Neki europski proizvođači protiv su novih uvoznih carina na kineske električne automobile
Nedavno najavljeno europsko oštro podizanje carina na uvoz električnih vozila iz Kine već je izazvalo kritike u nekim zemljama, budući da i njihovi proizvođači značajno ovise o Kini
Povišenje carinskih stopa za uvoz električnih vozila iz Kine najavljeno je iz Europske komisije prošloga tjedna, a već postoje nesuglasice oko tog poteza. Svoje negodovanje već su izrazili predstavnici švedskih i njemačkih proizvođača, iako je mjera zamišljena kao ona koja bi imala primarni cilj zaštititi europsku autoindustriju. Iz njemačkog udruženja autoindustrije VDA izjavili su da "trgovinski rati nikad nije dobro rješenje, jer u njemu postoje samo gubitnici".
Uvođenje dodatnih carina do stope od čak 38,1% utjecalo bi na brojne proizvođače, koji uvelike ovise o proizvodnji u Kini. Među njima su njemački Volkswagen i BMW, kao i rumunjska Dacia, koji dosta svojih vozila sklapaju upravo u toj zemlji. I dok se pojedini akteri bune, u Mađarskoj vlada drugačije raspoloženje.
Naime, tamošnje su vlasti u vrlo dobrim odnosima s Kinom, pa postoji bojazan da će potez EU poremetiti njihovu suradnju. No, Mađarska bi mogla i značajnije profitirati od europskih carina. Naime, u gradu Segedinu, kineski BYD gradi veliku tvornicu automobila. Vozila proizvedena tamo ne bi podlijegala uvoznim carinama, pa bi rast proizvodnje pozitivno utjecao na mađarsko gospodarstvo. Tako bi BYD imao izravan "ulaz" na europsko tržište i ne bi bio tretiran kao kineski proizvođač.