Renault Emblème konceptni je karavan na baterije i vodik, 90% manjih ukupnih emisija
Konceptno vozilo Renault Emblème utjelovljuje Renaultovu viziju vozila doraslog izazovima niskougljične mobilnosti kroz ponešto drugačiji pristup – energiju, naime, dobiva iz baterija ali i vodikovih ćelija
Za proizvođača automobila kao što je Renault Grupa, postupak dekarbonizacije mobilnosti podrazumijeva hvatanje ukoštac s brojnim izazovima vezanima uz industriju, energiju, tehnologiju, lanac opskrbe, rokove i slično. Da bi, u skladu sa zadanim ciljevima, ostvarila nultu stopu ugljičnih emisija u Europi do 2040. i u svijetu do 2050., Grupa iz temelja treba promijeniti način na koji dizajnira i konstruira vozila.
Smanjenje emisija na samo 5 tona
Upravo je to razlog zašto na ovogodišnjem Pariškom salonu automobila, koji će se održati od 14. do 20. listopada, predstavljaju Renault Emblème – oličenje svojeg novog pristupa dekarbonizaciji. Riječ je o viziji obiteljskog vozila koje objedinjuje inovacije tvrtki Renault, Ampere i njihovih partnera, koje su osmišljene da odgovore na zahtjeve za smanjenjem ugljičnih emisija.
Renault Emblème ide korak dalje u dekarbonizaciji tijekom cijelog životnog vijeka: emisije stakleničkih plinova (ekvivalent ugljikova dioksida) smanjuje za 90% u usporedbi s jednakovrijednim suvremenim automobilima, što znači da u čitavom životnom ciklusu ispušta samo 5 tona emisija ekvivalenta ugljikova dioksida (o metodologiji pročitajte u okviru).
Da bi se to postiglo, u okviru ovog projekta ispitan je čitav niz metoda i materijala: reciklirani materijali s niskim ugljičnim otiskom, prirodni materijali, proizvodni procesi koji se u potpunosti oslanjaju na obnovljivu energiju, opća primjena ponovno korištenih dijelova, cirkularnost itd. Isto vrijedi i za tehničke odluke, uključujući pogonski sklop.
Aerodinamika
Renault Emblème svoju privlačnost duguje temeljito poboljšanim aerodinamičnim svojstvima, kao i postizanju učinkovitosti kroz održiviji pristup koji nipošto ne narušava njegov izgled. U njemu su, primjerice, vanjski retrovizori zamijenjeni dvama kamerama ugrađenima u lukove blatobrana, brisači vjetrobranskog stakla skriveni su pod poklopcem motora, a električne ručice vrata uvučene su u karoseriju.
Dva aerodinamična umetka na poklopcu motora i dva zračna otvora na odbojniku usmjeravaju protok zraka prema vjetrobranskom staklu i iza kotača. Nadalje, kotači imaju pune diskove kako bi se omogućilo provođenje zraka uzduž karoserije. Ravna podnica po uzoru na F1 učinkovitija je zahvaljujući aktivnom difuzoru koji se naginje prema dolje i unatrag kako bi uravnotežio protok zraka, a aerodinamički otpor sveo na najmanju moguću mjeru.
Digitalni dizajn
Dizajn je posebno prilagođen upotrebom tehnologije digitalnih dvojnika i najnaprednije opreme za digitalnu simulaciju koju je, u okviru unosne suradnje tvrtki Renault i Ampère, osigurala momčad BWT Alpine F1. Oslanjajući se na zajedničku stručnost, uspjeli su optimizirati pasivna i aktivna aerodinamična svojstva te ostvariti učinkovitu propusnost zraka. Renault Emblème ima sjajan koeficijent otpora zraka od 0,25.
Renault Emblème na profinjen način spaja odlike karavana (njegov veliki međuosovinski razmak iznosi 2,9 m), coupéa (visok je 1,52 m) i fluidnu krovnu liniju.
Vozilo je dugo 4,8 m te je kao stvoreno za udobna putovanja s obitelji i svom njihovom prtljagom. Osim toga, Emblème potvrđuje Renaultovu namjeru da, u skladu sa svojom strategijom temeljenom na vrijednosti, nastavi stvarati inovacije u C-segmentu i šire.
Masa vozila, također utječe na emisije, a primjenjujući pristup temeljen na održivu dizajnu, dizajneri i inženjeri marke eliminirali su svaki suvišni kilogram i tako dosegli ciljnu masu od 1750 kg (uključujući baterije). Renault Emblème zato teži manje od većine hibridnih SUV-ova ili električnih vozila sličnih dimenzija.
Dvostruki izvor energije
Električni pogonski sklop Renaulta Emblème upotrebljava dva izvora energije: standardnu punjivu bateriju, dostatnu za svakodnevnu vožnju, i vodikov gorivni članak za dulja putovanja.
Emblème upotrebljava 160 kW snažan kliznokolutni električni motor koji ne sadržava rijetke zemne metale. Opskrbljuje ga NMC (nikal-mangan-kobalt) baterija malih dimenzija i kapaciteta od 40 kWh. Zahvaljujući njoj, Emblème može prijeći nekoliko stotina kilometara, što je više nego dovoljno za svakodnevna putovanja. Gorivni članak s polimernom protonski vodljivom membranom snage 30 kW napaja se niskougljičnim vodikom iz spremnika zapremnine 2,8 kg. Budući da se njegova maksimalna učinkovitost procjenjuje na oko 60%, prikladan je za duga putovanja.