Novi Renault Symbioz je SUV iz C-segmenta, koji donosi praktičnost jednovolumena u hibridnom izdanju

Dug je 441 centimetara, teži manje od 1500 kg, i na početku dolazi isključivo uz E-Tech hybrid 145 izvedbu. Uz pomičnu stražnju klupu, na raspolaganju je prtljažik od 492 do 624 litre obujma

Ivan Cvetković četvrtak, 2. svibnja 2024. u 14:02
📷 Renault
Renault

Kao pravi primjer ‘vozila za život’, Renault 16 dizajniran je da bi se isticao među konkurentima. Predstavljen je 1965. tada s posve novim stilom karoserije te novim vratima za pristup prtljažniku. Svestraniji od svojih suvremenika, Renault 16 imao je klupu koja se mogla prilagoditi u položaj za dulja putovanja. Ispunjavao je zahtjeve obitelji kojima je trebao automobil koji pristaje njihovu životnom stilu, a istodobno ide ukorak s društvenim promjenama. Renault je otad nastavio uvoditi inovacije u obiteljske automobile koji prate ritam svog vremena. Tako je bilo i 1980-ih s modelom Espace, automobilom koji je započeo revoluciju s inovativnim ‘one-box’ dizajnom i modularnim rasporedom. Devedesetih godina, Renault je to ponovio s modelom Scénic, prvim kompaktnim monovolumenom. Scénic je dizajniran tako da podsjeća na čahuru, a unutrašnjost je bila posvećena dobrobiti putnika.

📷 Renault
Renault

Symbioz dijeli isti DNK. Njegov se prtljažnik i putnički prostor mogu prilagođavati brojnim potrebama obitelji. Korisne tehnologije donose dodanu vrijednost, dok su kompaktne dimenzije poželjne i za gradsku vožnju. Sve to čini ga još jednim primjerom svestranog ‘vozila za život’. Symbioz krasi novi dizajnerski potpis marke Renault, a nastavlja se na nedavno predstavljene modele Scénic E-Tech electric i novi Captur.

Predvodnik C-segmenta

Pozicioniran je između modela Captur i Austral te marki Renault omogućuje snažniju prisutnost na osnovnoj razini C-segmenta. Novi model dug je 441 centimetara te se pridružuje ponudi E-Tech hibridnih modela koja već uključuje modele Mégane Conquest (457 cm) i Austral (451 cm). Također, proširuje ponudu E-Tech električnih modela u kojoj su već prisutni Mégane i Scénic E-Tech electric. Opremljen je multimedijskim sustavom OpenR Link s ugrađenim Google uslugama, kao i zatamnjenim panoramskim krovom Solarbay. Inačica Iconic se isporučuje s 29 sustava za pomoć u vožnji nove generacije koji jamče optimalnu sigurnost i udobnost u vožnji.

📷 Renault
Renault

Istovremeno je ipak kompaktan i okretan. Dizajniran za gradsku vožnju i obiteljski život, Symbioz je savršeno svestran. Symbioz je novi obiteljski automobil prihvatljiv za okoliš i povoljan za upotrebu, a teži manje od 1500 kg. Nakon modela Mégane Conquest, Mégane E-Tech electric, Austral i Scénic E-Tech electric, Symbioz upotpunjuje ponudu kompaktnih vozila Renault, kao posljednje vozilo u prodoru strategije Renaulution u C-segment.

Obujam prtljažnika do 624 litre, djeluje vrlo izdašno za automobil ovih dimenzija. Tu je i modularni raspored s kliznom stražnjom klupom. Ona se preklapa u ravnu podnicu.

📷 Renault
Renault

Symbioz je izgrađen na proširenoj verziji platforme CMF-B upotrijebljenoj za Clio, Captur (B-segment) i Mégane Conquest (C-segment) te ima dobro uravnotežene proporcije. Čak i njegov stražnji prevjes koji jamči obilje prostora u prtljažniku pridonosi dobrom toku ukupnog dizajna. Novi logotip marke Renault prisutan je u raznim oblicima. Cijeli logotip nalazi se u središtu rešetke motora, na svjetlosnom potpisu okomito je podijeljen na dva dijela, a na masci hladnjaka pretvoren je u grafički uzorak.

