, Tiguan i Touareg, Volkswagenova linija crossovera i SUV modela uskoro će biti upotpunjena modelom Tayron. I dok bi mnogi pomislili kako je riječ o potpuno novom modelu, Tayron se zapravo nastavlja na prije nekoliko mjeseci uvedeno na tržište novog Tiguana. Razlike su malene, ali neki smatraju dovoljno velike da model dobije i zasebno ime.

Uz duljinu od 477 centimetara, Tayron je tek 13 centimetara kraći od najvećeg modela u ponudi – Touarega. Ujedno, čak je 23 cm duži od Tiguana. Velika sličnost prednjeg dijela s Tiguanom ustvari potvrđuje i tezu kako je Tayron ustvari nasljednik nekadašnje Tiguanove izvedbe Allspace. Oba su modela nastala na modularnoj MQB Evo platformi, a čiji je osovinski razmak za ovu priliku 11 centimetara veći u odnosu na onaj kod Tiguana. To znači da se time osigurava više prostora u stražnjem redu sjedala.

Može uz pet ili sedam sjedala

Pored činjenice da dolazi u izdanju s pet sjedala, dodatna je opcije i treći red uz dva dodatna sjedala. Odaberete li izvedbu s pet sjedala na raspolaganju je iznimno respektabilan prtljažni prostor od čak 885 litara. Verzija uz dva dodatna sjedala ima 345 litara prtljažnika, a koji se preklapanjem ta dva sjedala povećava do 850 litara.

Tayron je razvijen i dizajniran u Wolfsburgu, a tamo će se i proizvoditi. Primjeri tehnologije prenesene iz većeg Touarega uključuju interaktivna IQ.Light HD Matrix glavna svjetla i sjedala s pneumatskom funkcijom masaže pritisnih točaka s 10 komora. Pored toga, Tayron je također vrlo dobro vučno vozilo koje može povući maksimalnu težinu prikolice do 2,5 tone.

Life, Elegance i R-Line

Koliko je za sada poznato, Volkswagen je pripremio tri linije opreme: Life, Elegance i R-Line. Početni između ostalog, uključuje trozonski automatski klima-uređaj, pozadinsko osvjetljenje u 10 boja, devet zračnih jastuka, zaštitu od sunca na stražnjim vratima, bežični App-Connect (za Apple CarPlay i Android Auto), digitalne instrumente.. Tu su i LED glavna svjetla uključujući automatsku regulaciju dugih svjetala (Light Assist), osvijetljeni Volkswagen logotip sprijeda i straga kao i 17-inčne kotače od lakog metala.

Na početni, Life paket naslanjaju se dvije top verzije - Elegance i R-Line. One su jednake u pogledu specifikacija, ali s individualnim fokusom. Elegance je kao što i ime sugerira, elegantniji, dok je R-Line dinamičniji. Family paket dostupan je za sve verzije i uključuje električnu sigurnosnu bravu za djecu za stražnja vrata, utičnicu od 230 V u prtljažniku i sustav upravljanja prtljagom. Paket Black Style, koji se nudi isključivo za Tayron R-Line, uključuje ukrasne letvice karoserije i dodatke (uključujući krovne nosače) crne boje visokog sjaja, 19-inčne kotače od lakog metala crne boje visokog sjaja, prednji branik individualiziranog R-Line dizajna i unutarnju ukrasnu letvicu izgleda poput tamnog kroma.

Sedam opcija pogona

Volkswagen je najavio odabir između sedam pogonskih sustava - eHybrid, eTSI, TSI i TDI. Iako su sve popularniji benzinski modeli, i dalje su tu provjereni turbodizelaši. Krenimo s ta dva TDI evo2 motora. Riječ je posljednjoj generacija 2-litrenih 4-cilindričnih motora opremljenih turbopunjačem. Početni je 110 kW / 150 KS koji dolazi uz prednji pogon, dok snažniji od 142 kW / 193 KS serijski dolazi uz 4Motion pogon na sve kotače. Dvolitreni su i benzinski TSI evo4 motori. Osnovni je od 150 kW / 204 KS, dok snažniji razvija 195 kW / 265 KS te uvijek dolaze uz pogon na sve kotače.

Još dvije izvedbe čine plug-in hibridi. U osnovnoj verziji, kombinacija 4-cilindričnog motora opremljenog turbopunjačem i električnog motora proizvodi snagu sustava od 150 kW / 204 KS. Top verzija isporučuje 200 kW / 272 KS. Opremljeni su baterijom kapaciteta 19,7 kWh, a što bi trebalo osigurati električni pogon veći od 100 km. Baterija se može puniti snagom do 11 kW na AC punjaču i snagom do 50 kWh na DC stanicama za brzo punjenje.

Prvi primjerci stižu na proljeće

Tu je i eTSI model, blagohibridni turbobenzinski motor. Obujma je 1,5 litre te razvija snagu 110 kW / 150 KS. Tu je i 48 V starter generator pokretan remenom te aktivno upravljanje cilindrima (ACTplus). Tijekom kočenja, kinetička energija se rekuperira putem generatora i pohranjuje u bateriju od 48 V...

Na kraju spomenimo kako će krajem godine biti poznate cijene, dok se prve isporuke na domaćem tržištu očekuju tijekom proljeća 2025. godine. Isto tako valja znati kako Tayron nije novo ime za Volkswagen, ali svakako je za Europu. Naime, model pod ovim imenom već se neko vrijeme prodaje na kineskom tržištu, iako nije to ovaj koji stiže i u naše prodajne salone.