Posebne presvlake za svaku inačicu

Da bi se upotpunio dizajn, Symbioz je opremljen velikim 19-inčnim naplatcima u inačicama Esprit Alpine i Iconic. Svi naplatci (18-inčni i 19-inčni) novi su. Oštre linije stvaraju dinamičan grafički efekt zbog kojeg kotač izgleda kao da se okreće i dok vozilo stoji. Symbioz je dostupan u sedam boja, uključujući novu živahnu plavu boju Mercury. Kultna crvena Flame dostupna je besplatno, a povrh toga se nudi još i pet drugih boja: bijela Pearl, siva Oyster, crna Starry, siva Gunmetal i plava Iron.

📷 Renault
Renault

Symbioz strukturu armaturne ploče dijeli s novim Capturom. Inačica Iconic uključuje posebnu završnu obradu s modernim i profinjenim materijalima. Završna obrada gornjeg dijela inačice Techno uključuje posebnu boju obloga mekih na dodir, dok inačicu Esprit Alpine krasi gradacijski uzorak plave boje, a inačicu Iconic gradacijski uzorak s efektom brušenog aluminija. Donji dio na inačici Esprit Alpine krase tehnološki napredne tekstilne obloge sportskog dizajna, dok je inačica Iconic obložena umjetnom kožom zrnate teksture (TEP) sa šavovima. Sjedala inačice Iconic presvučena su tehnološki naprednom mrežastom tkaninom, nadahnutom vrhunskom sportskom opremom. Na naslonima sjedala vidljiv je dio golemog logotipa sa zlatnim šavovima i umetcima.

Izuzetna modularnost

Stražnja klupa dizajnirana je tako da se može pomaknuti 16 cm i stvoriti prostor za koljena od 221 mm za putnike u stražnjem dijelu. U toj konfiguraciji još uvijek ima obujam prtljažnika od 492 litre. Ovo praktično rješenje Renault primjenjuje već dugi niz godina, a počevši od prvog Twinga. Kad na stražnjim sjedalima ne sjede odrasle osobe, klizna stražnja klupa može se pomaknuti prema naprijed kako bi se obujam prtljažnika povećao na 642 litre. Kad su, pak, stražnja sjedala posve preklopljena (omjer 60:40), obujam iznosi do 1582 litre. Prtljažnik nema prag pa je lako pristupiti ravnoj podnici i utovariti čak i najglomazniji teret. To je vrlo praktična konfiguracija za jedan obiteljski automobil. Opremljen je i motoriziranim poklopcem prtljažnika koji se otvara bez upotrebe ruku.

📷 Renault
Renault

Symbioz raspolaže s 24,7 litara prostora za pohranu raspoređenog po unutrašnjosti, uključujući i pretinac za rukavice obujma 7 litara. Za potrebe punjenja i povezivanja, u prednjem dijelu dostupne su dvije USB-C utičnice, a dodatne dvije smještene su u stražnjem dijelu vozila. Sve inačice (Techno, Esprit Alpine i Iconic) serijski su opremljene i bežičnim punjačem pametnog telefona.

📷 Renault
Renault

Zatamnjeni panoramski krov Solarbay prvi put je uveden u modelima Rafale i Scénic E-Tech electric te je postao prepoznatljiva značajka nove generacije ‘vozila za život’ marke Renault. Zahvaljujući tehnologiji AmpliSky, kod panoramskog krova Solarbay nema potrebe za sjenilom. Aktivni sustav zatamnjuje staklo u segmentima na zahtjev s pomoću tehnologije tekućih kristala raspršenih na polimerima (PDLC), pri čemu molekularna struktura reagira na električnu struju. Maksimalna zaštita može se osigurati odmah, a postupnim zatamnjenjem svakog pojedinačnog segmenta postiže se ‘wow’ učinak. Ovim pametnim staklenim krovnim prozorom može se upravljati s pomoću tipke ili glasovnom naredbom u okviru usluge Google Assistant. Vozač i putnici mogu birati neki od četiri položaja krovnog prozora: potpuno prozirno, potpuno zatamnjeno, prozirno sprijeda i zatamnjeno straga te obratno. Zatamnjeni panoramski krov Solarbay ograničava i efekt staklenika u putničkom prostoru kako bi se održavala toplinska ugoda i ljeti i zimi. Baš me zanima kako to funkcionira u praksi.

OpenR Link postavlja nove standarde

Od inačice Techno naviše, Symbioz je opremljen multimedijskim sustavom OpenR Link s ugrađenim Google uslugama. On se temelji na operativnom sustavu Android Automotive 12. Pametne Google funkcije omogućuju sustavu OpenR Link da daje važne preporuke za navigaciju i ugođaj u unutrašnjosti vozila, ovisno o navikama vozača. OpenR Link postavlja standarde otkad je predstavljen u modelu Mégane E-Tech electric, a s kojim imam jako dobra iskustva u samom korištenju. Također, kompatibilan je s uslugama Android Auto i Apple CarPlay, za žično i bežično povezivanje. Središnji dio vozila krasi 10,4-inčni okomiti dodirni zaslon (u svim inačicama). Drugi zaslon, umjesto klasične instrumentne ploče veličine 10,3 inča prikazuje podatke o vožnji.

📷 Renault
Renault

Sustav OpenR Link jednostavan je za upotrebu, hiperpovezan i stalno se ažurira te omogućuje iskustvo jednako intuitivno kao i na pametnom telefonu najnovije generacije. Sustav uključuje usluge kao su Google Maps, Google Assistant i brojne druge aplikacije (50 ili više njih, ovisno o tržištu i inačici) iz internetske trgovine Google Play. Neke su aplikacije posebno dizajnirane ili prilagođene za Renault korisnike. Na tom popisu nalaze se Waze, Amazon Music, L'Equipe pour Renault (aplikacija na francuskom jeziku i za francusko tržište), Vivaldi, Radio Player for Renault, Kabriol, Karacal, Les Incollables for Renault, Easypark i Sybel.

Aplikacija My Renault

Mobilna aplikacija My Renault osigurava da će automobil uvijek biti lako dostupan. Na primjer, korisnici mogu preuzimati aplikacije iz sustava OpenR Link ili na daljinu aktivirati trubu i pokazivače smjera, što olakšava pronalaženje vozila na punom parkiralištu. Osim toga, kako bi uživali u vožnji bez stresa, korisnici mogu provjeravati svoju kilometražu i preostali doseg u stvarnom vremenu. Aplikacija My Renault olakšava i upravljanje održavanjem, pruža informacije o ključnim servisnim razdobljima i omogućuje korisnicima da zakažu termine izravno u aplikaciji. Tehnologija FOTA za ažuriranje putem interneta omogućuje automatsko ažuriranje operativnog sustava vozila.

📷 Renault
Renault

Opcijski je dostupan i Hi-Fi audiosustav Harman Kardon s devet zvučnika (dva visokotonca i dva srednjotonca sprijeda i straga te jedan dubokotonac u prtljažniku). Ovaj sustav koji vas u potpunosti okružuje zvukom razvio je Jean-Michel Jarre, poznati umjetnik, skladatelj i autor, jedan od začetnika elektroničke glazbe koji gaji posebnu strast prema tehnologiji. Za prilagodbu ugođaja dostupno je pet programa: Studio, Podcast, Concert, Immersion i Club.

Sustavi za pomoć u vožnji

Program Human First, pokrenut 2023., potvrda je Renaultove predanosti razvoju naprednih tehnologija koje poboljšavaju sigurnost vozača i putnika, ali i drugih sudionika u prometu u čitavom svijetu. Kako bi se postigao taj važan cilj, Symbioz nudi najbolje sustave pasivne i aktivne sigurnosti. Inačica Iconic opremljena je sa šest zračnih jastuka i 29 sustava za pomoć u vožnji nove generacije. Među ostalim, tu su aktivna pomoć za vozača (autonomna vožnja druge razine) i inteligentna prilagodba brzine, kao neke od najnaprednijih značajki u segmentu.

📷 Renault
Renault

Aktivna pomoć za vozača sustav je autonomne vožnje druge razine. Riječ je o unaprijeđenoj verziji dobro poznatog sustava za pomoć na autocesti i u prometu koji je već dostupan u Renaultovim vozilima. Novi sustav sada uključuje kontekstualni pristup koji ga čini prikladnim i za druge vrste cesta, a ne samo za autoceste. Povezuje inteligentni adaptivni tempomat i funkciju Stop & Go sa sustavom za zadržavanje vozila u prometnom traku i prepoznavanje prometnih znakova kako bi se stvorio pametni sustav. Povezivanje tih funkcija s geolokacijskim podacima i specifičnim kartama omogućuje vozilu autonomnu vožnju, iako je vozač zakonski obvezan držati ruke na upravljaču. Funkcija ponajviše dolazi do izražaja u prometnim gužvama, gdje pridonosi manje stresnom i udobnijem iskustvu u vožnji.

📷 Renault
Renault

Novi gumb My Safety Switch, smješten s lijeve strane upravljača, omogućuje vozaču da jednim pritiskom istodobno aktivira ili deaktivira omiljene postavke za čak šest sustava za pomoć u vožnji. Prilagođene postavke odabrane na zaslonu multimedijskog sustava uključuju opciju aktiviranja funkcije, opseg aktiviranja, omogućavanje zvučnih upozorenja itd.

Pogon E-Tech full hybrid

Renault Symbioz opremljen je pogonskim sklopom E-Tech hybrid 145. Za tehnologiju punog hibrida E-Tech podneseno je više od 150 patenata. Iskorištavanjem stručnosti Renaulta iz svijeta Formule 1, posebno kad je riječ o prikupljanju i regeneraciji energije kočenja, ona osigurava dinamične i učinkovite performanse. Serijsko-paralelna hibridna arhitektura kombinira dva električna motora (glavni električni motor snage 36 kW i visokonaponski elektropokretač-generator snage 18 kW) s 1,6-litrenim četverocilindarskim benzinskim motorom snage 69 kW (94 KS), pametnim dog-clutch mjenjačem s više načina rada i baterijom od 1,2 kWh. Mjenjač ima četiri stupnja prijenosa za benzinski motor i dva stupnja prijenosa za glavni električni motor. Motor E-Tech full hybrid 145 može kombinirati snagu termičkog i električnog motora na do 14 različitih načina i tako povećati energetsku učinkovitost.

📷 Renault
Renault

Symbioz se uvijek pokreće u električnom načinu rada i omogućuje vozačima da ostanu u posve električnom načinu rada do 80% vremena u gradskoj vožnji, pri čemu se postiže ušteda od 40% u odnosu na tradicionalni benzinski motor u istom ciklusu vožnje. Na autocesti, pogonski sklop omogućuje motoru s unutarnjim izgaranjem da izravno pokreće kotače, bez nepotrebne aktivacije električnih motora kao kod konvencionalnih hibridnih sustava.

Kontinuirana optimizacija

Otkako je predstavljen, pogonski se sklop neprestano unaprjeđuje - posebno kad je riječ o upravljanju softverom. Cilj je unaprijediti potrošnju goriva i udobnost u vožnji, posebno na autocesti. Kao i novi Clio i novi Captur, Symbioz uključuje novu funkciju e-Save koja se aktivira pritiskom na tipku s lijeve strane upravljača. Funkcija je namijenjena poboljšanju udobnosti u vožnji i smanjenju potrošnje goriva održavanjem razine napunjenosti baterije na najmanje 40%. Time se osigurava da vozilo uvijek ima dovoljno energije za svladavanje uzbrdica i nizbrdica bez smanjenja brzine, ili za pretjecanje uz korištenje električnog motora za dodatnu snagu. Naravno, bez dodatnog opterećenja motora s unutarnjim izgaranjem i bez pretjeranog ubrzanja, koje se često smatra izvorom onečišćenja bukom.

📷 Renault
Renault

Symbioz je opremljen i sustavom prediktivne hibridne vožnje, funkcijom koja daje maksimalnu prednost električnoj energiji u odnosu na energiju oslobođenu izgaranjem kako bi se postigla manja potrošnja goriva. S pomoću podataka iz povezanih karata (Google Maps), uzima u obzir topografske značajke (uzbrdice, nizbrdice itd.), trajanje putovanja i stanje u prometu. Ti se podaci obrađuju unaprijed u okviru sustava za upravljanje baterijom, omogućujući maksimalno iskorištavanje električne energije. Izvještaj o vožnjama prikazuje se u obliku stupčastih grafikona s detaljnim informacijama o potrošnji i kilometraži prijeđenoj u 100% električnom načinu rada. Tehnologija je to koja se već neko vrijeme testira u kamionima, a sada polako dolazi i u program osobnih automobila.